297 224 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
njä mest provocerande uttal.J JohanLun skrev:Jo, jag tror inte ens Trump drevs av onska, utan mer föll i kategorin lallande idiot. Han hyllade väl inte miljörörelsen. Men han föreslog att man skulle dricka eller spruta in blekmedel i lungorna för att bli kvitt Covid, det säger väl lite om resten av logiken kring hans tänkande. Skulle någon annan föreslå att spruta klorin i lungorna skulle jag tro det var av elakhet. Men i detta fall var det nog endast av ointelligens.
samt att Karln är inte så dum som många verkar tro... Det sitter ett större god dag yxskaft där idag... Som är farlig både för sig själv och världen...
Ju mindre man vet desto mindre att oroa sig för?
Bra att vara lyckligt ovetande för sin egen hälsas skull kanske?
Och visst är det nog så, de med krävande yrken där det man gör påverkar många andra har mer att stressa och oroa sig för?
Jag är tacksam för de som är pålästa och kunniga och väljer att viga sitt liv åt att bry sig om vår omvärld. Jag själv har inte den kapaciteten, jag har nog att trampa runt familj, hus och jobbet så pengarna för att överleva trillar in. Och jag tror, Maskintok, att det är det du menar med att du tycker fokus ska vara där. Men de som höjer blicken och ser till att hellre våra barnbarn får en framtid än att vi får köra SUV och åka på charter, de är jag tacksamma för. Och jag lever i tron att vi inte behöver börja leva som på stenåldern imorrn för att rädda miljön för våra barnbarn. Men vi kan inte sticka huvet i sanden och tro att det vi gör inte har nån påverkan.
Det HAR en påverkan, hur stor, därom tvista både de lärda och de olärda. Och vem väljer jag att lyssna på? Någon som faktiskt vetenskapligt studerat detta i många år, eller de som med hjälp av alternativa media kuckilurat ut en egen teori på kammaren?
Och visst är det nog så, de med krävande yrken där det man gör påverkar många andra har mer att stressa och oroa sig för?
Jag är tacksam för de som är pålästa och kunniga och väljer att viga sitt liv åt att bry sig om vår omvärld. Jag själv har inte den kapaciteten, jag har nog att trampa runt familj, hus och jobbet så pengarna för att överleva trillar in. Och jag tror, Maskintok, att det är det du menar med att du tycker fokus ska vara där. Men de som höjer blicken och ser till att hellre våra barnbarn får en framtid än att vi får köra SUV och åka på charter, de är jag tacksamma för. Och jag lever i tron att vi inte behöver börja leva som på stenåldern imorrn för att rädda miljön för våra barnbarn. Men vi kan inte sticka huvet i sanden och tro att det vi gör inte har nån påverkan.
Det HAR en påverkan, hur stor, därom tvista både de lärda och de olärda. Och vem väljer jag att lyssna på? Någon som faktiskt vetenskapligt studerat detta i många år, eller de som med hjälp av alternativa media kuckilurat ut en egen teori på kammaren?
No way, han är stupido på riktigt!Maskintok skrev:
Jag tror han har nåt fel i skallen. Men samtidigt så kan jag ju se att han har lyckats med en jäkla masssa, så driftig och "duktig på sitt sätt" är han, nog slår han väldigt många på fingrarna med vad han uträttat. Men nån vetenskaplig eller intellektuell storhet, det är han inte!
Vore intressant att läsa om vad han har för utbildning etc, jag har aldrig bemödat mig att ta reda på det, men har sett ett par dokumentärer om honom där jag inte tror det framgått att han presterat något intelektuellt men har varit jävligt street smart. Men det vinner man knappast nobelpris på... Eller... Jo. Kanske fredspriset?
Ja för de som arbetar med händerna och huvudet de gör ju ingetJ JohanLun skrev:Ju mindre man vet desto mindre att oroa sig för?
Eller så är det just det som de gör.. Och har så bra koll att de inser att allt detta är ett spel för politiker att bli rika och att det ändå så länge det sitter såna personer vid makten aldrig kommer att ske förändring...
vilket de som tänkt för mycket missat som vanligt...
Varför skulle han vara en vetenskaplig framgång?J JohanLun skrev:No way, han är stupido på riktigt!
Jag tror han har nåt fel i skallen. Men samtidigt så kan jag ju se att han har lyckats med en jäkla masssa, så driftig och "duktig på sitt sätt" är han, nog slår han väldigt många på fingrarna med vad han uträttat. Men nån vetenskaplig eller intellektuell storhet, det är han inte!
Vore intressant att läsa om vad han har för utbildning etc, jag har aldrig bemödat mig att ta reda på det, men har sett ett par dokumentärer om honom där jag inte tror det framgått att han presterat något intelektuellt men har varit jävligt street smart. Men det vinner man knappast nobelpris på... Eller... Jo. Kanske fredspriset?
Trodde han var människa inte skapelse för deras skull...
nog har Karln lyckats med mycket.
Och det är inte för att han är dum..
Den som var riktigt dum missade mycket de 2 föregående utförde..
För ni vet väl att muren började byggas för bra länge sedan?
Och att göra krig utomlands trots att man inte har folket med sig är 3 gånger så dyrt.
Så nja jag hade inte kallat honom dum..
provocerande ja.
