BirgitS
H Husbuggy skrev:
Ta en titt på ditt användarnamn, ganska tydligt var din lojalitet ligger.
Haha :rofl::rofl::rofl:
S kan vara första bokstaven i mycket t.ex. ett efternamn eller ett annat förnamn.
Nej, något bättre än trams får du allt komma med.

BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom jag inte är sosse och inte är någon flitig läsare av vad de tycker så har jag verkligen inte kalkerat av vad de tycker och dessutom finns det väldigt många saker som de tycker som jag inte håller med om. Jag har gjort några valkompasser och fick inte fram att jag hade åsikter som mest liknande de socialdemokratiska.

Det var inte du i alla fall.

Nej, det anser jag inte och det har jag inte heller skrivit.
Du röstar garanterat S/V/MP/C och en röst på någon av dem är en röst på sossarna.

BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du röstar garanterat S/V/MP/C och en röst på någon av dem är en röst på sossarna.
Det där var väl lika intelligent som att påstå att din röst på moderaterna är en röst på SD.

BirgitS BirgitS skrev:
Det där var väl lika intelligent som att påstå att din röst på moderaterna är en röst på SD.
M och SD är ganska precis lika stora. Medans S är mycket större än sina övriga samarbetspartners. Så det betyder att om du röstar på något av partierna ovan som jag nämnde så röstar du S

BirgitS
M och SD är ganska precis lika stora. Medans S är mycket större än sina övriga samarbetspartners. Så det betyder att om du röstar på något av partierna ovan som jag nämnde så röstar du S
I vilket fall som helst så kommer ju inte moderaterna till makten utan stöd från SD och de lär sälja sig dyrt.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I vilket fall som helst så kommer ju inte moderaterna till makten utan stöd från SD och de lär sälja sig dyrt.
Så är det. Men alternativet är att Maggan och CO ska få fyra år till att fördärva landet. Det priset vill vi inte betala.

• Gilla
Snailman och 2 till
  • Laddar…
Så är det. Men alternativet är att Maggan och CO ska få fyra år till att fördärva landet. Det priset vill vi inte betala.
Är du säker på att det? Finns inte en chans att de nästa fyra åren blir bra för oss i Sverige, och de som sitter vid makten kommer att få höra det varje val de följande 30 åren, typ som högern som lyckades ärva 90-tals krisen.
Så givet det tycker jag det är lika bra att nuvarande partier får sitta kvar och fullt ut ta konsekvenserna av sitt regerande.

A ajn82 skrev:
Är du säker på att det? Finns inte en chans att de nästa fyra åren blir bra för oss i Sverige, och de som sitter vid makten kommer att få höra det varje val de följande 30 åren, typ som högern som lyckades ärva 90-tals krisen.
Så givet det tycker jag det är lika bra att nuvarande partier får sitta kvar och fullt ut ta konsekvenserna av sitt regerande.
Det är ju sant. Men vi behöver kompetenta politiker som kan rida oss genom krisen. Hade ju gått mycket sämre för Sverige vid finanskrisen 2007 om sossarna haft makten

A
A ajn82 skrev:
sosseriet kan gott få reda upp den totala röra de ställt till med, det är er riktig bajsmacka de har serverat åt de som ”vinner” valet i år.

Redigerat av moderator:
BirgitS BirgitS skrev:
...alla de som uppenbart sprider SD-åsikter i tråden. Sen är ju detta en tråd om politik så det är kanske du som ska låta bli att läsa i en politiktråd om du inte tål politik.
Du får nog tåla att några "sprider SD-åsikter" i tråden då den handlar om Jimmie Åkesson. Det ligger liksom lite i sakens natur att SD diskuteras i den här tråden då han är partiledare för Sverigedemokraterna.

Fortsätt gärna diskutera men tänk på att inte alla tycker exakt likadant som du vad gäller de olika partiernas politik.

Men du har absolut rätt i att om någon inte tål politik bör han eller hon låta bli att läsa politiktrådar.

A ajn82 skrev:
Allt beror på att SVaMP-arna "äger" media. Media kan hjärntvätta folk till vad som helst, inklusive massmord. Att högern fick "äga" 90-talskrisen var även det en mediaprodukt.

Kommer högern till makten i valet så borde första åtgärden vara att totalt strypa finansieringen av public service. Sluta bara betala. Public service vänstervrider hela mediasfären, då många journalister trimmar sina åsikter och karriärer för att en gång komma in i där och kunna gå i mental förtidspension vid 35 och trygg kravlös anställning till dubbla den åldern.

• Gilla
Snailman
  • Laddar…
  • Gilla
Snailman
  • Laddar…
A
H Husbuggy skrev:
Kommer högern till makten i valet så borde första åtgärden vara att totalt strypa finansieringen av public service. Sluta bara betala. Public service vänstervrider hela mediasfären, då många journalister trimmar sina åsikter och karriärer för att en gång komma in i där och kunna gå i mental förtidspension vid 35 och trygg kravlös anställning till dubbla den åldern.
Som om det skulle hända, problemet är att den s.k. oppositionen är så usel, de lallar om att vara den vuxne i rummet och god ton, under tiden kör sossarna och LO hatpropaganda ivrigt påhejade av public service samtidigt som de beklagar sig över att tonen är för hård.
Det är bättre att låta sosseriet slutföra sin pasokifiering och köra hela skiten i botten så vi blir av med dem och hela bunten kan skickas till Finspång för räfst och rättarting.

BirgitS
Keiller Keiller skrev:
Du får nog tåla att några "sprider SD-åsikter" i tråden då den handlar om Jimmie Åkesson. Det ligger liksom lite i sakens natur att SD diskuteras i den här tråden då han är partiledare för Sverigedemokraterna.

Fortsätt gärna diskutera men tänk på att inte alla tycker exakt likadant som du vad gäller de olika partiernas politik.

Men du har absolut rätt i att om någon inte tål politik bör han eller hon låta bli att läsa politiktrådar.
Jag tål att det pratas politik i tråden, oavsett vad för sorts politik det gäller. Det var Henkan- som hade problem med vissa åsikter.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.