T Torbod skrev:
Har en sån där kinaslip till mina köksknivar. Funkar helt okay, men tar inte fram den för en morakniv eller häcksax. En tormek vore fint. Men lite ont om plats och helt annan budget.
Aha ok. Ja, möjligen kan häcksaxen funka på bandslipen? Är ju lite grövre. Men mina moraknivar skulle jag nog hellre använda kinaslip till, men det kanske beror på att de är för dåligt använda :)
 
  • Gilla
To Bo
  • Laddar…
Någon som vet om det följer med någon form av anhåll/jigg till våtstenen på denna eller är det frihand som gäller om man inte bygger något eget?

En grön Parkside våt- och torrslipmaskin med priset 399:- och tre års garanti visas på bilden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som vet om det följer med någon form av anhåll/jigg till våtstenen på denna eller är det frihand som gäller om man inte bygger något eget?

[bild]
Köpte för något år sedan, då medföljde ingen jigg eller liknande.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Någon som vet om det följer med någon form av anhåll/jigg till våtstenen på denna eller är det frihand som gäller om man inte bygger något eget?

[bild]
Gissningsvis är det plasthus på den så att få fast en jigg likt tormek kanske inte blir det enklaste då.
Stenen till höger på bilden ser väldigt liten ut också och risken att huset är i vägen känns stor.
 
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Den här veckan finns U-nycklar, ringnycklar och blocknycklar. Se upp med blocknycklarna, för de klarar inte mitt eget krav som säger att både 13 mm och 15 mm måste finnas med. U-nycklarna och ringnycklarna är OK i det avseendet.
Bild på tre uppsättningar nycklar: blocknyckelsats med 7 delar, dubbelskruvnyckelsats med 6 delar och dubbelringnyckelsats med 4 delar.
 
Redigerat:
hsd
O olofh skrev:
Inte Lidl men någon uppfattning hur julas Invertersvets står sig mot Lidls? Nersatt från 4 till 2 tkr [länk]
Obs den Jula-svetsen behöver 16A 230V
 
1Biltema säljer dessa. Fungerar bra om man vill ha 16A 230V.
ADAPTER 3-FAS 16 A CEE TILL 1-
44-389
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
B Beretic skrev:
Använd en sån istället. Förgreningen var ju vara för 10A den med..(y)
Var får du fram att det bara är 10A på följande:
O olofh skrev:
tänkte om man kan sätta ett sånt här på 3fas uttaget i garaget [länk]
Är det för att det är 5G1,5 istället för 5G2,5?

Här är några andra från CEE-416 till 3*schuko
https://www.jula.se/catalog/el-och-belysning/elinstallation/cee/grenuttag-och-grenproppar/grenuttag-401077

https://www.jemfix.se/grenuttag-cee-416-schuko/7112/9023804/

Denna är exakt samma som Proffsmagasinet säljer å den är märkt 16A,
https://www.clasohlson.com/se/p/36-8387
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Heh, jadu. Nu när jag korrekturläser så hittar jag inte det själv heller så jag måste ha läst fel. Ber om ursäkt på den och tar tillbaka mitt påstående. Däremot är adaptern billigare om du inte behöver 3 uttag förstås ;)
 
  • Gilla
olofh
  • Laddar…
Om man alltid kommer att använda svetsen (eller vad som) via ett trefasuttag så är det bättre att klippa schukokontakten och montera en CEE-416 kontakt. Å det blir ännu billigare.

Sen när det kommer till elmaterial så är jag väldigt återhållsam på det som Biltema säljer.
 
C
B b_hasse skrev:
Den här veckan finns U-nycklar, ringnycklar och blocknycklar.
De har en mer komplett 25-delars U-ring-sats som i mitt tycke är mer prisvärd trots ordinarie pris (kommer dock inte ihåg på rak arm exakt vad den kostade). 6-32 mm där bara 29 och 31 saknas.
 
Behöver man en billig fräs för att göra ett urtag i denna ikea möbel?
Eller ska man nöja sig med befintlig multitool och såga istället. Kanske säkrare med såg, då Ikea spånskiva är ett ganska oförutsägbart material men saknar ett bra skäl att leta efter fräsen..

En vit eluttag nära hörnet av en ljusgrå IKEA-möbel som behöver ett urtag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.