Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker ändå corona gjort det bättre. Ser mer vinglas på luncherna nu än innan pandemin. Positiv utveckling för en gångs skull.
Ja, varför skall man ta hänsyn till alla de som har problem med alkohol? De finns på alla arbetsplatseer, och berättar de inte om det, så vet man inte vilka de är.

Det sista en alkoholist missköter är jobbet, men när det väl händer så har det gått så långt att skadan är väldigt stor.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, varför skall man ta hänsyn till alla de som har problem med alkohol? De finns på alla arbetsplatseer, och berättar de inte om det, så vet man inte vilka de är.

Det sista en alkoholist missköter är jobbet, men när det väl händer så har det gått så långt att skadan är väldigt stor.
Ska man inte få ta med sig sina barn heller till kontoret för det kan finnas pedofiler som jobbar där?

Självklart ska alkoholister få stöd och hjälp, men man kan inte förstöra för alla andra på bolaget.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ska man inte få ta med sig sina barn heller till kontoret för det kan finnas pedofiler som jobbar där?
Tror du att pedofili är ett folkälsoproblem, och att det finns en pedofil på varje arbetsplats?

Jösses.

Du har ju inte ens någon egen arbetsplats, så du får ju anpassa dig till dina kunders regler. Precis som de flesta konsulter.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tror du att pedofili är ett folkälsoproblem, och att det finns en pedofil på varje arbetsplats?

Jösses.

Du har ju inte ens någon egen arbetsplats, så du får ju anpassa dig till dina kunders regler. Precis som de flesta konsulter.
Jag jobbar från min egen arbetsplats 4 dagar av 5. Men absolut måste jag anpassa mig. Skönt min nuvarande kund ger fri tillgång till alkohol samt bjuder med konsulterna på konferenser. Så borde alla tänka, blir mycket bättre team då
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag jobbar från min egen arbetsplats 4 dagar av 5. Men absolut måste jag anpassa mig. Skönt min nuvarande kund ger fri tillgång till alkohol samt bjuder med konsulterna på konferenser. Så borde alla tänka, blir mycket bättre team då
Skulle du säga att det är så viktigt för dig att få ta ett glas vin på lunchen eller en fredagsöl att det påverkar dig i valet av arbetsgivare/ vilka konsultuppdrag du tar?
 
M mlb88 skrev:
Skulle du säga att det är så viktigt för dig att få ta ett glas vin på lunchen eller en fredagsöl att det påverkar dig i valet av arbetsgivare/ vilka konsultuppdrag du tar?
Jag skulle nog inte bli långvarig iallafall.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag skulle nog inte bli långvarig iallafall.
Då är ju du en av de som har problem med alkoholen.

Kanske vore bra att låta arbete vara arbete och fritid vara fritid?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Då är ju du en av de som har problem med alkoholen.

Kanske vore bra att låta arbete vara arbete och fritid vara fritid?
Som @TotalControl sade. Bajsnödiga svenskar
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Som @TotalControl sade. Bajsnödiga svenskar
Haha, bra svar.

Tycker du det är okej att även piloter, busschaufförer, läkare, poliser och skolpersonal dricker på jobbet?

Eller har du ett jobb där det "passar" att dricka?
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Haha, bra svar.

Tycker du det är okej att även piloter, busschaufförer, läkare, poliser och skolpersonal dricker på jobbet?

Eller har du ett jobb där det "passar" att dricka?
Dricker du ett glas vin till lunchen så är det ute ur kroppen när du är tillbaka
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dricker du ett glas vin till lunchen så är det ute ur kroppen när du är tillbaka
Svara på frågan istället.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
M mlb88 skrev:
Svara på frågan istället.
Du vet att lunch inte räknas som arbetstid eller att du är på jobbet? Så länge du är nykter när du kommer tillbaka kan arbetsgivaren inget göra. Jag ser inget problem med att en pilot dricker ett glas vin till lunchen nej (Så länge lunchen inte intas från cockpit självfallet)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Du vet att lunch inte räknas som arbetstid eller att du är på jobbet? Så länge du är nykter när du kommer tillbaka kan arbetsgivaren inget göra. Jag ser inget problem med att en pilot dricker ett glas vin till lunchen nej (Så länge lunchen inte intas från cockpit självfallet)
Det vet jag. Vad jag inte vet är varför vissa individer har ett sånt sug efter alkohol. Speciellt inte när man ska prestera på ett jobb, men det får väll vara upp till arbetsgivaren att begränsa antar jag.
 
M mlb88 skrev:
Det vet jag. Vad jag inte vet är varför vissa individer har ett sånt sug efter alkohol. Speciellt inte när man ska prestera på ett jobb, men det får väll vara upp till arbetsgivaren att begränsa antar jag.
För att du presterar bättre efter en god lunch med korrekt matchad dryck. Personer som är lyckliga och glada med livet är också bättre på jobbet.

En någon trött jävel med microvärmd mat
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
För att du presterar bättre efter en god lunch med korrekt matchad dryck. Personer som är lyckliga och glada med livet är också bättre på jobbet.

En någon trött jävel med microvärmd mat
Du tror att du mår bättre av att äta det än en micrad matlåda för det är vad samhället och media har intalat dig har högre status. Vilket baserat på hur du uttrycker dig i diverse frågor verkar betyda allt för dig.

Det är nog bara att inse att folk mår bra av olika saker och som du säger så presterar de som är nöjda med livet bäst.
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.