121 055 läst · 2 131 svar
121k läst
2,1k svar
Är det värt pengarna att vara med i facket?
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Ni låste väl in alla häftapparater då?AndersMalmgren skrev:Vi hade en kille som var skyddsombud som införde att man inte fick förtära alkohol före 17 på kontoret samt han införde restriktioner på hur mycket alkohol man fick beställa på middagar (innan dess var det fri tillgång). Han fick det rätt tungt efter det. Näst inpå mobbing. Men det är nog det enda fallet jag kan komma på genom alla åren
På arbeten med maskiner och truckar så är det nolltolerans. Även för besökare.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
En till anledning inte vara arbetare Mao. Ingenstans att köra 3 ölenR Rkarlsson skrev:
Extremt. Men vardagsalkoholister kan hålla till på kontor, där skadar de varken sig själva eller andra.Nissens skrev:
Det tragiska är att man erfarat även de som tyckte att middagsölen var utmärkt när de körde färdtjänst. Hål i huvudet var det när han fick behålla sin legitimation.
Vi jobbar inte med truckar eller andra farliga fordon utan i elektroniklab och kontor.R Rkarlsson skrev:
Men oavsett det så är det helt SJÄLVKLART att man inte dricker under arbetstid - dvs inte lunchen heller. Då är det nolltolerans som gäller. Klarar man inte det har man problem.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg
Lunch är inte arbetstid. Klarar du inte av att bara dricka ett glas håller jag med om man borde hålla sig borta. Men då ska man nog inte dricka på kvällen heller.F frasen_36 skrev:
Lunch är typ max en timme, du måste ha grym förbränning om du inte har alkohol i kroppen om du dricker alkohol typ 20 min innan du börjar jobba efter lunchen.AndersMalmgren skrev:
Men har man ett mindre krävande jobb så fixar du nog det.
En varningsklocka för dig, jag vet ingen som dricker alkohol på lunchen.
Är det något den här tråden har visat så är det att Malmgren har väldigt svårt att hålla sig till sanningen. Åtminstone när han skriver om sig själv.Nissens skrev:
Först var det kapitalet i bolaget som skulle räcka ett år. Sen "produktbolaget" som visade sig inte vara något bolag alls. Nu senast "över miljonen i lön". Även långt ifrån sant.
Så mitt tips är att ta allt den mannen slänger ur sig med en rejäl nypa salt.
Renoverare
· Stockholm
· 18 381 inlägg