816 775 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Tillräckligt många blir allvarligare sjuka av sjukdomen än av vaccinet. Har du läst utredningen som Fohm gjorde och Barnläkarföreningens uttalanden?FG skrev:
Menar du just att deras immunsystem blir bättre av vaccineringar och sjukdomar?FG skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Läste du vad som står på den sidan?S Surly skrev:Ett exempel är risken för myokardit som tagits upp tidigare och viftats bort lite för lättvindigt tycker jag. Enligt en studie från Hong Kong var incidensen hos män (medianålder 15,25 år) 5,57 och 37,32 per 100000 efter första respektive andra dosen, alltså totalt nästan 43 per 100000 vaccinerade med Pfizer Biontech.
Vilket stämmer med resultaten i Sverige, de flesta som fått hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation pga. vaccinering har inte behövt sjukhusvård utan det har räckt med vila i hemmet.
Så hur många 12-17-åringar behöver sjukhusvård efter att ha blivit sjuka?
Vet du om att man kan får hjärtmuskel- och hjärtsäcksinflammation pga. covid?
Du verkar sakna information om vad som händer de 12-17-åringar som får covid och utan det går det ju inte att göra vettiga jämförelser.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Har du kollat upp vad Socialstyrelsen och Försäkringskassan säger om postcovid än?L LiteForce skrev:
Där får du ju svart på vitt på hur många som minst har fått postcovid.
I Stockholm togs de hundratals platserna på Älvsjömässan aldrig i bruk eftersom man fick stopp på smittspridningen genom de restriktioner som infördes mars 2020 innan platserna behövdes. Däremot var det ju mycket bra att ha lite marginaler eftersom man inte visste hur utvecklingen skulle bli.L LiteForce skrev:
Det gör de ju visst, jag läser då i t.ex. DN och SVT även om vaccinbiverkningar, det negativa med restriktioner och protester i Sverige och andra länder. Läser du verkligen de media du syftar på i tillräcklig utsträckning för att kunna uttala dig?L LiteForce skrev:
Ska man inte tänka till ordentligt innan man låter sig ledas till regelbunden vaccinering och verkligen ställa sig frågorna om detta är en bra framtid för sig själv och sina barn vill man verkligen vara med och bidra till att Läkemedelsföretagen tar kontroll och dessutom sätta sig i beroendeställning till dem ? Varför litar inte människor längre på sitt eget immunförsvar ? Naturlig immunitet är överlägsen vaccinet. Om man är intresserad av information om vaccinet så delar jag dessa för att de ger en ganska bra bild om var vi är på väg om vi fortsätter att säga ja.
Man ska tänka till ordentligt om man har kunskap om området man ska ta beslut om.L LiteForce skrev:
Är man inte kunnig i bilar ska man inte själv tänka till och fundera vilken del som behöver bytas eller om den behöver bytas. I bilens fall krävs inte jätta lång utbildning för att få en bra grundkunskap. Men inom medicin krävs det några år så innan hela befolkningen har den kunskap som behövs för att kunna ta ett beslut så har vi fått slut på det grekiska alfabetet i varianter.
Så mantrat som tjatas om att man ska tänka själv fungerar inte. Se bara alla som tänkte själv och stormade kapitolium.
Det är väl knappast läkemedelsföretagens fel att någon hedgefond-mäklare köper rättigheterna till en medicin och höjer priset med 5000%?L LiteForce skrev:Ska man inte tänka till ordentligt innan man låter sig ledas till regelbunden vaccinering och verkligen ställa sig frågorna om detta är en bra framtid för sig själv och sina barn vill man verkligen vara med och bidra till att Läkemedelsföretagen tar kontroll och dessutom sätta sig i beroendeställning till dem ? Varför litar inte människor längre på sitt eget immunförsvar ? Naturlig immunitet är överlägsen vaccinet. Om man är intresserad av information om vaccinet så delar jag dessa för att de ger en ganska bra bild om var vi är på väg om vi fortsätter att säga ja.