Ja men så är det, vi har alla vårt att fokusera på, några är lite smartare och kan stödja de som har kunskapen, se till att de får mandat. Resten är ju bortskämda "fritänkare" (sovande agenter för främmande makt) som lever i Lallaland, eventuella lösningar och framsteg spiller ju ändå över på dessa, så de kan springa runt och känna sig smartaJ JohanLun skrev:Ju mindre man vet desto mindre att oroa sig för?
Tror jag är uppe i mer än 15 böcker som skrivits om Trumperan och det lutar nog åt vad du säger, sen har han haft tur några gånger, mycket är korthus, men framförallt hade han en gynsam startposition.J JohanLun skrev:No way, han är stupido på riktigt!
Att vara framgångsrik behöver inte betyda att man är intelligent, att vara intelligent behöver inte betyda att man är framgångsrik.Maskintok skrev:
Att många före Trump varit kass gör inte honom intelligentare.
Och ja, han har lyckats med mycket. Men inte att glänsa med sin intelligens!
Lät som en ganska bra beskrivning på Stalin..D djac skrev:Ja men så är det, vi har alla vårt att fokusera på, några är lite smartare och kan stödja de som har kunskapen, se till att de får mandat. Resten är ju bortskämda "fritänkare" (sovande agenter för främmande makt) som lever i Lallaland, eventuella lösningar och framsteg spiller ju ändå över på dessa, så de kan springa runt och känna sig smarta
Skilj på politik och vetenskap!Maskintok skrev:Ja för de som arbetar med händerna och huvudet de gör ju inget
Eller så är det just det som de gör.. Och har så bra koll att de inser att allt detta är ett spel för politiker att bli rika och att det ändå så länge det sitter såna personer vid makten aldrig kommer att ske förändring...
Politik kan vara helt galen! Jag tycker tex MP gör mycket galet. Men jag tycker samtidigt vår miljö är bland det viktigaste vi har. Det betyder inte automatiskt att jag håller med vad miljöpartiet säger. Men jag tycker det vedertagen klimatforskning kommer fram till är oerhört viktigt att lyssna på. Jag lyssnar gärna på vad andra tyckare säger, men om jag får välja på de som vetenskapligt kan backa sina fakta och de som bara har ogrundade åsikter... Så tror jag på vetenskapen i första hand.
intelligens, ja det krävs dock för det mesta.J JohanLun skrev:
Så kan han det mest banala så har han ändå just en grad av intelligens.
Jag skrev aldrig att han erhöll en stor mängd intelligens
J JohanLun skrev:Skilj på politik och vetenskap!
Politik kan vara helt galen! Jag tycker tex MP gör mycket galet. Men jag tycker samtidigt vår miljö är bland det viktigaste vi har. Det betyder inte automatiskt att jag håller med vad miljöpartiet säger. Men jag tycker det vedertagen klimatforskning kommer fram till är oerhört viktigt att lyssna på. Jag lyssnar gärna på vad andra tyckare säger, men om jag får välja på de som vetenskapligt kan backa sina fakta och de som bara har ogrundade åsikter... Så tror jag på vetenskapen i första hand.
Så vart står det att politik är vetenskap?J JohanLun skrev:Skilj på politik och vetenskap!
kom igen nu
Detta du skriver här är ju bara för hejarklacken..
Men du missade allt... läs igen och se vart står det något om vetenskapen?
vetenskapliga studier och bevis för saker ändrar inte att folket som skall stå för den ekonomiska utvecklingen och förändringen helt bara lägger sig ner och tar detta..
Det krävs även politiker som kan förmedla och ena folket..
Men när politiker mer tänker på sitt och att höja ersättningar... Så rimmar det illa när folket skall betala..
Detta missade du totalt...
Hur var det med den allmänna nivån av intelligens?
Ska kanske inte uttala sig om sådant när man inte kan analysera fram vad andra för mening i sin åsikt..
Jo att en vänster människa anser detta är ju föga förvånande..D djac skrev:
Men när jag säger att en värre människa är den som använder västerländska metoder tillsammans med sovjetiskt spel på rädsla..
Så blir ni nog lite fundersam på vem detta är.. han delar en hel del åsikter med Trump..
politik kan vara galen...J JohanLun skrev:Skilj på politik och vetenskap!
forskare, vetenskapliga fakta..
Och så blandar du in politiker i detta men små skäller på mig
jodu, den var rolig..
Även om du nu inte är en mp anhängare.
Maskintok skrev:Ja för de som arbetar med händerna och huvudet de gör ju inget
Det är du som pratar om politiker hela tiden.Maskintok skrev:
JAG pratar om att tro på vetenskapen.
DU misstror politiker.
Fortsätt gärna misstro politiker, men jag ber dig att studera det som vetenskapen försöker lyfta fram genom fakta, studier och bevis.
Du är inte alltid helt glasklar i det du skriver, jag brukar ha rimlig läsförståelse, men du lämnar rätt mycket öppet för tolkning. Jag tror du faktiskt med mening skriver så luddigt att du sen kan hävda att alla missförstått dig. Sluta tala i gåtor så har vi lättare att läsa ut din åsikt! Din åsikt får du stå för och inte låta oss analysera fram.Maskintok skrev:
Din intelligens tänker jag inte ifrågasätta, men ditt sätt att argumentera (eller snarare att skriva så man förstår vad du menar) kan du jobba lite på. Det har du själv att vinna på för som det är nu tror jag du ganska ofta blir missförstådd...