Bara finlir i hörn, runt fönster osv efter att ha byggt in ventilationsrör. Inget mer spacklande iaf. 14 kg senare :’)
 
  • Nybyggda hörn och vägg runt fönster med inbyggda ventilationsrör, slutfas utan spackel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rum under renovering med nymålade väggar, inbyggda ventilationsrör, fönster och arbetslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoverat rum med nyligen spacklade väggar och ett golvstativ med lysande arbetslampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymålat rum med slutförda ventilationsrörsinstallationer och oavslutade lister vid taket.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
S
Tagit ner de sista tre julstjärnorna. :seenoevil:
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Såja. Bilden.

(hörnet till vänster kommer skymmas av kyl och frys)
 
  • Renoveringsarbete i kök med mönstrad tapet och fönster, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
KristinaRT
Röjt halva vinden, slängde ut skit och staplade om. En vända till återvinningsstationen och plötsligt har vi gott om plats :thinking:.
Enda problemet är väl att man snart fyller upp det igen……

Andra halvan tar jag en annan dag, det räcker med 3h på vinden en vacker april-dag…
 
  • Gilla
Bono_R och 2 till
  • Laddar…
Igår lades avlopp, gulslang och pem-slang för vatten och dikerna lades igen. Tyvärr så upphör min kunskap att köra grävmaskin efter att gräva hål och diken så igenfyllningen blev tämligen tafflig och återställningen blir med skyffel, ekebykärra och raka istället.
Idag fixades infarten så att det finns något att utgå ifrån när gräsmattan ska fixas till.
Gårdsbild med grusinfart och nyligen ifyllda diken nära en röd stuga och ett grönt lagerhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
Lagt resten av golvet i köket.

Nylagda ljusa trägolv i ett modernt kök med vita skåp och grått bänkskiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Monterat tillbaka automatiska öppnarna på fönstren i växthuset. De tål inte frost.
 
  • Växthus med automatiska fönsteröppnare monterade, omgivet av träd och en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hobbs och 6 till
  • Laddar…
”Altaret” på plats igen.

Vit skänk på rullvagnar i ett rum, parkettgolv, TV på väggen och en klocka ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Måste bara slå ett slag för viking armen. Dyr så det gör ont men ler varje gång den används, som i bilden nedan där jag lyfte skåpet på rullvagnar utan att tömma skåpet.

Ett skåp lyfts med vikingarm och rullvagnar för att underlätta möblering och justering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gjorde samma i ett annat rum när ekskänken nedan fick rulla runt. Den väger kopiöst i sig och sedan fylld med porslin och glas men inga problem att kontrollerat lyfta och sänka på plats.

Ekskänk i ek med skulpterade detaljer och föremål ovanpå, står på en parkettgolv mellan två trästolar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Annat ställe där den hjälpt är nivåjustering av kylskåp, tvätt- och diskmaskin där jag kunnat avlasta benen som då blivit enkla att skruva till rätt nivå.
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
A August Svensson skrev:
Hej! Vi håller på här hemma också, och har egentligen samma fråga. Vart beställde du ifrån och har du fixat ramar? (Ändå 1,5 månad sen du postade här!) Vi har kollat runt mycket, och bestämt oss att beställa affischer från Skyltmax! Vi bor i närheten och kan hämta på plats!
Kul med hemmafix! Bygget har dragit ut på tiden, så har inte kommit så långt än :seenoevil: Väggarna är iaf målade! Tack för tips, ska kika in och kolla hemsidan direkt! Bor i Varberg, så får beställa hem, men det borde inte vara några problem. Har köpt en del ramar på Ikea faktiskt, enkelt och smidigt. Lycka till med projektet!
 
H
E Emma Larsson3 skrev:
Kul med hemmafix! Bygget har dragit ut på tiden, så har inte kommit så långt än :seenoevil: Väggarna är iaf målade! Tack för tips, ska kika in och kolla hemsidan direkt! Bor i Varberg, så får beställa hem, men det borde inte vara några problem. Har köpt en del ramar på Ikea faktiskt, enkelt och smidigt. Lycka till med projektet!
A August Svensson skrev:
Hej! Vi håller på här hemma också, och har egentligen samma fråga. Vart beställde du ifrån och har du fixat ramar? (Ändå 1,5 månad sen du postade här!) Vi har kollat runt mycket, och bestämt oss att beställa affischer från Skyltmax! Vi bor i närheten och kan hämta på plats!

Är de här nå smygreklam?? Känns rätt sketchy.
Ingen inläggshistorik, inga bilder, nick med för och efternamn.
 
  • Gilla
Lime113 och 4 till
  • Laddar…
Blev ett kort ryck efter jobbet, en viktig milstolpe passerades då jag fick dit reglar ovanför och bakom centralen. Ibland är det skönt att man gjort grejer provisoriskt. :cool:
En delvis renoverad vägg med nya reglar runt ett fönster och en elcentral, redo för isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt med nyinstallerade reglar över elcentral, gipstak och isoleringsmaterial redo för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4 väggreglar kvar, sen i med isolering.(y)
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Rivit ner väven från taket i matrummet
 
  • Delvis avrivet väv från taket i ett rum med synlig undertak och möbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
richardtenggren
Lastbil med kran lyfter en stor container bredvid en stege och en person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gjorde ju inte så mycket själv just här men containern är nu borta sen igår :)
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
S
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Jag gjorde ju inte så mycket själv just här men containern är nu borta sen igår :)
Du tog lillbilen.
 
richardtenggren
S sinuslinus skrev:
Du tog lillbilen.
Bilden? ;)
Korrekt, jag mätte även ut var jag skulle borra för spottarna i vardagsrummet, i ögonblicket innan kranbilen kom, men så tråkigt på bild :D
 
  • Haha
sinuslinus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.