Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
P pmd skrev:
Berätta gärna mer om vad du tror.
Jag tror att du bör läsa på om försiktighet?
Det är väl en sak ni pratat om i tråden?

P
Försiktighetsprincipen innebär inte att man ska helt enkelt ska vara försiktig. Den är lite mer sofistikerad än så.

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
P pmd skrev:
Försiktighetsprincipen innebär inte att man ska helt enkelt ska vara försiktig. Den är lite mer sofistikerad än så.
blev det ett "inte" för mycket?
men varför är det fel att fortsätta att vara försiktig? Är det det vi ska när det gäller Corona?
i min värld kan man fortsätta vara försiktig även om man vet.

När kunskaper ändras, ändras också vad det innebär att vara försiktig.

I början kan det finnas en poäng i att inte prova det nya men när det är visat säkert är det snarare oförsiktigt att inte hoppa på tåget.

I frågan "vaccinera sig eller inte mot covid19" är lite som att stanna kvar i en skogsbrand därför att man inte litar på de där nya hästlösa automobilerna - de har ju bara funnits i drygt 100 år.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
Intressant fynd av forskare. En DNA-sträng som Moderna patenterat tre år innan covid-19 är funnet i den del av covid-19-viruset som gör att den lättare smittar människor. Är detta kopplat den så kallade "gain of function"-forskningen som USA/Kina höll på med?
https://www.dailymail.co.uk/news/ar...vids-spike-protein-linked-Moderna-patent.html

Intressant affärside i så fall. Först tillverka ett virus och sedan sälja vaccin mot samma virus...

P pmd skrev:
Det kanske de gör, men använder de bältet?

Munskydd är inte direkt jämförbart med bilbälte eftersom ett munskydd skyddar andra mer från att bli smittade än det skyddar bäraren av munskyddet att bli smittad. En bättre analogi för munskydd är ett alkolås på bilen.
Det munskyddet som har visad effekt är väl gasmasken. Men den skyddar enbart bäraren av masken.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
Nissens
Bananskalare Bananskalare skrev:
blev det ett "inte" för mycket?
men varför är det fel att fortsätta att vara försiktig? Är det det vi ska när det gäller Corona?
i min värld kan man fortsätta vara försiktig även om man vet.
Är man vaccinerad så behöver man inte vara försiktig. :)

• Arg
  • Wow
  • Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Är man vaccinerad så behöver man inte vara försiktig. :)
Men vad är detta för jävla desinformation.
Hur kan Forumägarna låta dig vara kvar.
Du kan bli riktigt dåligt som vaccinerad när du blir sjuk.
Men du tror väl att man inte kan smitta eller smittas. Blir förbannad på sådana som dig för de är sådana provaxxer som dig som är farliga.

Du behöver vara försiktigt.

• Gilla
tank77 och 4 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Men du tror väl att man inte kan smitta eller smittas. Blir förbannad på sådana som dig för de är sådana provaxxer som dig som är farliga.

det kan ha funnits ironi i inlägget
dock misstänker jag att du bör lugna ner dig.
det finns ingen anledning att vara otrevlig.

tro du använder provaxxers fel...

men du har rätt. det man måste vara försiktig. oavsett om man är vaccinerad eller inte....

• Gilla
pmd
  • Laddar…
BirgitS
S SnickareHobb skrev:
Intressant fynd av forskare. En DNA-sträng som Moderna patenterat tre år innan covid-19 är funnet i den del av covid-19-viruset som gör att den lättare smittar människor. Är detta kopplat den så kallade "gain of function"-forskningen som USA/Kina höll på med?
[länk]

Intressant affärside i så fall. Först tillverka ett virus och sedan sälja vaccin mot samma virus...
Nej, det finns inget DNA i coronavirus.

Nej, förkylningsvirusen av coronatyp smittar människor bättre än den ursprungliga Wuhan-varianten.

Nej, som svar på din fråga.

Nej, det är inte en intressant affärsidé eftersom den leder till konkurs om den upptäcks.

Några fler konspirationsteorier på lager som också kan avfärdas med ett nej?

• Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
det kan ha funnits ironi i inlägget
dock misstänker jag att du bör lugna ner dig.
det finns ingen anledning att vara otrevlig.

tro du använder provaxxers fel...
Nissens är ett troll och genomsyrar sin tråkiga retorik i många trådar.

Jag redigerade lite =) Nissens inlägg är iallafall rapporterat. Det är intressant och se om den sidan är tillåten på forumet att sprida dynga som är farlig.

Redigerat:
  • Gilla
Bananskalare och 1 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jag är inte otrevlig. Bara möter honom som han ber om. Ljuger han på ett totalöppet forum så får man ta det. Folk som inte är medlemmar söker och ser så flådumt uttalande att de kanske tror på trollet.
I verkliga ordalaget i sociala sammanhang, en idiot.
Nu fortsätter du vara otrevlig. Att kalla honom troll gör ingenting bättre. Nästa gång bemöt inlägget med fakta. Det har en väldig bra effekt mot desinformation.

ett litet tips att anmäla ett inlägg är jättebra. men man bör tänka på tonen i sina egna inlägg.

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Nissens
R Rkarlsson skrev:

Nej, det är väldigt få vaccinerade som får svårare symtom. I övrigt så kan jag upplysa dig om att restriktionerna är borttagna. Det är numera fullsatt på restauranger mm.

Du kan ju inte hitta på egna regler och tro att någon följer dem.. :crysmile:

Nissens Nissens skrev:
Nej, det är väldigt få vaccinerade som får svårare symtom. I övrigt så kan jag upplysa dig om att restriktionerna är borttagna. Det är numera fullsatt på restauranger mm.

Du kan ju inte hitta på egna regler och tro att någon följer dem.. :crysmile:
Vilka regler? Har jag skrivit något om regler eller du hittar på eget här med.

Du skriver nästan uppmanande om att alla fullsprutade inte behöver vara vaccinerade. Vilket är felaktigt.

För övrigt så skriver vi inte mer med varandra, Önskar dig en trevlig fantasisöndag ditt lilla troll.

• Gilla
tank77
  • Laddar…
Nissens
R Rkarlsson skrev:

Jag redigerade lite =) Nissens inlägg är iallafall rapporterat. Det är intressant och se om den sidan är tillåten på forumet att sprida dynga som är farlig.
Du är verkligen otrevlig. Att du inte uppmärksammat att de flesta restriktioner är borttagna är rätt konstigt.

Så, det är du som är ute med desinformation.

Det är endast om man känner sig krasslig man skall ta det lugnt.

Är man trippelvaccinerad så har man i stort sett inga restriktioner längre. Du får kolla fakta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.