394 146 läst · 1 315 svar
394k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Vi har ingen diskmaskin än så det lilla som ska diskas blir i badrummet. Kommer bli mycket mikro-mat framöver. Grilla en massa i sommarC cap skrev:
Jag gick upp 10kg under det första året vi bodde ihop . Mina föräldrar lagade alltid lite mindre mat än vad som behövdes, svärföräldrarna lagar mat till hela släkten varje dag, trots att de bara är två i hushålletByurn skrev:
Nu börjar det närma sig. Köket flyttas till sitt provisoriska ställe i helgen. Sen kan det börja rivas.
Jag sitter och skissar på elen så jag kommer ihåg allt som ska med när det är dags
Spottar är såklart inte kladdat symmetriskt nu, det ska finjusteras innan det är dags
Vardagsrum/Burspråk:
Vardagsrum/Kök
Hall/Klädkammare
Sovrum/Badrum
Jag sitter och skissar på elen så jag kommer ihåg allt som ska med när det är dags
Spottar är såklart inte kladdat symmetriskt nu, det ska finjusteras innan det är dags
Vardagsrum/Burspråk:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vardagsrum/Kök
Logga in
Skapa konto
Hall/Klädkammare
Logga in
Skapa konto
Sovrum/Badrum
Logga in
Skapa konto
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 590 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 590 inlägg
Låter bra det! Vi valde spottar i alla rum, men samtidigt taklampa. Så att man kan ha en snygg taklampa med väldigt lågt sken och sen lägga till spottarna vid behov. Sen kan man ju alltid köra dimmer, men man kan ju aldrig få för lite lyse!Ramnemark skrev:
Du kör på en traditionell installation och ingen KNX?
Jag har några vänner som är elektriker, men bara en av dem har valt att köra KNX. Jag var ju lite sugen på det själv, men dyrt sa frun
Eftersom jag inte har programmerat någon KNX och vi för tillfället inte har någon med behörighet på firman så känns det helt uteslutet. Däremot blir det mellan 10-15 Plejd. Det kommer inte vara ett automatiserat hus men vi kan få astro-ur på de grejerna vi vill och mobilstyrning. Hade Fibaro i förra huset men det var inget för mig, gillar inte att koda. Plejd är väldigt användarvänligtrichardtenggren skrev:Låter bra det! Vi valde spottar i alla rum, men samtidigt taklampa. Så att man kan ha en snygg taklampa med väldigt lågt sken och sen lägga till spottarna vid behov. Sen kan man ju alltid köra dimmer, men man kan ju aldrig få för lite lyse!
Du kör på en traditionell installation och ingen KNX?
Jag har några vänner som är elektriker, men bara en av dem har valt att köra KNX. Jag var ju lite sugen på det själv, men dyrt sa frun
Verktygstokig
· Blekinge
· 39 inlägg
Ska du inte passa på och jorda och ha infällda uttag när du ändå håller på?Ramnemark skrev:Nu börjar det närma sig. Köket flyttas till sitt provisoriska ställe i helgen. Sen kan det börja rivas.
Vardagsrum/Burspråk:
[bild]
Vardagsrum/Kök
[bild]
Hall/Klädkammare
[bild]
Sovrum/Badrum
[bild]
Kunde inte låta bli