nanowire nanowire skrev:
… som också kan användas till att göra MFT-hålmönster (y)

Så heter det ja!
Behövde/ville ha lite system för att göra det då jag ändå ska göra en del sådana. Och fräsa diverse spår osv.
Dom hade en bra paket med en massa nyttigt, klämmor och sånt med.

Joens Joens skrev:
Så heter det ja!
Behövde/ville ha lite system för att göra det då jag ändå ska göra en del sådana. Och fräsa diverse spår osv.
Dom hade en bra paket med en massa nyttigt, klämmor och sånt med.
Hör av dig om du vill ha tips när det blir dax för MFT-fräsning :)

nanowire nanowire skrev:
Hör av dig om du vill ha tips när det blir dax för MFT-fräsning :)
Du kan få hjälpa mig med vad för frässtål jag ska ha.
Tänkte beställa lite saker här ändå.

https://www.proffsmagasinet.se/

Joens Joens skrev:
Du kan få hjälpa mig med vad för frässtål jag ska ha.
Tänkte beställa lite saker här ändå.

[länk]
Kanske skapa eller fortsätta i ngn befintlig tråd på ämnet?

Efter för mycket Youtube uppstod plötsligt ett villhov, o då fanns det bara ett märke att välja på då "dom andra" inte fattat grejen.
Milwaukee 3/8" mutterdragare och batteri på en Mariestads ölkartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter jag fick hem spärren, kom jag på att jag har däligt med 3/8" grejer så en tur till Biltema fick bli lösningen.
Ett nytt hylsnyckelset från Biltema öppnat på ett betonggolv med flera hylsor och verktyg synliga.
Skapa konto

Har kört lite och är än så länge j.v..t nöjd!

• Gilla
johel572 och 8 till
  • Laddar…
När jag ändå höll på att ruinera mej, slank en batteritestare med.
Batteritestare ansluten till ett bilbatteri med mätresultat på skärmen.
Skapa konto

Den kräver en längre utvärdering, tänker prova den på jobbet där vi har problem just att utvärdera batterier, men stort urval, så det skall bli intressant:geek:

Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
För någon vecka sen svor jag åt mitt usla sortiment av metallborr och funderade kring hur jag skulle lösa problemet. Jobbar inte jättemycket i metall men det händer, och då vill man ju ha ordentliga grejer.

Det slog mig att någon här tipsade om en fin Dormer-sats i "verktyg till bra pris-tråden" för något år sen och tänkte: "Står jag ut att vänta och se om det dyker upp något liknande inom kort...? Jo, jag tror det!"

Det visade sig att jag inte behövde vänta alls länge då @poba53 tipsade om just detta så sent som i förra veckan.
Tusen tack för tipset!!
I tisdags kom dom till ombudet och idag hittade jag tid att plocka upp dom (samtidigt som jag skickade tillbaka den livsfarliga LS1219L:en till den tyska återförsäljaren).

Mycket fin känsla i godset.
Nu ska jag bara hitta något som behöver borras... :cool:(y)

Två röda Dormer borrsetslådor med produktetiketter, på en träyta.
Skapa konto

Två öppna röda verktygslådor med en uppsättning av märkta metallborr i olika storlekar.
Skapa konto

• Gilla
johel572 och 11 till
  • Laddar…
Inte bara dagens och inte ett verktyg än igentligen:thinking: Olika byggkomponenter och elektronik, inklusive orange plasthållare och metallskenor, spridda på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
  • Wow
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
För någon vecka sen svor jag åt mitt usla sortiment av metallborr och funderade kring hur jag skulle lösa problemet. Jobbar inte jättemycket i metall men det händer, och då vill man ju ha ordentliga grejer.

Det slog mig att någon här tipsade om en fin Dormer-sats i "verktyg till bra pris-tråden" för något år sen och tänkte: "Står jag ut att vänta och se om det dyker upp något liknande inom kort...? Jo, jag tror det!"

Det visade sig att jag inte behövde vänta alls länge då @poba53 tipsade om just detta så sent som i förra veckan.
Tusen tack för tipset!!
I tisdags kom dom till ombudet och idag hittade jag tid att plocka upp dom (samtidigt som jag skickade tillbaka den livsfarliga LS1219L:en till den tyska återförsäljaren).

Mycket fin känsla i godset.
Nu ska jag bara hitta något som behöver borras... :cool:(y)

[bild]

[bild]
Glammigt! Man ska helst passa på att köpa några billigborrar samtidigt så man inte frestas att använda finborr i onödan ;)

• Gilla
Chentin
  • Laddar…
B Bylow skrev:
Inte bara dagens och inte ett verktyg än igentligen:thinking:[bild]
Ser bra ut! Många projekttrådar att följa framöver!

E
Ramnemark Ramnemark skrev:
Dormer har flyttat tillverkningen till Brasilien men innan det tillverkades det i Halmstad :)
Visste inte det, men såg på mina borr att det stod Made in Brasil :)

T
Maskintok skrev:
"Den är ställbar.
Jag rekommenderar INTE att ställa den på max då det kommer ut på tok för mycket olja."

Sedan fortsätter du trots att skoge har helt rätt.

Du har vidare inte gett någon som helst förklaring till din felaktiga text.

om kedja och svärd har mycket olja på sig så smörjer de bättre.
samt smörjer även nållagret vid kopplingen.
Och topptrissan.

ju mer smörjning desto bättre är det.
Man testar genom att ge fullgas och se sprutet mot tex en stubbe. Behöver inte vara max, bara det kommer överflöd på stubben. Man vil ju inte slösa på den dyra oljan.

Svetsutrustning med gråa skyddshandskar och en röd magnetisk svetshjälp visas ovanpå en brun kartong.
Skapa konto

har man gått svetskurs så behövs det lite pryttlar innan man drar igång den gamla Biltema-svetsen

• Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
K
Vart en liten handväska till svets.. över förväntan och otroligt lättinställd för en som inte svetsar till vardags.

Ställde in godstjocklek och den gick som en dröm direkt!

• Portabel Migatronic svetsmaskin liggandes på ett verkstadsgolv med verktyg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Svetsmaskin med inställningspanel och anslutna kablar på ett betonggolv.
    Skapa konto
  • Gilla
dilemma och 11 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Efter för mycket Youtube uppstod plötsligt ett villhov, o då fanns det bara ett märke att välja på då "dom andra" inte fattat grejen.
[bild]
Efter jag fick hem spärren, kom jag på att jag har däligt med 3/8" grejer så en tur till Biltema fick bli lösningen.
[bild]
Har kört lite och är än så länge j.v..t nöjd!
Har en sådan med fast i 1/4.

Så sjukt jävla najs!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.