394 197 läst · 1 315 svar
394k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Ingången från hallen blir bara 1m bred för vi ska ha en hallmöbel vid dörren. Däremot försvinner väggen där vasken är nu och det blir öppet ner till burspråket och in till vardagsrummet. Öppningen ca 3m bredblaxx skrev:
Det kommer bli superbra!Ramnemark skrev:
Kul att se när ni kämpar på med bygget. Allt tar sin tid.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Ni ska inte ha mer lådor i köket, alltså istället för dörrar på bänkskåpen?
Intressant att våra planlösningar är väldigt liknande
Intressant att våra planlösningar är väldigt liknande
Snagit (kostar ju dock och själv har jag bindat printscr)TeroM skrev:
Layouten på skåpen är inte helt bestämd. Det blir nog en hel del lådor. Det är mest bredden jag lagt in för att se vad som får platsrichardtenggren skrev:
S saiter skrev:
Jag har inte rivit väggen än så det är inte helt klart. Vi måste avgöra så vi får plats med matbordet utan att det känns för trångt. Det blir mellan 4m och 4,6m så tyvärr måste bänkskivan skarvas :/
Inte riktigt den budgeten på köket. Gillar inte rostfritt heller. Funderar på någon stenkomposit men eftersom jag vill göra allt själv och såga ut själv så blir det nog laminat. Bänkskiva är inte spikat änrichardtenggren skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Nä det blev lite väl dyrt och frun tycker det blir att se ut som ett bårhusRamnemark skrev:
Tyvärr är väl komposit riktigt dyrt också, vi kommer chansa på marmor. Hade laminat i förra köket menyn gillar känslan av sten
Har för mig akrylskivor kan skarvas snyggt, men osäker på egenskaperna.
Ja det finns för- och nackdelar med båda typerna. Med en bra hårdvaxolja kan dock trä vara rätt tåligt men så tåligt som laminat är blir det nog aldrig. Nackdelen som jag främst ser med laminat är att om man får en skada är det "kört". Större möjlighet att "laga" i trä men allt är egentligen en smaksak.Ramnemark skrev: