Status
Inte öppen för fler kommentarer.
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Nej helt sant, en konsult skulle aldrig returnera en Tuple ;)
Glöm inte skicka PM och berätta hur du känner J.S :)
 
  • Gilla
JanneJanne123
  • Laddar…
JanneJanne123
Jag förstod att du menade det, men Tupel var fan värre. :rofl:
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vi hade en kille som var skyddsombud som införde att man inte fick förtära alkohol före 17 på kontoret samt han införde restriktioner på hur mycket alkohol man fick beställa på middagar (innan dess var det fri tillgång). Han fick det rätt tungt efter det. Näst inpå mobbing. Men det är nog det enda fallet jag kan komma på genom alla åren
Ni låste väl in alla häftapparater då?

På arbeten med maskiner och truckar så är det nolltolerans. Även för besökare.
 
  • Gilla
  • Haha
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ni låste väl in alla häftapparater då?

På arbeten med maskiner och truckar så är det nolltolerans. Även för besökare.
Ni behöver ju inte köra tre-ölen på lagret :)
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ni behöver ju inte köra tre-ölen på lagret :)
Ingen kör det innanför väggarna. Ingen får vistas i en industri påverkad, svårare än så är det inte. Men vi jobbar inte med häftapparater. Utan där finns allt från syror till pressar, truckar och allt annat farligt emellan.
 
  • Gilla
frasen_36 och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Ingen kör det innanför väggarna. Ingen får vistas i en industri påverkad, svårare än så är det inte. Men vi jobbar inte med häftapparater. Utan där finns allt från syror till pressar, truckar och allt annat farligt emellan.
En till anledning inte vara arbetare Mao. Ingenstans att köra 3 ölen
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
En till anledning inte vara arbetare Mao. Ingenstans att köra 3 ölen
Det funkar bra. Jag dricker inget =) Eller jag drack en öl 11 augusti, innan dess var de nog 3-4 år sen.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
Nissens
R Rkarlsson skrev:
Det funkar bra. Jag dricker inget =) Eller jag drack en öl 11 augusti, innan dess var de nog 3-4 år sen.
Nu kom du låååångt utanför Addes komfortzon. :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Nu kom du låååångt utanför Addes komfortzon. :crysmile:
Extremt. Men vardagsalkoholister kan hålla till på kontor, där skadar de varken sig själva eller andra.
Det tragiska är att man erfarat även de som tyckte att middagsölen var utmärkt när de körde färdtjänst. Hål i huvudet var det när han fick behålla sin legitimation.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Precis jobbar hemifrån men träffar kollegorna på lunchen. Perfekt :) lite isolerat för de som inte bor i stan bara
Jahapp, där kom ett tredje bud-nu sitter du inte alls hos kund… :crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
F
R Rkarlsson skrev:
Ingen kör det innanför väggarna. Ingen får vistas i en industri påverkad, svårare än så är det inte. Men vi jobbar inte med häftapparater. Utan där finns allt från syror till pressar, truckar och allt annat farligt emellan.
Vi jobbar inte med truckar eller andra farliga fordon utan i elektroniklab och kontor.
Men oavsett det så är det helt SJÄLVKLART att man inte dricker under arbetstid - dvs inte lunchen heller. Då är det nolltolerans som gäller. Klarar man inte det har man problem.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 4 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Vi jobbar inte med truckar eller andra farliga fordon utan i elektroniklab och kontor.
Men oavsett det så är det helt SJÄLVKLART att man inte dricker under arbetstid - dvs inte lunchen heller. Då är det nolltolerans som gäller. Klarar man inte det har man problem.
Lunch är inte arbetstid. Klarar du inte av att bara dricka ett glas håller jag med om man borde hålla sig borta. Men då ska man nog inte dricka på kvällen heller.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lunch är inte arbetstid. Klarar du inte av att bara dricka ett glas håller jag med om man borde hålla sig borta. Men då ska man nog inte dricka på kvällen heller.
Lunch är typ max en timme, du måste ha grym förbränning om du inte har alkohol i kroppen om du dricker alkohol typ 20 min innan du börjar jobba efter lunchen.
Men har man ett mindre krävande jobb så fixar du nog det.
En varningsklocka för dig, jag vet ingen som dricker alkohol på lunchen.
 
Nissens Nissens skrev:
Jahapp, där kom ett tredje bud-nu sitter du inte alls hos kund… :crysmile::crysmile:
Är det något den här tråden har visat så är det att Malmgren har väldigt svårt att hålla sig till sanningen. Åtminstone när han skriver om sig själv.

Först var det kapitalet i bolaget som skulle räcka ett år. Sen "produktbolaget" som visade sig inte vara något bolag alls. Nu senast "över miljonen i lön". Även långt ifrån sant.

Så mitt tips är att ta allt den mannen slänger ur sig med en rejäl nypa salt.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jahapp, där kom ett tredje bud-nu sitter du inte alls hos kund… :crysmile::crysmile:
Har du missat helt att vi haft en pandemi? Hela branschen jobbar hemifrån. Men ni arbetare måste ju såklart stå vid bandet på fabriken så det blir ju svårt sköta hemifrån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.