817 790 läst · 17 905 svar
818k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nej, har du fortfarande inte förstått att covid har orsakat allvarlig sjukdom som krävt sjukhusinläggning för en massa människor som inte tillhört någon riskgrupp och inte haft någon svår bakomliggande sjukdom?F Feratin skrev:
Du verkar behöva läsa på mer om covid.
Två lögner i en mening. Imponerad.F Feratin skrev:
Det är väl du som just håller på med det.F Feratin skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Du gillar uppenbarligen inte yttrandefrihet och demokrati. Det låter rätt nazistiskt, kommunistiskt och fascistiskt eller kanske psykopatiskt.F Feratin skrev:Jag har fortfarande inte glömt de människor som försökte shame:a mig och mina familjemedlemmar till att ta vaccinet. Jag kommer aldrig heller att förlåta dom för det. De står på min hatlista ärligt talat. Jag har brytit kontakten med människor pga detta. Fryser ut specifika grannar. Försvårar livet för folk. Brytit med affärspartners vilket kommit att orsaka dom stora förluster. Gjort mig av med folk från arbetsplatsen. Stoppat barnen från att umgås med specifika familjer osv osv. Till och med enskilda släktingar är för evigt utfrysta från vår klick nu.
Jag använder min makt, mitt oberoende och starka ekonomi för att strategiskt slå tillbaka. Finns inget jag avskyr mer än dessa vaccinfascister. De kommer för alltid att vara på min lista och jag kommer så länge jag lever använda all min makt till att försvåra för dessa människor. Precis som de försökte göra mot oss ovaccinerade med andra ord
Kommer det fram att någon i min omgivning spridit vaccinpropaganda på nätet eller på andra sätt sysslat med påtryckningar så bryter jag direkt med dessa och ser till att de hamnar på min svarta lista. Det är oerhört tillfredställande. Det känns lite som en kamp mot nazister.
Förtydligande då jag formulerade mig fel och ber om ursäkt: Det jag egentligen ville säga var att det kan kännas pinsamt för folk att erkänna att de tillät rädslan lura de till att vaccinera sig. De är rädda för att bli hånade om de erkänner det. Speciellt de som har hängt på låset på vaccinationsstället.Fairlane skrev:
Kolla vad Expressen tillät publicera. Otänkbart för ett år sedan.
https://www.expressen.se/debatt/coronakrisen--vad-hande-egentligen/
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Nej, det förekom kritik mot vaccinering även för ett år sen.B B-coy skrev:
Måste vara några undantag du skriver om.B B-coy skrev:
Ja, alla dessa jävla egocentriker med starkt immunförsvar.Nissens skrev:
Fascistlandet som leds av en av Klaus Schwabs young global leaders. Ovaccinerade invånare tillåts inte resa ut ur landet. De tillåts inte ens permanent flytta till ett annat land för att slippa förtrycket i det egna landet. Man kan säga att Justin håller dem som gisslan.B b8q skrev:
Han gör som hans ägare Klaus säger.
Ja, precis. Kan också jämföras med "vi har bara 10 år kvar" som har pågått sen 70-talet angående klimatet.K Klacken skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 973 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 973 inlägg
Förstår du skillnaden mellan verklig biverkan och ett problem som någon tror beror på vaccinet?B B-coy skrev:
Finns inget sånt, det har inte alls varit problem med immunsystemet hos de allra flesta som har behövt sjukhusvård. Tvärtom är det rätt vanligt att man behöver sjukhusvård därför att man har ett immunsystem som överreagerar, dvs. med ditt udda språkbruk just ett starkt immunförsvar i stället för ett normalt. Dit hör t.ex. alla de barn som behövt intensivvård pga. MIS-C.B B-coy skrev:
Hur fick du till det?BirgitS skrev:Nu svarade jag ju inte dig i det citerade inlägget utan pegr som anser att vaccinerade smittar lika bra som ovaccinerade och att vaccinerade inte märker av symtomen. Det du skriver är ju samma sak som jag skrev, att vaccinerade får symtom minst lika ofta som ovaccinerade som tidigare har varit sjuka. Vad bra att du håller med mig om det.
Om du har varit frisk hela tiden, dvs. i betydelsen inte kunnat smitta andra med covid, vet du inget om.
Inte missförstått någonting. De allra flesta länder i Europa är helt öppna nu och har slopat ALLA covidrestriktioner, detta inkluderar Österrike, Tyskland, Spanien, Italien, Kroatien, Slovenien, Polen, Ungern, UK, Danmark, Tjeckien, Island, Turkiet, Grekland, Slovakien, mfl. De som fortfarande behåller någon form av restriktioner är i minoritet och de förlorar på det. Som sagt, USA fick slopa sina restriktioner nu eftersom de tappade enormt vad avser resande till landet. En väldigt stor andel människor vill inte ha restriktioner och covid tjafs när de ska ut och resa och många som jag svartlistar länder med restriktioner.kashieda skrev:
Fel, det är normal, väntad reaktion av kroppen. Vem vågar skriva alla 1300 biverkningar på bipacksedeln? Dessa biverkningar som Pfizer upptäckte och dokumenterade under framställningen av vaccin. Vore väldigt dålig reklam ju.BirgitS skrev:
Jag sa aldrig att alla länder slopat alla restriktioner. Men jag kunde inte bry mig mindre om Thailand. Inte intresserad av att åka dit och kommer verkligen inte göra det med sådana restriktioner. De kommer bli tvungna dock att slopa dessa restriktioner då i princip alla andra gjort det om de vill kunna konkurrera på allvar inom turismen. Det finns inte en chans att detta inte påverkar landets ekonomi något oerhört. Ganska absurt också att bibehålla dessa restriktioner nu när covid är ett ickeproblem, men de kanske ser upp till andra totalitära stater som Kina.B b8q skrev: