89 760 läst · 234 svar
90k läst
234 svar
Är målningen slarvigt utförd eller har jag för höga krav?
Val av socklar utgör en persons smak, och det ska man vara försiktig med att anmärka på enligt mig (om jag förstod saken rätt fick beställaren välja mellan olika ”paket”).M maria01 skrev:
Synpunkter på måleriet är ju vad frågeställaren ville ha, så inget konstigt att folk kommenterar det.
/PM
bara för man får välja mellan två paket säger ju inte att byggaren kan montera dom fel hade jag betalat flera miljoner för ett nytt hus och jag inte viste om hur det ska se ut så hade jag önskat nån sa till om nåt var felP Project Mellangården skrev:
Jag håller med, skulle också vilja att någon påtalade att saker var felmonterade. Jag uppfattade vissa kommentarer som att socklarna var fula snarare än felmonterade, men det är säkert så att jag missuppfattade.M maria01 skrev:
/PM
Medlem
· Stockholm
· 4 011 inlägg
Hej
Det där var ju inte så snyggt gjort, det ser inte ens nytt ut, snarare som en dålig renovering......
Är man duktig på att sparmåla är det att föredra då det är billigare och slutresultatet får mer liv än om man maskerat.
Den där "sparmålningen" skapar dock annat liv.
Hoppas du verkligen får det åtgärdat då det finns risk för att det hanteras under "tycke&smak".
Ta bilder på alla dåliga målningar och försök kvantifiera avvikelserna, (sätt siffror på avvikelserna).
Lycka till nu och låt oss veta hur det gick.
/W
Det där var ju inte så snyggt gjort, det ser inte ens nytt ut, snarare som en dålig renovering......
Är man duktig på att sparmåla är det att föredra då det är billigare och slutresultatet får mer liv än om man maskerat.
Den där "sparmålningen" skapar dock annat liv.
Hoppas du verkligen får det åtgärdat då det finns risk för att det hanteras under "tycke&smak".
Ta bilder på alla dåliga målningar och försök kvantifiera avvikelserna, (sätt siffror på avvikelserna).
Lycka till nu och låt oss veta hur det gick.
/W
Bedrövligt utförande, en amatör gör bättre. Den tapetseringen ska inte bara reklameras utan utföraren ska ha livstids utvisning efter att först ha utstått 40 rapp, och var f** är maskeringen på målerierna? Förmodligen ett verk av den växande importarbetskraften. Bara att reklamera.
Redigerat:
Tack för ett fint och nyanserat svar, jag blev glad av att läsa din kommentar! Precis som du säger var det målningen vi ville ha input på.P Project Mellangården skrev:Jag instämmer med de som har synpunkter på måleriarbetet/tapetseringen. Helt klart värt att dra det en sväng till anser jag.
Sen är det tråkiga kommentarer kring socklar osv. Alltid trist med personer som letar fel i andras bostäder och egendom. Det ser stiligt ut i mina ögon. Jag tycker helheten är väldigt fin ut, med välavvägda färgkombinationer!
PM
Det finns många entusiaster här och det är väl på gott och ont. Socklarna kunde säkert monteras på snyggare sätt, men kollar jag hustillverkarens bilder (och inne i grannhusen) är de likadant monterade som våra. Är det felmonterat ska vi förstås ta upp det, men jag får känslan i folks kommentarer att det inte är ”fel” i faktiskt mening utan mer en estetiskt detalj som kunde finlirats om vi hade anlitat mer engagerade snickare.
Tack återigen för alla svar hörrni!
Jag är inte intresserad av en debatt om huruvida besiktningsmän är att lita på eller inte, och vill inte heller höra något rasistiskt dravel om målarens eventuella ursprungsland. (Spoiler: Det är Sverige). Vi har heller inte haft någon beef med projektledaren kring detta så ni behöver inte vara arga på honom
Vi reklamerar helt enkelt målningen på grund av slarvigt utförd maskningsarbete och så hoppas vi på gott samarbete och att leverantören snart kommer ut och åtgärdar detta. Jag uppdaterar eventuellt senare kring hur det har gått!
Jag är inte intresserad av en debatt om huruvida besiktningsmän är att lita på eller inte, och vill inte heller höra något rasistiskt dravel om målarens eventuella ursprungsland. (Spoiler: Det är Sverige). Vi har heller inte haft någon beef med projektledaren kring detta så ni behöver inte vara arga på honom
Vi reklamerar helt enkelt målningen på grund av slarvigt utförd maskningsarbete och så hoppas vi på gott samarbete och att leverantören snart kommer ut och åtgärdar detta. Jag uppdaterar eventuellt senare kring hur det har gått!
Om nu målningen går genom byggföretaget och de fått godkänt på besiktningen, så lär de väl vägra göra om eller göra några avdrag.J Johanna-T skrev:
Därför hade jag nog kontaktat målarfirman direkt och frågat om de tycker detta är ett arbete de är nöjda och stolta över och. Sagt att jag kommer göra en recension av vad man kan förvänta sig om man anlitar ert företag och lägga upp dessa bilderna.
En sådan recension kan få väldigt starkt genomslag på google och hamna högt upp om man söker på företagsnamnet har jag hört
Sen kanske de skiter i vilket. Men kan absolut vara värt ett försök. De måste ju inse att det inte är ett ok resultat, och är de även beroende av privatkunder så kanske de vill undvika detta och gör rätt för sig.
Husägare
· Oskarshamn
· 33 inlägg
Jag tänker att alla som är med och bygger kataloghus har lämnat ett fast pris på sina tjänster. Vissa kan ha lämnat för lågt anbud, vilket de inte upptäcker förrän efter att ha gjort några hus. De följande jobben ska inte bara gå jämnt upp utan även täcka upp tidigare förluster.
Har ni slutbetalat allt ännu? Håll annars en del av fakturan i gisslan, försök räkna vad åtgärder kommer gå på, ett skäligt belopp.J Johanna-T skrev:Tack återigen för alla svar hörrni!
Nä, för ”utföraren ska ha livstids utvisning efter att först ha utstått 40 rapp, och var f** är maskeringen på målerierna? Förmodligen ett verk av den växande importarbetskraften.” låter ju inte alls som rasism….jösses!T tobiast skrev:Du får skilja på rasism och kritik av importerat byggfusk som jag och många med mig vill få bort. Vill du lita på en besiktningsfirma som godkänt det jobbet så varsågod, problemet är att det missgynnar alla andra som vill se mindre av korruption och fusk och mer av hederlighet och yrkesstolthet. Men lycka till med reklameringen och verklighetsförankringen.
Håller med, en del saker borde inte gå igenom. Vi har med byggt nytt och visst allt kan inte bli hundra. Men när målar företaget varit och "fixat" 2ggr och det ser ut som det gör fortfarande här undrar man. De ska komma igen. Målar. har även ett signum här, varje rum har ett pensel drag ovanför dörrkarmen med vit listfärg. Taken skyllde de på en lärling. Ifrågasatte då varför jag betalt fullt om en körning gjort jobbet, när man har rätt enl avtal till prisavdrag.... Ej helt nöjd direktJ Johanna-T skrev: