70 818 läst · 180 svar
71k läst
180 svar
Elektrikern spårlöst borta hjälp!
Carlgrens Elektriska AB kan dra åt helvete! Rekommenderar INGEN att använda Carlgrens El!!!
Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".A Andy78 skrev:
Tar det över en veckas jobb att sätta upp dosor kan någon sakkunnig svara mig snälla?!? (ps flera dosor sitter löst och inga strömbrytarna/vägguttag är monterade än)
Överväger du att betala slutfakturan?Kycklingen skrev:Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".
Tar det över en veckas jobb att sätta upp dosor kan någon sakkunnig svara mig snälla?!? (ps flera dosor sitter löst och inga strömbrytarna/vägguttag är monterade än)
Bestrid fakturan och kontakta typ ARN, dokumentera allt med bilder om du låter någon annan göra klart jobbet.Kycklingen skrev:Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".
Om "mina" snickare hade dubblat innan jag var klar så hade de fått plocka ner skivorna igen. Hur det är i detta fallet har vi ingen aning om men jag hade inte blivit förvånad om snickaren fullständigt ruttnat på elektrikern som inte kommit på flera månader. En normal elektriker hade skruvat ner skivorna själv men allt lutar åt att denna elektriker ständigt har bråttom.E elmont skrev:
Kan du fixa mer bilder? Och kanske lite beskrivning av vad som skulle göras?Kycklingen skrev:Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".
Det där låter som ett hot! Jag har väldigt svårt att se något skämtsamt i det uttalandet ...Kycklingen skrev:
E elmont skrev:Det "normala" är att man betalar 90% av den kostnad som det upparbetade är värt, kanske en gång i månaden. Det är ett sätt för företaget att säkerställa att dom inte blir blåst på hela summan. Vem är det som sköter samordningen finns det en skriven tidplan? Det ligger på denne att i god tid avropa entreprenörer så att dom kan planera även alla andra arbeten som dom har.[/
I detta fall är det väl elfirman som ska betala kunden pga oseriös leverans. Hur tänker du ?, en riktig skit firma och det första du tänker att kunden ska betala 90%E elmont skrev:Det "normala" är att man betalar 90% av den kostnad som det upparbetade är värt, kanske en gång i månaden. Det är ett sätt för företaget att säkerställa att dom inte blir blåst på hela summan. Vem är det som sköter samordningen finns det en skriven tidplan? Det ligger på denne att i god tid avropa entreprenörer så att dom kan planera även alla andra arbeten som dom har.
Betalar du bilverkstaden i förskott?L Lusbunken skrev:Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.
Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.
Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?
Jaa fokusera på att få det färdigbyggt. Från gamla firman kommer ju inget. Släpp detKycklingen skrev: