68 715 läst · 374 svar
69k läst
374 svar
Förrymd 4-åring drunknad i villapool
M Mathias Märsta skrev:
INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...
Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Så kan du inte döma en fyraåring för hen är knappast i förstånd att veta vad som är mitt och dittD DuckDuck skrev:INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...
Problemet ligger återigen på slapp eller obefintlig uppfostran och total avsaknad av vad som är mitt eller ditt rätt eller fel...
Det spelar rätt liten roll vad du tycker, det finns likväl ett regelverk och druknar nån i din pool, även nån från din egen familj så slipa på ditt försvarstal för det anförandet kommer att få dig dömd.D DuckDuck skrev:INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...
Du har missförstått. Barn respekterade inte det på 70 och 80 talet heller utan istället dog en hel del barn helt i onödan p g a dåligt säkerhet. Precis som det gör även idag i det Thailand du verkar ha som förebild.D DuckDuck skrev:INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...
/Krille
Jag har tre småbarn och kan mycket väl anlägga pool men jag skulle Aldrig i hela mitt liv våga göra det oavsett vilka säkerhetsanordningar man kan skaffa. Mina småungar är kreativa och starka i armarna och kan dra sig upp över saker. Aldrig pool!
F fsn skrev:
Det regelverket är som sagt helt absurt och endast Hyckleri... För om jag har en brygga på min tomt eller en sjö så finns det ju inga regler ännu på att stängsla in den skiten... Som sagt Sosse hyckleri på högsta nivå som vanligt.
NÄ, låt de som vill bygga murar som är 2.5 till 3 meter höga runt sina tomter så slipper man ungar och annat pack som kommer in objudna! Men det är väl klart, att de är kränkande för då kan ju inte kreti och petri ta sig in och drunkna i min pool eller sno min gasoltub jag har i grillen!
Du har ingen unge nej.D DuckDuck skrev:INGEN har min tillåtelse eller behörighet att beträda min tomt utan min tillåtelse, så om jag vill ha fiskdammar, vallgravar och pool utan diverse absurda skydd så är det min ensak! Märkligt att vi barn respekterade detta på 70 och 80 talet när jag växte upp...
Återkom när du har en 3-4 åring. Så kan vi diskutera saken senare.
R Rkarlsson skrev:
Skulle ALDRIG komma på tanken och skaffa unge/ungar när det ser ut som det gör idag i samhället..
Så sjukt egoistisk att spä på överbefolkningen som redan är det största problemet på jorden idag....