mickesundström skrev:
ja o då får inte den ”rejält långa mejseln”plats :crysmile:, skruvar man i maskiner/motorer är min åsikt att vanliga mejslar är överlägsna bitsmejslar plus att minst ett par stubbmejslar behövs

Detta är som att diskutera om man ska fiber eller 5G för internetaccess. Manska förstås ha både och. Var sak har sina fördelar och varför skulle man välja det ena eller det andra?

• Gilla
  • Älska
Mikael.S och 6 till
  • Laddar…
mickesundström skrev:
ja o då får inte den ”rejält långa mejseln”plats :crysmile:, skruvar man i maskiner/motorer är min åsikt att vanliga mejslar är överlägsna bitsmejslar plus att minst ett par stubbmejslar behövs

Fast bitsmejseln jag kör med har långa bits och totallängd är oftast kortare än en vanlig mejsel. Bland bästa köp jag gjort.
Ersätter dock inte vanliga mejslar fullt ut.
Vet om det där är något super pris, men vill minnas att jag gav mer då jag köpte det.

• Wera Kraftform Compact 60 Bit Holding Skruvmejselsats med 17 delar i fodral.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och vem är det som säljer till det priset? Framgår inte, kan det vara Amazon eller?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
  • Gilla
JSten och 2 till
  • Laddar…
J JLov skrev:
Fast bitsmejseln jag kör med har långa bits och totallängd är oftast kortare än en vanlig mejsel. Bland bästa köp jag gjort.
Vet om det där är något super pris, men vill minnas att jag gav mer då jag köpte det.
Det är exakt en sådan jag har till hushållet, kostade 579 kr när jag köpte den förra året. Är väldigt nöjd med den faktiskt även om den har en del glapp, väldigt mångsidig. Dock är det inget jag tar med när det blir dags för "riktiga" jobb, då vill jag har något som känns stabilare och som jag slipper pilla med bits i. Jag antar att det handlar om rätt produkt för rätt jobb sen vad man anser det vara är troligen en smaksak :)

Har även ett IFixit Pro kit till elektronik men här är jag inte riktigt lika nöjd. Finner det märkligt att inte bitsen är längre, gör nämligen det omöjligt att skruva ut vissa skruvar och dessutom är inte skruvmejseln vidare skön.

K
J JLov skrev:
Den bästa mejselsatsen som finns! Har denna och sats vde dem bästa mejselköpen jag gjort

• Gilla
trojlee och 4 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Kan tipsa om att Bauhaus säljer Irwin enhandstving 300mm medium duty, för 129:-
Ord. pris är 199:-
Priset gäller till den 10/7.

[länk]

Vill man annars testa Byggmax prisgaranti, går man dit och gör en prismatchning, vilket ger ett pris på 116:-
Tror det är svårslaget.

[länk]

Kolla så det är _exakt_ samma bara. Har inte jämfört EAN.
Tack för tipset, inga problem att prismatcha på Byggmax, samma EAN. Dock ger de 10% på skillnaden. Så i detta fallet 10% av 70 kronor, vilket gör att det landar på totalt 122 kronor stycket. Så prismatchningen spelar kanske mindre roll i mitt fall, Byggmax ligger runt hörnet jämfört med Bauhaus som ligger några mil bort.

C Chentin skrev:
Kan tipsa om att Bauhaus säljer Irwin enhandstving 300mm medium duty, för 129:-
Ord. pris är 199:-
Priset gäller till den 10/7.

[länk]

Vill man annars testa Byggmax prisgaranti, går man dit och gör en prismatchning, vilket ger ett pris på 116:-
Tror det är svårslaget.

[länk]

Kolla så det är _exakt_ samma bara. Har inte jämfört EAN.
Tack för tipset, inga problem att prismatcha på Byggmax, samma EAN. Dock ger de 10% på skillnaden. Så i detta fallet 10% av 70 kronor, vilket gör att det landar på totalt 122 kronor stycket. Så prismatchningen spelar kanske mindre roll i mitt fall, Byggmax ligger runt hörnet jämfört med Bauhaus som ligger några mil bort.

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
T
F freddan83 skrev:
[bild]
[länk]
Nu höjt en tusenlapp :cry:

T Ejmelie skrev:
Ouch. Det var ett smått fantastiskt pris.

K
T Ejmelie skrev:
1374 för mig nu
Bosch Professional 18V borrskruvdragare med batteri, bitsats och väska som visas på en produktannons.
Skapa konto

Samma här, 1374
Bosch borrskruvdragare med batteri, laddare och bitssats i blå förvaringsväska.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.