Det är slarvigt ! Hade du gjort det själv med detta resultat hade du själv kunnat avgöra om du är nöjd eller vill fixa till. Men jag hade inte accepterat det om jag betalt för det. Generellt så har jag bara dålig erfarenheter av att anlita målare.
 
  • Gilla
Brotorpet och 7 till
  • Laddar…
MultiMan
J Johanna-T skrev:
Stort tack för era svar! Skönt att höra att vi inte är alldeles tokiga om vi gör anmärkningar på detta. Det är ju så svårt att veta vad man ska vänta sig när man aldrig gjort det här förut...

Jag hade ju absolut inte gjort det bättre själv men jag hade nog lite högre förväntningar än så här på ett proffs, med de fina förutsättningar ett nybygge innebär. Det blir reklamation helt enkelt!
Min (tråkiga) erfarenhet med många hantverkare är att man inte kan räkna med bättre resultat än en amatör, men det går betydligt fortare.

Som andra sagt, särskilt tapeten vid listerna är uselt utfört.
 
  • Gilla
NoiseMaker och 3 till
  • Laddar…
G Golonka skrev:
Sitter inte dörrfodret åt fel håll? Hade jag gjort det hemma hos mig hade jag gerat hörnen och då hade det blivit avigt.
Olika metoder förekommer. TS metod är snabbare. Bildkälla: Moelven
 
  • Illustration av tre metoder för att sätta lister runt dörr, inklusive variant med profile rad list och golvlisten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
hemmafixaren98 och 6 till
  • Laddar…
P Picea skrev:
Olika metoder förekommer. TS metod är snabbare. Bildkälla: Moelven
Samma foder som golvlist krävs ju för att alternativ ett ska funka. Hur vanligt är det egentligen?
 
Har ni verkligen valt dörrfoder som golvsockel? Ser inte klokt ut. Normalt är golvsockel högre.
 
  • Gilla
  • Älska
Porsibygg och 8 till
  • Laddar…
C
Anna_H Anna_H skrev:
Särskilt sista bilden är verkligen inte okej.
Säger en dataingenjör som tapetserade i söndags.
Precis, ser ut som en treåring gjort det. Det är inte ens amatörmässigt. :surprised:
 
  • Gilla
Rogahlbygg och 4 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ni verkligen valt dörrfoder som golvsockel? Ser inte klokt ut. Normalt är golvsockel högre.
Såg väl OK ut? Dock borde det suttit en skurkloss vid möte med dörrfoder.
 
  • Gilla
Margeurite och 6 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Har ni verkligen valt dörrfoder som golvsockel? Ser inte klokt ut. Normalt är golvsockel högre.
Valt och valt, det är ett kataloghus, vi hade två val på lister, stilpaket "modernt" eller "lantligt", typ. Jag antar att det är rätt grejer de monterat.
 
  • Haha
  • Gilla
Sorulf och 3 till
  • Laddar…
Ser inte klokt ut.
Hade inte varit nöjd med fogningen på första bilden heller.
Har inte ens brytt sig om att ta bort den blå tejpen på bild två.
Om det nu är målat på plats, varför målade man inte över spiken på listerna?
 
  • Gilla
TickyNucker och 8 till
  • Laddar…
M Mortsken skrev:
Ser inte klokt ut.
Hade inte varit nöjd med fogningen på första bilden heller.
Har inte ens brytt sig om att ta bort den blå tejpen på bild två.
Om det nu är målat på plats, varför målade man inte över spiken på listerna?
För att det tar tid = Kostar pengar.
 
J Johanna-T skrev:
Valt och valt, det är ett kataloghus, vi hade två val på lister, stilpaket "modernt" eller "lantligt", typ. Jag antar att det är rätt grejer de monterat.
Det är säkert rätt. Tittar jag på en av de större leverantörernas hemsida så använder de just den golvlisten i sina "lantliga" eller "traditionella" och om man gillar den eller ej är en smaksak. Det jag tycker är synd är som sagt att man använder ett foder med profil på den tjocka sidan som ska ansluta mot golvlisten.
 
  • Gilla
JohanLun och 3 till
  • Laddar…
Kan ju tycka spikskallar i fodren/socklarna kan få sig en färgdutt också för att inte lysa så illa. Sen är det standard allmoge foder och sockel som sitter, finns även hos byggladorna.
 
  • Gilla
Skrutten18 och 5 till
  • Laddar…
J Johanna-T skrev:
Valt och valt, det är ett kataloghus, vi hade två val på lister, stilpaket "modernt" eller "lantligt", typ. Jag antar att det är rätt grejer de monterat.
Nja, säg inte det. Dubbelkolla, det finns golvsocklar som matchar fodret fast lite större modell som ska sitta som golvsockel! Det där kan inte vara branschstandard.
 
  • Gilla
Mikedigitize och 2 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Nja, säg inte det. Dubbelkolla, det finns golvsocklar som matchar fodret fast lite större modell som ska sitta som golvsockel! Det där kan inte vara branschstandard.
Alternativt sätta in sånna skurklossar...
 
  • Gilla
Mikedigitize och 3 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Precis, ser ut som en treåring gjort det. Det är inte ens amatörmässigt. :surprised:
Och min målning är mycket snyggare fast jag inte maskat med tejp alls. :rofl:
 
  • Gilla
RACS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.