418 960 läst · 2 056 svar
419k läst
2,1k svar
Gardena R40li
Den står i laddaren, tvingar jag ut den manuellt så går den 5 min sen vill den ladda, nytt batteri sen i juni.
E etompau skrev:
Ja då går det inte en korrekt laddström till klippare/batteri.L lasseboy skrev:
Om du har kollat och rengjort laddblecken så kan det ev. vara avbrott mellan klipparens laddbleck och kablar som går vidare in i klipparen. För kontroll får du skruva loss en del skruvar för att komma åt blecken i klipparen.
Är det ett originalbatteri du monterade?
Har du kontrollmätt att det finns spänning på laddblecken i laddaren?
Kan mäta bläcken vad ska spänningen va?
E etompau skrev:Ja då går det inte en korrekt laddström till klippare/batteri.
Om du har kollat och rengjort laddblecken så kan det ev. vara avbrott mellan klipparens laddbleck och kablar som går vidare in i klipparen. För kontroll får du skruva loss en del skruvar för att komma åt blecken i klipparen.
Är det ett originalbatteri du monterade?
Har du kontrollmätt att det finns spänning på laddblecken i laddaren?
Kunde inte ställa in mer än max 9 v på min mätare men den slår fullt på allt jag provade upp till 50 dc v ac v.
Måste nog va att ladd bläcken i maskinen inte skickar vidare ström till batteriet, då batteriet är nytt.
Ska skruva isär och rengöra kontakterna invändigt, sen lägga en plast kloss bakom ladd stationens bläck.
Måste nog va att ladd bläcken i maskinen inte skickar vidare ström till batteriet, då batteriet är nytt.
Ska skruva isär och rengöra kontakterna invändigt, sen lägga en plast kloss bakom ladd stationens bläck.
Byggnovis
· Stockholm
· 67 inlägg
Hej!
Jag har installerat Robonect i min R70Li och det har funkat bra. Efter att ha dragit lite för hårt med mejseln när jag satte ihop chassidelarna i varandra så är det 2-3 skruvar som har dragit med sig lite gänga (krullig plast) ut ur skruvhålen och därmed tar inte de skrivarna särskilt bra när de sedan dess ska dras åt. Någon som har ett tips på hur det kan åtgärdas, t.ex. om man skulle fylla hålen med något lämpligt medel som stelnar och sedan ger skruvarna möjlighet att greppa igen? Annat bra tips? Vill helst slippa byta chassit med allt pill som det innebär.
Tack för alla eventuella svar!
Jag har installerat Robonect i min R70Li och det har funkat bra. Efter att ha dragit lite för hårt med mejseln när jag satte ihop chassidelarna i varandra så är det 2-3 skruvar som har dragit med sig lite gänga (krullig plast) ut ur skruvhålen och därmed tar inte de skrivarna särskilt bra när de sedan dess ska dras åt. Någon som har ett tips på hur det kan åtgärdas, t.ex. om man skulle fylla hålen med något lämpligt medel som stelnar och sedan ger skruvarna möjlighet att greppa igen? Annat bra tips? Vill helst slippa byta chassit med allt pill som det innebär.
Tack för alla eventuella svar!
https://www.loctite-consumer.se/sv/produkter/super-glues-specialties/superglue-all-plastics.html
Antingen limmar du fast någon smal plaststicka direkt i hålen,
Eller så borrar du ut hålet och limmar fast en plaststav å sedan borra hål i.
Antingen limmar du fast någon smal plaststicka direkt i hålen,
Eller så borrar du ut hålet och limmar fast en plaststav å sedan borra hål i.
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Angående maskinen som inte laddar. Privat att öppna och kolla kabelskon till laddblecken på maskinen. Det utrymmet fylls med skit och saker kan ärga och bli dåligt.
Medlem
· västragötalands
· 193 inlägg
Alltså utrymmet under bakhjulet
Byggnovis
· Stockholm
· 67 inlägg