4 362 068 läst · 32 081 svar
4362k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hunnit några meter till, 10 av 11 klara, det tar tid när nästan alla ändar ska fräsas, kör på denna setup;
Logga in
Skapa konto
Notfräs i 1010:an och en 45-graders i OFKn
Idag har allt jävlats (är det guds straff för att man jobbar på en långfredag mån tro).
Hade som mål att gräva alla diken färdiga idag men jag fick nöja mig med att få rännan mellan gäststugan och avloppsbrunnen klar.
Inrinnande vatten överallt, på en sträcka så rasade kanten ner i diket och fick grävas ur för hand, stövlarna höll på att bli kvar i gropen, en avgrävd strömmatning till gäststugan samt att när man sätter skopan i marken vid stugan så vattenfylls hålet på två röda sekunder.
Ta fram pump och konstaterar att gardenaslang inte mäktar med inflödet utan måste fixa en grövre slang. Pumpen sätter sig ett antal gånger innan den pumpar ur gropen ordentligt och jag kan fortsätta gräva.
Mör i kropp och huvud efter en lång jävlig dag.
Hade som mål att gräva alla diken färdiga idag men jag fick nöja mig med att få rännan mellan gäststugan och avloppsbrunnen klar.
Inrinnande vatten överallt, på en sträcka så rasade kanten ner i diket och fick grävas ur för hand, stövlarna höll på att bli kvar i gropen, en avgrävd strömmatning till gäststugan samt att när man sätter skopan i marken vid stugan så vattenfylls hålet på två röda sekunder.
Ta fram pump och konstaterar att gardenaslang inte mäktar med inflödet utan måste fixa en grövre slang. Pumpen sätter sig ett antal gånger innan den pumpar ur gropen ordentligt och jag kan fortsätta gräva.
Mör i kropp och huvud efter en lång jävlig dag.
Logga in
Skapa konto
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 835 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 835 inlägg
Installerat snickarboa i köket
började lägga, lite trixande under skåpen
men kom hyfsat långt idag.
Logga in
Skapa konto
började lägga, lite trixande under skåpen
Logga in
Skapa konto
men kom hyfsat långt idag.
Logga in
Skapa konto
Lagat resten av taket med nya gipsbitar, fick öppna upp så vattnet kunde dränera när taket läckte, nu helt nytt tak!
Före:
Efter:
Nu spackla och sen måla innan sommaren är planen!
Före:
Logga in
Skapa konto
Efter:
Logga in
Skapa konto
Nu spackla och sen måla innan sommaren är planen!
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Pratade med en av killarna som hjälpte till att flytspackla vår källare, han sa att jag skulle räkna med ca 1400 kr/m2 för att göra mönsterbetong på uppfarten. Så ca 250 kkr för vår uppfart :/F Fluxor skrev:
Jag antar han menade att allt ingick då, för det lät dyrt.
Med en serie eleganta prishöjningar under året, och speciellt innan semestern, så kommer prisgapet mellan tryckt och betong att minska!richardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg