3 390 662 läst · 18 250 svar
3391k läst
18,3k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Mycket fint! Blir sån skillnad och med listerna på plats kommer ofta nästa aha-upplevelse. Även det ett projekt som brukar ta år. Om du inte behövt in och göra något på 15 år kan du vara säker på att du behöver komma åt något där eller lägga in någon extra kabel inom snar framtid...FredrikR skrev:Golvvärmestammen samt vatten till övervåningen doldes i tisdags.
[bild]
Ikväll kom sista lilla biten till vänster på plats.
[bild]
Har redan förträngt hur illa det var med trappen innan jag började klä in och dölja rören, nu retar jag mig nästan mer på synliga skruvskallar och att omålad MDF syns i väntan på lister.
Jag är rädd för detJ JFrisk skrev:
Sejfade lite och drog fram en tomslang till blivande router/wifi uttag.
Jo men det är rätt så grov plast å så har jag satt en förstärkningsring i mitten
Jag hade problemet med att min dammsugare vek ihop hinken under min spånavskiljare när jag blockerade slangen.
Jag gjorde enklast möjliga säkerhetsventil.
Plastbussningen är ett försök att bli av med byrålådseffekten på skruven genom alumiumplåten.
Hade jag satt ventilen i MDFen istället hade det funkat bra från start.
Jag gjorde enklast möjliga säkerhetsventil.
Plastbussningen är ett försök att bli av med byrålådseffekten på skruven genom alumiumplåten.
Hade jag satt ventilen i MDFen istället hade det funkat bra från start.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
Alternativt kan man också sätta 2 likadana hinkar i varandra, då för att den inre måste bukta utåt nånstans när den ska dra ihop sig, och det förhindrar den yttre hinken. I teori iaf.
Själv har jag börjat reda ut oredan i garaget och en av lösningarna blev att få upp lillsågen med sina kamrater på väggen
Själv har jag börjat reda ut oredan i garaget och en av lösningarna blev att få upp lillsågen med sina kamrater på väggen
Logga in
Skapa konto
Det är inga problem, den tjocka plasten i kombination med ringen gör att den inte dras inåt alls
Logga in
Skapa konto
Fortsatte med skivhantering. Här uppe förvarar jag skivor och kan skruva på en tving och lyfta ner med en telfer och nu har jag gjort ett sågbord. Har man 20 skivor som ska sågas är det lätt men en är knöligt.
Logga in
Skapa konto
Flyttar stöden beroende på om jag vill tvärkapa eller längdkapa
Logga in
Skapa konto
Fäll upp när man är klar. Räknar med att när jag sågat för mycket i stöden får man byta en bräda
Undersökt husets el senaste dagarna. Vill ha lite känsla för hur det är draget. Gamla ledningar i vitt svart och rött men känns fortfarande bra så har ingen brådska att byta. Letat fram tre dosor gömda under först ett antal lager tapet sen renoveringsgips och sist två lager tapet till.
Haft nya brytare liggandes flera år, de som satt var nog inte SÅ gamla men sprakade betänkligt om man inte var snabb i omslaget. Nu är samtliga bytta på ovanvåningen och det sitter också z-wave puckar, som också legat flera år, i samtliga brytare utom en. Bytt en dimmer och ersatt en brytare med dimmer. Sista dimmern ska bytas i morgon, allt förberett men rummet huserar sovande barn så blev en paus. Samtliga dimmer med knapp och fysiskt vred utöver z-wave-styrning, fjärrstyrbart men fungerar i övrigt precis som vanligt och även helt utan styrdator, bara en lite störande fördröjning på knapparna på någon halv sekund.
Haft nya brytare liggandes flera år, de som satt var nog inte SÅ gamla men sprakade betänkligt om man inte var snabb i omslaget. Nu är samtliga bytta på ovanvåningen och det sitter också z-wave puckar, som också legat flera år, i samtliga brytare utom en. Bytt en dimmer och ersatt en brytare med dimmer. Sista dimmern ska bytas i morgon, allt förberett men rummet huserar sovande barn så blev en paus. Samtliga dimmer med knapp och fysiskt vred utöver z-wave-styrning, fjärrstyrbart men fungerar i övrigt precis som vanligt och även helt utan styrdator, bara en lite störande fördröjning på knapparna på någon halv sekund.
Logga in
Skapa konto
Påbörjat ett försök till att bygga ben till en gammal bordsskiva vi ärvt. Är ute på väldigt djupt vatten här, ev blir det pannkaka. Fortsättning följer.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto