3 390 061 läst · 18 248 svar
3390k läst
18,2k svar
Vad har du gjort med verktyg och maskiner idag?
Railsquare...nanowire skrev:
Det var nära det blev en sådan före jul eller om det tom. var under Black Week.
Tack! Fåtöljen är faktiskt byggd efter en ritning jag hittade på nätet, så jag ska inte ta åt mig äran för designen. Soffan har jag dock själv ritat.FredrikR skrev:
Dynor är beställda och borde komma snart, kan återkomma när jag provsuttit med dom. Utan dynor är den helt ok, men det hade inte skadat med lite mer lutning på ryggstödet, enl ritning skulle det bara vara 3 grader lutning vilket blev lite för upprätt tycker jag. Förhoppningsvis kompenserar dynorna lite för det.
Uppdaterat förvaringssystem för användbara småbitar.
Eller patetiskt försök att gå ifrån misär till kreativt kaos.
Jag vet inte hur ni andra funkar. Men... det finns en kategori små plyfabitar och klotsar som jag sågar upp hela tiden för att använda till allt möjligt. Synd att kasta så jag har haft kartonger på golvet i ett hörn för att spara lite grann i alla fall.
Sådant fungerar som en magnet för annat som man inte omedelbart kastar och blir surhörn i verkstaden.
Även om det ser ut som sopor är det en värdefull resurs som spar tid varje gång jag slipper leta i en spillåda efter grejer och såga upp nytt.
Så... Thunderdoome Design presenterar.
Den vägghängda braatthabitarförvaringen.
Som ni ser finns det fortfarande överkapacitet. Får se om en vecka om det räcker .
Mvh Findus
Eller patetiskt försök att gå ifrån misär till kreativt kaos.
Jag vet inte hur ni andra funkar. Men... det finns en kategori små plyfabitar och klotsar som jag sågar upp hela tiden för att använda till allt möjligt. Synd att kasta så jag har haft kartonger på golvet i ett hörn för att spara lite grann i alla fall.
Sådant fungerar som en magnet för annat som man inte omedelbart kastar och blir surhörn i verkstaden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Även om det ser ut som sopor är det en värdefull resurs som spar tid varje gång jag slipper leta i en spillåda efter grejer och såga upp nytt.
Så... Thunderdoome Design presenterar.
Den vägghängda braatthabitarförvaringen.
Logga in
Skapa konto
Som ni ser finns det fortfarande överkapacitet. Får se om en vecka om det räcker .
Mvh Findus
Electrolux har sålt många dammsugare på 2000W och uppåt 10m sladd 0,75 mm2.LoweW skrev:
Hade det varit brandfara tror jag vi hade hört om det. Jag tror dessutom inte att de flesta som dammsuger drar ut hela sladden för att undvika extra värme.
/Höghus
Instämmer, borde vara lungt, 0.75mm2 har en resistans på 0.023 ohm/meter, så om stumparna är en decimeter långa så blir det 0.023 volts spänningsfall vid 10 amper, eller 0.23 watt i värmeutveckling, vilket inte borde vara något större problem att bli av med.Höghus skrev:
Passar även på att tacka för tipset om denna modulen, får bli en sådan på min gerkap, alltid lika "kul" när den hoppar till av motorn som startar...
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
@findus42 snygg lösning! Men det där är lite som att öppna Pandoras ask... Disciplin gäller annars har du snart flera "bra att ha" lådor (fråga inte hur jag vet det)
Spillbitar är bra, i lagom mängd. Kan svara på många funderingar när man bygger mot ett mål och inte enligt en detaljerad ritning
Spillbitar är bra, i lagom mängd. Kan svara på många funderingar när man bygger mot ett mål och inte enligt en detaljerad ritning
Nästa steg i att bringa ordning i verkstaden är nu avklarat. Efter att ett tag ha irriterat mig både på att det dräller av slipnät överallt och att jag aldrig hittar ett (eller rätt) slipnät när jag behöver det har ju nu fixat en smidig förvaring där jag smidigt kommer åt önskad grovlek. På hyllan som blir ovanpå förvaringen kan jag ställa excenterslipen. Jag vet inte om jag egentligen vill låta den få en plats på verktygstavlan, men den har åkt runt på arbetsbänken så pass länge nu att det är skönt att få bort den därifrån. Det har varit ett lite för stort steg att få in den i skåpet där den har sin tilldelade (men sällan använda) plats.
Jag passade även på att extrautrusta spånlådan till cyklonen. En bit avloppsrör fick bli hållare till dammsugarmunstycket. Så nu är det lättare att hålla dammsugarslangen i schack.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Jag passade även på att extrautrusta spånlådan till cyklonen. En bit avloppsrör fick bli hållare till dammsugarmunstycket. Så nu är det lättare att hålla dammsugarslangen i schack.
Logga in
Skapa konto
Verktygstokig
· Halland
· 7 547 inlägg
Grymt!findus42 skrev:
Synd att man bor i Halmstad
Om inte annat så hade man kunnat göra knivar och annat roligt av dem..