417 715 läst · 2 360 svar
418k läst
2,4k svar
Vackra gamla hus till salu
Det flyttades på slutet av 90-talet alt början 2000-talet.M maria01 skrev:
Innan huset flyttades så renoverades det och byggdes om invändigt till fotoateljé. Den restaureringen/ombyggnaden skedde 1994 av murarelever från St Eriks Gymnasium. Anledningen till att jag vet detta är för att jag var en av de eleverna
Bra fråga. Den andas lite mer sent 60-tal, får jag för mig. Hade teglet haft lite mer liv i sig hade det dock inte känts fullt så mycket "pizzeria", men jag gillar den liggande stenen som bildar som en hylla framför (tror jag, man ser den inte så bra i bilderna). Hade man kunnat putsa teglet?M maria01 skrev:
Absolut synd på köket. Det nya köket ser påkostat ut men har redan blivit lite sådär hopplöst halvgammalt och otrendigt, så det lär ryka förr eller senare, vem som än köper. Originalköket var säkerligen mer tidlöst och åtminstone värt att bevara i mångas ögon (om än inte allas ögon).
Hade jag köpt denna (vad jag nu skulle med alla dessa rum till) så hade jag nog förr eller senare satsat på kolmårdsmarmor i hallen.
köket var nog inte billigt men andas 90 tal jag får känslan att det har bedrivets boende där rumen är mer känslan av billigt hotelF FunkishJonny skrev:Bra fråga. Den andas lite mer sent 60-tal, får jag för mig. Hade teglet haft lite mer liv i sig hade det dock inte känts fullt så mycket "pizzeria", men jag gillar den liggande stenen som bildar som en hylla framför (tror jag, man ser den inte så bra i bilderna). Hade man kunnat putsa teglet?
Absolut synd på köket. Det nya köket ser påkostat ut men har redan blivit lite sådär hopplöst halvgammalt och otrendigt, så det lär ryka förr eller senare, vem som än köper. Originalköket var säkerligen mer tidlöst och åtminstone värt att bevara i mångas ögon (om än inte allas ögon).
Hade jag köpt denna (vad jag nu skulle med alla dessa rum till) så hade jag nog förr eller senare satsat på kolmårdsmarmor i hallen.
Jag tror någorlunda renoverat centrum och ny bebyggelse i området kan ha dragit upp det lite, men motsvarande lägenhet i Råsunda hade fortfarande kostat mycket mer, så det beror ju på vad man jämför med.M maria01 skrev:
Bokö, Bokö 15, GrytM maria01 skrev:
Fritidshus i 1-1½-plan belägen på Bokö med viss sjöutsikt i Valdemarsviks skärgård. Huset har renoverats om byggts om under senare tid. Intill huset finns ett trädäck om 50 m² samt 20 km². På tomten finns ett uthus om 15 m² och ett på 10 m² samt en gäststuga om 35 m² där det pågår renovering. läs mer i beskrivning och värdering.
20 km2 trädäck måste vara svenskt bananrekord ;=)
Jag och 40-tal och tegel, ni vet.
Hade gärna sett fler bilder på hallen, men golvet ser lovande ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hade gärna sett fler bilder på hallen, men golvet ser lovande ut.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Tyckte det här objektet var lite kul, en rätt känd gammal antikbutikslokal till salu.
Undrar om fönstren på framsidan satt på huset när de stod klart? Tycker proportioner och placering känns lite lustiga även om tar i beaktande att det är en gammal butikslokal.
Huset byggdes 1932 men Stopalo grundades 1952. Tror de haft butik här sen dess, om jag fattar det rätt (men också någon inne i Stockholms innerstad), men tydligen låg det andra butiker här innan också.
Inte otrevligt med ljusinsläppet fönsterstorleken ger, dock.
Antar att övervåningen har varit bostad för butiksägare eller så.
Man får ju med en stor lagerlokal också. Tyvärr förmodligen inte innehållet?
Och antagligen inte dessa heller...
Undrar om fönstren på framsidan satt på huset när de stod klart? Tycker proportioner och placering känns lite lustiga även om tar i beaktande att det är en gammal butikslokal.
Huset byggdes 1932 men Stopalo grundades 1952. Tror de haft butik här sen dess, om jag fattar det rätt (men också någon inne i Stockholms innerstad), men tydligen låg det andra butiker här innan också.
Inte otrevligt med ljusinsläppet fönsterstorleken ger, dock.
Antar att övervåningen har varit bostad för butiksägare eller så.
Man får ju med en stor lagerlokal också. Tyvärr förmodligen inte innehållet?
Och antagligen inte dessa heller...
https://www.perjansson.se/objekt/nara-grasse-unik-herrgard
En fransk vacker dröm. Men ingen havsutsikt.