Åsa Lund Åsa Lund skrev:
På bygge går det ju att få garanti kopplat till datum för slutbesiktning. Kollat om det går att koppla garantierna till din kommande datum för driftsättning?
När man registrerar produkterna på Electrolux hemsida så är det inköpsdatum som gäller. Just nu är det spishällen som kommer ha legat nästan 1 år innan köket blir klart. Ugn/Micro blir kanske 6 mån. Kyl och frysar används redan.
Förhoppningsvis fungerar allt ett par år framöver :)
 
  • Gilla
PellePeps och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det var så enkelt som att fråga kundtjänstchatten hos Electrolux. Och visst är det matchande modeller. Bägge är på rea hos Elgiganten nu om man är medlem. Det sparade 2300kr mot normalt pris. Jag har köpt alla vitvaror utom spisfläkt och diskmaskin och har hittills prismatchat/sparat in 5800kr på vitvarorna. Enda nackdelen med att köpa det tidigt när det är rea är att man tappar lite av garanti-tiden.
Bravo, både enkelt och snyggt blir det. Tänk om säljaren på HTH kök hade varit lika smart då hade vi haft ugn och micro med samma design och med samma färg på displayerna. ”Nä det var ju du som absolut skulle ha Electrolux och det du fått i köksleveransen är vad de har”. Ursäkta utlägget i din tråd men skönt att ni slipper samma misär :)
 
  • Haha
Ramnemark
  • Laddar…
O Olaf3 skrev:
Bravo, både enkelt och snyggt blir det. Tänk om säljaren på HTH kök hade varit lika smart då hade vi haft ugn och micro med samma design och med samma färg på displayerna. ”Nä det var ju du som absolut skulle ha Electrolux och det du fått i köksleveransen är vad de har”. Ursäkta utlägget i din tråd men skönt att ni slipper samma misär :)
Bra säljare, det garanterar ju att ni aldrig tipsar om dem :)
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men det jag alltid stör mig på när man har micro o ugn ihop är att båda har digitala klockar, som f-n aldrig stämmer överens!
Måsta finnas ugnar idag som saknar klocka, eller?
Min bosch kunde man stänga av klockan i. Så bara klocka i ugnen. Micron har en svart displaty :)

Read The Fine Manual :D
 
  • Gilla
Senior och 1 till
  • Laddar…
Mikron är restad till Maj så jag bad dem vänta med att leverera ugnen så jag vet att jag får rätt modeller. Skulle Mikron helt plötsligt utgå eller inte går att få tag på så sitter man med fel ugn :p.
För övrigt har grabben äntligen fått förskoleplats i området vi flyttat till. Har varit rätt tufft och onödigt att köra 9 mil och 1,5 timme om dagen för att hämta/lämna på förskolan. Nästan exakt 1 år tog det :sweat:
 
Redigerat:
  • Wow
  • Gilla
  • Ledsen
nino och 8 till
  • Laddar…
Inte hemma hos mig men hos mina föräldrar. Tre spottar i garageporten
 
  • Garageport med tre inbyggda spottar mot en kvällshimmel, sett från ett garage fyllt med föremål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Garageport upplyst av tre spottar med mörk fasad i bakgrunden nattetid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 10 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Läckert!
 
Lite ny belysning till uterummet.
Planen är att hela uterummet ska renoveras så placeringen är vad det är :p

Före:

Uterum före renovering med befintlig belysning och utsikt till trädgården.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthusliknande uterum med nya utomhuslampor på väggen, orenoverat med flyttlådor synliga inuti.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:
Uterum före renovering med nya lampor installerade, synliga lådor och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny vägglampa monterad vid ingången till ett uterum med reflektioner i fönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inredning av ett ljusinsläppt uterum före renovering med nya belysningsarmaturer monterade på taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett uterum under skymning med ny belysning. Huset delvis synligt, med belysningen som ger en välkomnande atmosfär.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ny vägglampa tänd vid ingången till ett uterum under skymningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kvällsbild av ett uterum med ny belysning monterad ovanför fönster, närmast i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 5 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Lite ny belysning till uterummet.
Planen är att hela uterummet ska renoveras så placeringen är vad det är :p

Före:

[bild] [bild]

Efter:
[bild]
[bild] [bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Måste säga att det ser lite trångt ut därinne just nu.. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Greatstomp och 1 till
  • Laddar…
Men belysningen ser bra ut (y):D (glömde säga det!)
 
Snigla Snigla skrev:
Måste säga att det ser lite trångt ut därinne just nu.. :cool:
Det är loppisrummet just nu. Snart ska vi packa ut hela köket och vardagsrummet. Då blir det trångt :p
 
  • Gilla
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Ett litet steg mot renoveringen. Byggström till det provisoriska köket. Här kommer vi ställa kyl, frys, spis och mikro medans vi renoverar. Skönt att ha en egen central som inte påverkas när man river elen i vardagsrummet :)

Elcentral med säkringar och uttag för byggström installerad på vägg i ett hem under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvhål med synliga elledningar som förberedelse för tillfällig köksel under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eluttag bredvid en ej färdigställd vägg i ett pågående renoveringsprojekt av ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elektrisk central installerad i skåp för tillfällig ström till provisoriskt kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Trodde jag inte skulle hinna koppla in det men allt flöt på bra så nu är det ström på den. Vi får klara oss utan bastu under renoveringen :)
Elcentral i träskåp med säkringar och elmaterial, installerad för tillfälligt kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Mikael.S och 3 till
  • Laddar…
richardtenggren
Snyggt klamrat ;)

Heter ni inte Granitor nu? :cool:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Snyggt klamrat ;)

Heter ni inte Granitor nu? :cool:
Byggström är provisoriskt :p
Ska mest vara dragavlastning.
Jo vi heter Granitor, därför kan man låna grejer det står Midroc på :seenoevil::devilish::lying:
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Drafram vatten och avlopp någonstans också. Sjukt skönt att kunna köra diskmaskinen medans renovering pågår.
Men attans vilket spring det blev i garaget
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.