3 336 800 läst · 16 504 svar
3337k läst
16,5k svar
Dagens verktygsinköp!
Du kan få hjälpa mig med vad för frässtål jag ska ha.nanowire skrev:
Tänkte beställa lite saker här ändå.
https://www.proffsmagasinet.se/
Efter för mycket Youtube uppstod plötsligt ett villhov, o då fanns det bara ett märke att välja på då "dom andra" inte fattat grejen.
Efter jag fick hem spärren, kom jag på att jag har däligt med 3/8" grejer så en tur till Biltema fick bli lösningen.
Har kört lite och är än så länge j.v..t nöjd!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter jag fick hem spärren, kom jag på att jag har däligt med 3/8" grejer så en tur till Biltema fick bli lösningen.
Logga in
Skapa konto
När jag ändå höll på att ruinera mej, slank en batteritestare med.
Den kräver en längre utvärdering, tänker prova den på jobbet där vi har problem just att utvärdera batterier, men stort urval, så det skall bli intressant
Logga in
Skapa konto
Den kräver en längre utvärdering, tänker prova den på jobbet där vi har problem just att utvärdera batterier, men stort urval, så det skall bli intressant
Redigerat:
För någon vecka sen svor jag åt mitt usla sortiment av metallborr och funderade kring hur jag skulle lösa problemet. Jobbar inte jättemycket i metall men det händer, och då vill man ju ha ordentliga grejer.
Det slog mig att någon här tipsade om en fin Dormer-sats i "verktyg till bra pris-tråden" för något år sen och tänkte: "Står jag ut att vänta och se om det dyker upp något liknande inom kort...? Jo, jag tror det!"
Det visade sig att jag inte behövde vänta alls länge då @poba53 tipsade om just detta så sent som i förra veckan.
Tusen tack för tipset!!
I tisdags kom dom till ombudet och idag hittade jag tid att plocka upp dom (samtidigt som jag skickade tillbaka den livsfarliga LS1219L:en till den tyska återförsäljaren).
Mycket fin känsla i godset.
Nu ska jag bara hitta något som behöver borras...
Det slog mig att någon här tipsade om en fin Dormer-sats i "verktyg till bra pris-tråden" för något år sen och tänkte: "Står jag ut att vänta och se om det dyker upp något liknande inom kort...? Jo, jag tror det!"
Det visade sig att jag inte behövde vänta alls länge då @poba53 tipsade om just detta så sent som i förra veckan.
Tusen tack för tipset!!
I tisdags kom dom till ombudet och idag hittade jag tid att plocka upp dom (samtidigt som jag skickade tillbaka den livsfarliga LS1219L:en till den tyska återförsäljaren).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Glammigt! Man ska helst passa på att köpa några billigborrar samtidigt så man inte frestas att använda finborr i onödanC Chentin skrev:För någon vecka sen svor jag åt mitt usla sortiment av metallborr och funderade kring hur jag skulle lösa problemet. Jobbar inte jättemycket i metall men det händer, och då vill man ju ha ordentliga grejer.
Tusen tack för tipset!!
[bild]
[bild]
Man testar genom att ge fullgas och se sprutet mot tex en stubbe. Behöver inte vara max, bara det kommer överflöd på stubben. Man vil ju inte slösa på den dyra oljan.Maskintok skrev:"Den är ställbar.
Jag rekommenderar INTE att ställa den på max då det kommer ut på tok för mycket olja."
Sedan fortsätter du trots att skoge har helt rätt.
Du har vidare inte gett någon som helst förklaring till din felaktiga text.
om kedja och svärd har mycket olja på sig så smörjer de bättre.
samt smörjer även nållagret vid kopplingen.
Och topptrissan.
ju mer smörjning desto bättre är det.
K
KjellTimell
Medlem
· Stockholm
· 1 862 inlägg
KjellTimell
Medlem
- Stockholm
- 1 862 inlägg
Vart en liten handväska till svets.. över förväntan och otroligt lättinställd för en som inte svetsar till vardags.
Ställde in godstjocklek och den gick som en dröm direkt!
Ställde in godstjocklek och den gick som en dröm direkt!
Har en sådan med fast i 1/4.K Keld skrev:Efter för mycket Youtube uppstod plötsligt ett villhov, o då fanns det bara ett märke att välja på då "dom andra" inte fattat grejen.
[bild]
[bild]
Så sjukt jävla najs!