816 869 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
Alla riskberäkningar visar även att ovaccinerade löper ingen risk för biverkningar av sprutan.BirgitS skrev:Alla riskberäkningar visar ju att det är farligare att få covid än att vaccinera sig.
Större risk för sjukhusvård pga. covid än pga. vaccin.
Större risk för intensivvård pga. covid än pga. vaccin.
Större risk för att avlida pga. covid än pga. vaccin.
Större risk för postcovid än långtidsbesvär pga. vaccin.
Gäller från 12 år.
Minst 1 % får postcovid och för vuxna är det rätt oberoende av ålder. Långt mindre än 1 % av alla vaccinerade får långtidsbesvär pga. vaccinet.
Jag tillmäter inte virus intelligens däremot dig, vilket jag kanske måste ompröva. Något svar på frågan torde jag tydligen inte få.BirgitS skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Det är väl ungefär lika meningsfullt påstående som att säga att den som bosätter sig i skogen och aldrig träffar någon löper ingen risk för biverkningar av covid-sjukdom.M mickef skrev:
Riskberäkningar i det här fallet gäller en jämförelse mellan två saker. Det blir då meningslöst att bara betrakta den ena saken.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
M mickef skrev:
Nej, det går inte till så alls när virus smittar och bildar nya mutationer.M mickef skrev:
Eftersom du inte kunde förstå ovanstående svar av mitt tidigare svar så är det kanske din som behöver omprövas.
De som avstår vaccineringen på grund av rädslan för biverkning ser risken 100 mot 0 och väljer 0. Risken att drabbas av Covid är "nästa pilsner" (jag citerar för att du inte ska blanda in alkoholproblematiken i frågan).BirgitS skrev:
Ditt val för dig är lika lätt att göra som mitt val för mig.BirgitS skrev:
Jag ville bara lyfta det faktum att när du eventuellt har fått nervsmärtor så får du ligga i din säng och ingen vill hjälpa dig. Även fast du har betalat lika mycket skatt som alla andra.
Min fråga gällde ditt påstående:BirgitS skrev:
"Citatet gäller ju omikron som uppstod och kunde växa till bland ovaccinerade människor."
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Jag hoppas att du inser att det även gäller många med postcovid.davveno1 skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Okej, om det ska vara så svårt att förstå.M mickef skrev:
Nej, du tolkar mig fel.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Säger ju en del om deras förmåga att ta in fakta, analysera och komma fram till faktabaserade slutsatser i stället för att agera primitivt känslomässigt, apropå att du drog in min intelligens.M mickef skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 963 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 963 inlägg
Alla är väl inte lika analytiska som vaccinerade verkar vara i gemen, men känslomässiga individer kan vara intelligenta också.BirgitS skrev: