12 858 läst · 122 svar
13k läst
122 svar
Skruvdragare 12V: 6 modeller i test (2022) - Vilken är bäst?
På konsumentens sida
· 3 123 inlägg
Skruvdragare på 12 volt är det perfekta verktyget för altanbygget eller mindre och lättare jobb i hemmet. Till skillnad från 18 voltsmaskinerna ligger fokus hos de här maskinerna på precision och hanterbarhet, snarare än rå kraft.
Du kan läsa artikeln här: Skruvdragare 12V: 6 modeller i test (2022) - Vilken är bäst?
Du kan läsa artikeln här: Skruvdragare 12V: 6 modeller i test (2022) - Vilken är bäst?
Roligt test! Jag är förvånad över hur Festool TXS fick vara med i detta test för "perfekta verktyget för altanbygget". Festool anger själva att huvudsakliga att användningsområden är följande:
Jag är nyfiken på vilka länder de olika verktygen är tillverkade i, skulle det gå att inkludera i tabellen? Political consumerism är ett trubbigt verktyg, men att bojkotta vissa nationer är mer aktuellt än någonsin.
- Montering av möbler och kök
- Montage av golvlister, uttag, lampor, gardiner
- Montage av hjulhus och dörrbeklädnader
- Lätt borrning och skruvning i trä, metall och plast
Jag är nyfiken på vilka länder de olika verktygen är tillverkade i, skulle det gå att inkludera i tabellen? Political consumerism är ett trubbigt verktyg, men att bojkotta vissa nationer är mer aktuellt än någonsin.
Allvetare
· Tullinge
· 6 003 inlägg
Frågan är hur många som tycker det är viktigt var verktyget är tillverkat? Troligtvis är det nog många skruvdragare som du kan köpa.Lorenzo Von Matterhorn skrev:Roligt test! Jag är förvånad över hur Festool TXS fick vara med i detta test för "perfekta verktyget för altanbygget". Festool anger själva att huvudsakliga att användningsområden är följande:
Visst går det att diskutera vad "Lätt borrning och skruvning i trä, metall och plast" innebär, men jag anser att det är fel verktyg för jobbet. Själv har jag bara sätt möbelsnickare använda detta verktyg. Med detta konstaterat är det inte konstigt att verktyget fick precision=10 och styrka=4.
Lorenzo Von Matterhorn skrev:Roligt test! Jag är förvånad över hur Festool TXS fick vara med i detta test för "perfekta verktyget för altanbygget". Festool anger själva att huvudsakliga att användningsområden är följande:
Visst går det att diskutera vad "Lätt borrning och skruvning i trä, metall och plast" innebär, men jag anser att det är fel verktyg för jobbet. Själv har jag bara sätt möbelsnickare använda detta verktyg. Med detta konstaterat är det inte konstigt att verktyget fick precision=10 och styrka=4.
Reagerade också på det, rätt dåligt faktiskt.
Har haft både DeWalt och blå Bosch men ingen slår en Milwaukee. Varför är de aldrig med i tester som denna?
Fick en sådan boch 12v gillar inte hur den taktila känslan mellan varvtal och knapp är. Har även (på jobbet) makitan och milwakes fuel 12v makitan är användarvänlig och smidig men milwaking känns robustate och kraftigare.
Skulle jag skaffa nytt idag är det fuel 12v med utbytbar chuck jag skulle köpa.
Dessa tester är alltid roliga läsa, då man själv har en del känslor /emotionella variabler inblandade
Dessa tester är alltid roliga läsa, då man själv har en del känslor /emotionella variabler inblandade
Haha känslor i överflöd när ens favorit märke blir orättvist behandlat.E Etho1 skrev:Fick en sådan boch 12v gillar inte hur den taktila känslan mellan varvtal och knapp är. Har även (på jobbet) makitan och milwakes fuel 12v makitan är användarvänlig och smidig men milwaking känns robustate och kraftigare.
Skulle jag bytat till något annat märke hade det varit Milwaukee! Bosch kör så bra kampanjer ibland att det är löjligt dock
Är verkligen kraft och snabbhet den viktigaste kategorin för en 12v skruvdragare?? Jag har en Festool CXS, och har aldrig någonsin kännt mig begränsad av styrkan hos den (använder den till mycket grövre arbeten än jag trodde jag skulle). Däremot är ergonomin, precisionen och smidigheten bland det bästa jag upplevt.
Att vridmomentet är lägre ser man ju på de tekniska specifikationerna, så jag har lite svårt att se vad testet tillför...
Att vridmomentet är lägre ser man ju på de tekniska specifikationerna, så jag har lite svårt att se vad testet tillför...