Efter några månaders försening står den plötsligt där i duggregnet. Nu är än en gång den intressanta frågan - varför tyckte jag att det var en bra idé med en hög tröskel in i huset??

Inplastad dörr på pall framför hus, omgiven av duggregn och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Lintto1 och 20 till
  • Laddar…
Tog in min för några veckor sedan. En bit på väg in tog det stopp. Upptäckte en lyftögla som jag för kort för att se. Skruvade bort den och sedan gick det bra.
 
ullberg ullberg skrev:
”Verktyg” för att påbörja projektet med uppdatering av nät och inspelning ramlade in idag
[bild]
Kanske får dröja till helgen innan jag drar igång även om det lockar att bara hugga tag direkt

/U
Är det en UDM SE vi ser?
 
T Torpolle skrev:
Tog in min för några veckor sedan. En bit på väg in tog det stopp. Upptäckte en lyftögla som jag för kort för att se. Skruvade bort den och sedan gick det bra.
"Lyft"-öglan uppe på sågen känns stadig, men det sitter en stor klisterlapp vid den som visar att man inte får lyfta i kroken. Funktionen är att vara lite snygg och lite i vägen antar jag.
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Testarn och 4 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
"Lyft"-öglan uppe på sågen känns stadig, men det sitter en stor klisterlapp vid den som visar att man inte får lyfta i kroken. Funktionen är att vara lite snygg och lite i vägen antar jag.
Bidrar till ett industriellt utseende, väldigt trendigt :ok:
 
Jag har inte satt tillbaka den.
 
  • Wow
nanowire
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
"Lyft"-öglan uppe på sågen känns stadig, men det sitter en stor klisterlapp vid den som visar att man inte får lyfta i kroken. Funktionen är att vara lite snygg och lite i vägen antar jag.
man kan fortfarande använde den för att stabilisera i sidled.
 
ullberg
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Är det en UDM SE vi ser?
Japp det är en UDM SE, det är en av anledningarna till att det tagit så lång tid att komma till skott, men nu fanns den äntligen i lager (och gör fortfarande tror jag om det är någon annan som väntat på den)

/U
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
F fiskbuggaren skrev:
man kan fortfarande använde den för att stabilisera i sidled.
Låter rimligt. Jag lägger den i lådan med väggfästet till bokhyllan och tippskyddet till spisen, så vet jag var den är.
 
  • Gilla
  • Haha
Ramnemark och 3 till
  • Laddar…
ullberg ullberg skrev:
Japp det är en UDM SE, det är en av anledningarna till att det tagit så lång tid att komma till skott, men nu fanns den äntligen i lager (och gör fortfarande tror jag om det är någon annan som väntat på den)

/U
Jag kan inte bestämma mig för vilken jag ska köpa, PRO eller SE.. :D
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
ullberg
Check, köper fullt ut att den är inte obetydligt dyrare men för mig var det ett lätt val mellan dessa två, har man redan bestämt sig för det systemet är det inte just den kostnaden som knäcker kalkylen…
 
ullberg ullberg skrev:
Check, köper fullt ut att den är inte obetydligt dyrare men för mig var det ett lätt val mellan dessa två, har man redan bestämt sig för det systemet är det inte just den kostnaden som knäcker kalkylen…
Det är ju det där med inbyggt POE.. Jag har precis köpt en ny 16 portars switch utan POE, och ska ha 2 AP, så det är å ena sidan trevligt att få "allt i ett" (och det verkar ju som hela innehållet i SE är en nyare revision av UDM) men å andra sidan finns det nackdelar med det också...

Jag är ju halvsugen på kameror och dörrklockan men är egentligen inte speciellt "för" övervakning....
 
Inget inköp, men nästan.

Fick en vertikalfräs av en kollegas far förra året. Fick kutter samt stål idag. Kan ingenting om detta, men är inte dummare än att jag kan lära mig.

Edit: samt en drös med maskinfötter!
 
  • Träschatull innehållande vertikalfräs delar, inklusive kutter, stål och maskinfötter, ordnade på ett bord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
Vart en dewalt dwe 7485 idag, supernöjd med köpet
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
E
SC Aero SC Aero skrev:
[bild]
Ohh en sån vill jag ha!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.