1 794 522 läst · 5 850 svar
1795k läst
5,9k svar
Lidl verktyg denna vecka.
Du behöver en dyr fräs.....rotbackarn skrev:
Vad du än väljer för metod (multimaskin, sticksåg,....) kan det vara svårt att inte skada skåpet. Fräs känns säkrast.
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
För de små billiga nyckelsatserna, som fortfarande finns kvar i min butik, gäller följande:C cpalm skrev:
Dubbla ringnycklar: 10-17 mm, ingen storlek saknas
Dubbla U-nycklar: 6-17 mm, ingen storlek saknas
Blocknycklarna har följande storlekar: 6, 8, 10, 11, 13, 14, 17 mm
Du behöver inte en fräs utan alla verktyg för att flytta dosan 5cm. När du fixat det så är du värd en fräs som belöningrotbackarn skrev:
Jäkla smart att köpa en för bred byrå bara för att få köpa ett nytt verktyg, den idéen ska ja snorotbackarn skrev:
Irriterande luckor i blocknyckelsatsen tycker jag. Moderna M3 har 5,5 mm och det är inte heller ovanligt med 12 mm grepp på M8 och 16 mm på M10. 7 mm till M4 saknas helt.B b_hasse skrev:
Husägare
· Värsterort
· 177 inlägg
Det lär nog se mindre märkligt ut om du flyttar uttaget istället för att fräsa ur möbeln. Men för 400 spänn så kan du skylla på att du skulle köpa mjölk och, liksom bara snubblade över en ny fräs
"- den bara låg där och såg alldes ensam ut !".
"- den bara låg där och såg alldes ensam ut !".
Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
https://www.lidl.se/p/du-fixar-allt/led-arbetsstralkastare/p60174
Vad händer om man bryter mot reglerna och använder den inomhus?
Eller har dom helt enkelt skrivit fel och menar "endast för inomhusbruk"?
Någon som hunnit skaffa den och vet om den är värd pengarna?
https://www.lidl.se/p/du-fixar-allt/led-arbetsstralkastare/p60174
Skulle tro att den lyser lite för skarpt för inomhusbruk...B bjoma skrev:Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
[länk]
/ATW
Ingen större rusning efter svarven de sålde för några veckor sedan. Fyra kvar i lokala butiken.
Om den är användbar eller inte får jag veta när min fru fyllt år i sommar. Kanske får komplettera med en blomma också.
Om den är användbar eller inte får jag veta när min fru fyllt år i sommar. Kanske får komplettera med en blomma också.
F
fsn
Medlem
· Västra götaland
· 11 640 inlägg
fsn
Medlem
- Västra götaland
- 11 640 inlägg
var står det ”endast utomhusbruk”? Det står väl ”för utomhusbruk”? Och det backas upp av IP-klasningen. Det är klart du kan använda den inomhus.B bjoma skrev:Arbetsbelysning som säljs från och med idag. Står "endast för utomhusbruk" vilket låter märkligt.
[länk]
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 807 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 807 inlägg
F
fsn
Medlem
· Västra götaland