297 114 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Medlem
· Halland
· 4 105 inlägg
Normalt sett är det så att om man vill åtgärda något så börjar man med att ta reda på orsaken. Du säger att det är ointressant varför det brinner.Dan_Johansson skrev:
Om det nu brinner för att Aliens spelar bowling i sina rymdskepp, löser vi detta genom att höja skatten på diesel?
Du säger att det brinner på grund av klimatförändringarna, källa på detta tack? Det är ett faktum att man bygger ytterst olämpligt i Kaliforninen.
Därför brinner det i Kalifornien | Land Skogsbruk
https://www.landskogsbruk.se/skog/flera-anledningar-till-branddrabbad-delstat/
lite mer nyanserat än enbart klimatförändringar...
https://www.landskogsbruk.se/skog/flera-anledningar-till-branddrabbad-delstat/
lite mer nyanserat än enbart klimatförändringar...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Nej, jag säger inte att det brinner _på grund av klimatförändringar_, jag säger att bränderna kommer oftare, och blir värre.A Anders_Nilsson skrev:Normalt sett är det så att om man vill åtgärda något så börjar man med att ta reda på orsaken. Du säger att det är ointressant varför det brinner.
Om det nu brinner för att Aliens spelar bowling i sina rymdskepp, löser vi detta genom att höja skatten på diesel?
Du säger att det brinner på grund av klimatförändringarna, källa på detta tack? Det är ett faktum att man bygger ytterst olämpligt i Kaliforninen.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Om vi är överens om att utsläpp av växthusgaser påverkar klimatet , och att något behöver göras om planeten ska vara beboelig för oss ap-släktingar, så finns det ju som jag ser det två vägar att gå.Jonatan79 skrev:
Endera så gör alla lite, eller så gör någon allt.. Totalt står USA och Kina för ungefär en tredjedel av alla historiska utsläpp, så vi kan ju bara tvinga dem att lösa problemet?
Redigerat:
Låter bra, då gör du allt dåDan_Johansson skrev:Om vi är överens om att utsläpp av växthusgaser, och att något behöver göras om planeten ska vara beboelig för oss ap-släktingar, så finns det ju som jag ser det två vägar att gå.
Endera så gör alla lite, eller så gör någon allt.. Totalt står USA och Kina för ungefär en tredjedel av alla historiska utsläpp, så vi kan ju bara tvinga dem att lösa problemet?
Ointressant, i det närmaste, vad en individ gör, däremot högintressant vad man gör på systemnivå och där ingår det som diskuteras, att dra ner på subventionerna till det som är väldigt skadligt. Detta kommer höja bränslepriserna som i sin tur göt att ny teknik kommer att komma fram och många kommer att ändra sina vanor etc.Maskintok skrev:
Går ju att diskutera..D djac skrev:Ointressant, i det närmaste, vad en individ gör, däremot högintressant vad man gör på systemnivå och där ingår det som diskuteras, att dra ner på subventionerna till det som är väldigt skadligt. Detta kommer höja bränslepriserna som i sin tur göt att ny teknik kommer att komma fram och många kommer att ändra sina vanor etc.
någon skrev "någon" skulle göra allt, tolkade jag som person inte nation..