Carlgrens Elektriska AB kan dra åt helvete! Rekommenderar INGEN att använda Carlgrens El!!!

• Ledsen
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
marp68 och 7 till
  • Laddar…
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Carlgrens Elektriska AB kan dra åt helvete! Rekommenderar INGEN att använda Carlgrens El!!!
Vad händer?

A Andy78 skrev:
Vad händer?
Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".

Tar det över en veckas jobb att sätta upp dosor kan någon sakkunnig svara mig snälla?!? (ps flera dosor sitter löst och inga strömbrytarna/vägguttag är monterade än)

Jag träffade precis en elektriker från forumet som tyckte jobbet såg bedrövligt ut! Inte nog med det hade dem lovat skicka någon över helgen för göra klart åtminstone badrummet för tätskikt börjar imorgon - så klart dök ingen upp! Det enda som dök upp var en saftig faktura i min brevlåda. Det är dessutom en slutfaktura långt över takpriset där det b.la. står "Dra slang, sätta upp dosor 50h".

Tar det över en veckas jobb att sätta upp dosor kan någon sakkunnig svara mig snälla?!? (ps flera dosor sitter löst och inga strömbrytarna/vägguttag är monterade än)
Överväger du att betala slutfakturan?

• Ledsen
SnällKyckling
  • Laddar…
S

Bestrid fakturan och kontakta typ ARN, dokumentera allt med bilder om du låter någon annan göra klart jobbet.

• Gilla
Dortmunder DAB och 2 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Har snickaren tröttnat att vänta så får man öppna upp väggen när man kommer, det är ju enda sättet att kunna göra ett bra jobb. Det är ju faktiskt inte nått större problem att plocka ner och sätta tillbaka några skivor, det tar inte ens så lång stund.
Om "mina" snickare hade dubblat innan jag var klar så hade de fått plocka ner skivorna igen. Hur det är i detta fallet har vi ingen aning om men jag hade inte blivit förvånad om snickaren fullständigt ruttnat på elektrikern som inte kommit på flera månader. En normal elektriker hade skruvat ner skivorna själv men allt lutar åt att denna elektriker ständigt har bråttom.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…

Kan du fixa mer bilder? Och kanske lite beskrivning av vad som skulle göras?

• Gilla
Eva52
  • Laddar…
Vi har inte avtalat något om en förskottsbetalning, jag fick en offert på ett takpris och tackade muntligt ja frågade om jag behövde skriva på då sa arbetsledare skämtsamt "nejdå jag vet ändå var du bor".
Det där låter som ett hot! Jag har väldigt svårt att se något skämtsamt i det uttalandet ...

• Haha
  • Gilla
Screew och 1 till
  • Laddar…
Axelida Axelida skrev:
Det där låter som ett hot! Jag har väldigt svårt att se något skämtsamt i det uttalandet ...
Ja kanske.
Läxan är att det bäddar för enormt strul att köra utan avtal. Mycket besvärligare att få rätt nu.

Svårt att avgöra vad dom hänt utan bilder.

E elmont skrev:
Det "normala" är att man betalar 90% av den kostnad som det upparbetade är värt, kanske en gång i månaden. Det är ett sätt för företaget att säkerställa att dom inte blir blåst på hela summan. Vem är det som sköter samordningen finns det en skriven tidplan? Det ligger på denne att i god tid avropa entreprenörer så att dom kan planera även alla andra arbeten som dom har.[/
E elmont skrev:
Det "normala" är att man betalar 90% av den kostnad som det upparbetade är värt, kanske en gång i månaden. Det är ett sätt för företaget att säkerställa att dom inte blir blåst på hela summan. Vem är det som sköter samordningen finns det en skriven tidplan? Det ligger på denne att i god tid avropa entreprenörer så att dom kan planera även alla andra arbeten som dom har.
I detta fall är det väl elfirman som ska betala kunden pga oseriös leverans. Hur tänker du ?, en riktig skit firma och det första du tänker att kunden ska betala 90%

• Gilla
Sir Duke och 1 till
  • Laddar…
S stefan57 skrev:
Många vägguttag:rofl::rofl:
Hjälpsam kommentar

L Lusbunken skrev:
Klart du ska betala fakturan i förskott. Hantverkare idag har säkerligen mer kunder än de hinner med. Vill du få klart arbetet får du betala så du hamnar före i kön.

Din nöjdhet kommer inte ens på deras top 10 av prioriteringar.

Du verkar också helt sakna ryggrad och ett uns av pondus och då blir man överkörd och då får du leva med det. Eller så rannsakar du dig själv litegrann och inser att något du betalar för ska göras ordentligt och bli förbannad?
Betalar du bilverkstaden i förskott?

• Gilla
Robban1234 och 2 till
  • Laddar…
S Sir Duke skrev:
Överväger du att betala slutfakturan?
Nej :cry:. Ingen dök upp idag heller ringde och ringde inget svar. Ska upphäva avtalet... Måste få dit någon annan kan inte fortsätta vara hemlös så här. Hade så gärna velat prata ut med dem och reda ut detta men ingen svarar.

• Ledsen
Snigla
  • Laddar…
Nej :cry:. Ingen dök upp idag heller ringde och ringde inget svar. Ska upphäva avtalet... Måste få dit någon annan kan inte fortsätta vara hemlös så här. Hade så gärna velat prata ut med dem och reda ut detta men ingen svarar.
Jaa fokusera på att få det färdigbyggt. Från gamla firman kommer ju inget. Släpp det

• Gilla
  • Älska
Snigla och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.