MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Som ny kattägare undrar jag om katten kan hoppa upp 70 cm och samtidigt styra rätt in i den där kattluckan? :thinking::crysmile: Eller kommer det en trappa/spång också?
Här klättrar katten upp NÅGONSTANS på en balkong 2,5 m upp i luften och knackar på dörren.. :oops:
 
  • Gilla
  • Haha
Bono_R och 3 till
  • Laddar…
Gött med kontakter. Detta är ”överblivet material”. Mitt företag byter lokaler och det fanns mycket kul i gömmorna :). Väldigt bra tajming att renovera hus samtidigt :)
 
  • Stapel av blandat överblivet byggmaterial i en verkstadslokal.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Sånt gillas. :love:
Har själv fått / tagit reda på massa saker som gått åt här hemma.
Gäller bara att fixa logistiken.

//AA
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Nu är det nära fiber. På måndag ska jag meddela att det är färdigt så de kan blåsa in. Förhoppningsvis inom någon vecka :)

Har borrat snett ifrån mellangolvet och kommit ut under marknivå. Fick låna ett 20x920 betongborr av en kompis så slangen kan gå hel igenom. Efter det lite hål för att fiska fram slangen (elaka mot armen dock). Sen fick vi fiska fram det igenom gallerbotten på mediacentralen. Genomgång i ett trägolv med en böjlig slang som sträcker sig genom hålet, där borrningen för fiberinstallation syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Schaktning vid husvägg med framgrävt rör för fiberinstallation och borrat hål under marknivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete med synlig vit fiberkabel på golvet och borrverktyg i ett delvis orenoverat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av fiberkabel genom borrat hål i mellangolv och ut under marknivå vid mediacentral.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mediacentral med öppen lucka och sladdar framtagna för fiberinstallation på en vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En persons arm med repor efter att ha fiskat fram slangen för fiberinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Utbyhuset och 11 till
  • Laddar…
Har du dragit fiberducten från gatan, eller vart det nu ska hämtas ifrån och hela vägen in till mediaskåpet? :D
 
Matteandersen Matteandersen skrev:
Har du dragit fiberducten från gatan, eller vart det nu ska hämtas ifrån och hela vägen in till mediaskåpet? :D
Ja fast det var stadsnätet som drog fram ducten till fasaden. Jag har dragit in den i mediaskåpet :). Vill inte ha tjänstefördelaren på väggen som alltid är i vägen :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja fast det var stadsnätet som drog fram ducten till fasaden. Jag har dragit in den i mediaskåpet :). Vill inte ha tjänstefördelaren på väggen som alltid är i vägen :)
Ah okej, trodde du själv hade köpt ut fiberduct och lagt ner, då är jag med :D
Nej det förstår jag, mycket bättre att ha det direkt in i mediaskåpet! ;)
 
Jag fick duct av stadsnätet först men de berättade aldrig att fibern låg på baksidan så de fick gräva hela vägen in till huset ändå och mitt rör går till gatan och är onödigt :p
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag fick duct av stadsnätet först men de berättade aldrig att fibern låg på baksidan så de fick gräva hela vägen in till huset ändå och mitt rör går till gatan och är onödigt :p
Hahah, gjorde exakt samma sak hos lillebrorsan. Har förberett med 50 slang ut till vägen/gatan, men dem kommer bakifrån via åkern tydligen :sweat: :D
 
  • Haha
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Har ni planer förresten på att installera FTX när ni renoverar? :D
 
Matteandersen Matteandersen skrev:
Har ni planer förresten på att installera FTX när ni renoverar? :D
Nej det blir inte det. Dels är huset inte speciellt tätt och sen har jag inte riktigt plats i mellangolvet för alla rör till källaren. Jag har funderat på det men vi hoppar över det
 
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Redan en trappa? Jag ser ingen trappa. Och 2 tegelstenar, jämte varann? :crysmile: Men jag fick iallafall svar på en annan fråga, att även större katter ryms genom en sån där liten kattlucka. Vår beräknas kunna komma upp i samma viktklass, men vi har ännu inte klurat ut var/om det blir en kattlucka.
Ursäkta off-topic, nu kan du fortsätta med de där rötna vindskivorna. (y):heart:
Kan meddela att vår tjocka katt på närmare 8kg går både in och ut ur luckan utan problem. Så nu har han skydd om det regnar eller blåser och vi sover :)
 
  • Gilla
Bengt Larsson och 4 till
  • Laddar…
Nu är vi uppkopplade på 2020-talet :crysmile::cool:
 
  • Nyinstallerad elcentral i ett rum under renovering med gipsväggar och synliga elkablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
-RB- och 13 till
  • Laddar…
S
Vad är det för nåt? En kattlucka? :crysmile:
 
  • Haha
PellePeps och 2 till
  • Laddar…
Som ni kanske minns så reklamerade jag taket över ytterdörren då det var fraktskadat. Detta tyckte säljaren gjordes för långsamt för att kunna reklameras. Jag anmälde detta till ARN och idag fick jag mejl om att företaget skickar ett nytt tak på sin bekostnad. Om de gör det så får man väll ge en liten eloge till dem. Men i mejlet försöker kundtjänsten påpeka flera gånger att det är mitt fel och att de skickar ett nytt av goodwill. Jag vet inte om de är så mycket goodwill om det krävs en anmälan till Arn för att få önskat resultat. Något man lärt sig av detta är att anmäla en fraktskada direkt oavsett om produkten faktiskt är sönder. Jag kollade igenom hela taket när de kom och de var inte en repa. Däremot var hela taket skevt vilket inte syntes förens det var monterat.
 
  • En stor kartong med PACKSAFE-tejp ligger på ett kakelgolv lutad mot en trätrappa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Oöppnad lång kartong för ytterdörrstak märkt DESIGNTAK® ligger på ett vardagsrumsgolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenpass på skevt monterat tak över ytterdörren med stege och hus i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.