[media]
[media]
Vad jag förstår så är den indiska videon inte alls emot vaccin, utan vill tvärtom att så många ska få tillgång till så mycket läkemedel som möjligt, så billigt som möjligt.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Nej, man sätter sig inte i beroendeställning till något läkemedelsföretag oavsett om man vaccinerar sig mot covid eller inte, lika lite som när det gäller andra vaccin.L LiteForce skrev:Ska man inte tänka till ordentligt innan man låter sig ledas till regelbunden vaccinering och verkligen ställa sig frågorna om detta är en bra framtid för sig själv och sina barn vill man verkligen vara med och bidra till att Läkemedelsföretagen tar kontroll och dessutom sätta sig i beroendeställning till dem ?
Har du helt missat att folk har behövt sjukhusvård och även avlidit av covid?L LiteForce skrev:
Varför ska man utsätta sig för den risken?
Nej, man tvingas ju utsätta sig för risken av allvarlig sjukdom och död för att uppnå immunitet via sjukdom. Det slipper man när man vaccinerar sig.L LiteForce skrev:
NejL LiteForce skrev:
Jag har lyssnat på halva intervjun med Dr Malone men orkade inte med hans påståenden om än det ena och än det andra utan att stödja det på fakta och/eller undersökningar. Men om du vill tro på det han säger så är det upp till dig. I min bok har han tyvärr låg trovärdighet.L LiteForce skrev:Ska man inte tänka till ordentligt innan man låter sig ledas till regelbunden vaccinering och verkligen ställa sig frågorna om detta är en bra framtid för sig själv och sina barn vill man verkligen vara med och bidra till att Läkemedelsföretagen tar kontroll och dessutom sätta sig i beroendeställning till dem ? Varför litar inte människor längre på sitt eget immunförsvar ? Naturlig immunitet är överlägsen vaccinet. Om man är intresserad av information om vaccinet så delar jag dessa för att de ger en ganska bra bild om var vi är på väg om vi fortsätter att säga ja.
[media]
[media]
Att tro att läkemedelsföretagen ”tar kontroll” tyder enligt min mening på att du har köpt sll desinformation som sker på nätet idag. En baksida av det informationssamhälle vi lever i idag.
När man köper en ny bil lägger i vart fall jag lite tid på vad för bil jag köper för & emot mm. Kan man då inte göra detsamma när det kommer till sin egen & barnens kropp & hälsa.snuttjulle skrev:Man ska tänka till ordentligt om man har kunskap om området man ska ta beslut om.
Är man inte kunnig i bilar ska man inte själv tänka till och fundera vilken del som behöver bytas eller om den behöver bytas. I bilens fall krävs inte jätta lång utbildning för att få en bra grundkunskap. Men inom medicin krävs det några år så innan hela befolkningen har den kunskap som behövs för att kunna ta ett beslut så har vi fått slut på det grekiska alfabetet i varianter.
Så mantrat som tjatas om att man ska tänka själv fungerar inte. Se bara alla som tänkte själv och stormade kapitolium.
Att undersöka olika bilmodeller inför köp klarar alla i landet, men att utan utbildning och lång erfarenhet försöka utbilda sig själv inom virus och vaccin klarar nog ingen svennebanan så bra som dom kanske tror...L LiteForce skrev:
Du lägger "lite tid" vilket fungerar när det gäller köp av bil. Men kan det tänkas att du läser det en expert har skrivit eller läser du tillverkarens fulla papper? Gissar att det är det förstnämda att du litar på det system vi har med konsumenten rätt och vad andra skriver om bilen. På samma sätt är det med vaccin. Finns försökringar och en massa kunnigt fort som skriver om detta. Men de man tydligen ska lyssna på enligt dig det är de få som skriver dåligt om detta. Och det är där problemet ligger. Att läsa på för att kunna ta ett eget beslut i varje sak fungerar inte utan man måste lita på andra till det stora beslutet och bara skumma lite på ytan fr att kunna ta beslut som typ har med vilken motor man vill köpa men inte gå in på bromsar.L LiteForce skrev:
Det är ju därför man lyssnar på experter som DR Robert Malone videon jag delade exempel vis som skapat mRNA teknologin. Bättre kunskap än det han har som arbetat fram teknologin och arbetat med detta i 30år fins inte.Jonatan79 skrev: