Hej
För ca 1 år sedan installerade jag värmepump Nibe och har haft en hel del strul som delvis löst sig
Under vintern har det fungerat ganska bra, men idag så kom det upp ett felmeddelande. Och jag har avluftat, kollat trycket och återställt men får fortfarande fram samma felmeddelande (alarm)
Nedan kan ni se bild på de felmeddelanden jag fått under dagen
Som ni kan se så började det med vissa felmeddelanden och allt efter att jag avluftat och återställt tempraturbegränsaren så har jag fastnat i larmkod 167.
Är det någon vänlig som kan hjälpa mig här, det har börjat bli lite kallt hemma och jag känner att jag behöver lösa detta ganska snart.
vad gäller installatören så har jag ringt honom och han ligger hemma sjuk med Corona och kan närmast i slutet på nästa vecka
För ca 1 år sedan installerade jag värmepump Nibe och har haft en hel del strul som delvis löst sig
Under vintern har det fungerat ganska bra, men idag så kom det upp ett felmeddelande. Och jag har avluftat, kollat trycket och återställt men får fortfarande fram samma felmeddelande (alarm)
Nedan kan ni se bild på de felmeddelanden jag fått under dagen
Som ni kan se så började det med vissa felmeddelanden och allt efter att jag avluftat och återställt tempraturbegränsaren så har jag fastnat i larmkod 167.
Är det någon vänlig som kan hjälpa mig här, det har börjat bli lite kallt hemma och jag känner att jag behöver lösa detta ganska snart.
vad gäller installatören så har jag ringt honom och han ligger hemma sjuk med Corona och kan närmast i slutet på nästa vecka
Ja det ser inte ut att vara någon ovanligt hög värmekurva. Fin display på de där S-modellerna. Kan det vara problem med cirkulationspumpen så den inte får ut värmen i systemet? Sitter det något smutsfilter på värmesidan som behöver rensas?
vet inte är amatör, men det finns en pump och den ser ut att fungera iallafall.J Josth skrev:
Väldigt hög temp på fram GV och 28 retur , tumregel är ca 4 - 5 C skillnad. Men nu väldigt varmt så du får nog vänta tills i morgon för att se på termometrarna. På den blå skärmen kan du få info om en del temperaturer , den del som visar ut , värmebärare ut och in ska du se på.
är det detta du menar?J jonaserik skrev:
Det ser bra ut , det enda som jag inte vet något om är det med tillsats 40,7 C , om det är någon mintemp för elpatronen att gå in eller vad. Du får känna vad tempen är i morgon, varje större ändring kan ta ett dygn innan allt stabiliserats sig i huset. Återkom med resultatet.
TackJ jonaserik skrev:
Måste jag alltså få ner tempen till imorgon för att sedan försöka bli av med felmeddelandet? (Alarm)
t
Glömde visa detta, det kanske kan hjälpa?J jonaserik skrev: