816 775 läst · 17 905 svar
817k läst
17,9k svar
Varför har ni inte vaccinerat er mot Covid-19 ?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Men du missade väl inte följande på den första länken:Plätt Fia skrev:
Men det finns inget spikprotein i vaccinet utan en mRNA-sträng som beordrar kroppens celler att tillverka ett spikprotein men detta kommer inte att lämna cellen eftersom det inte finns något som gör så att cellen går sönder. Det som händer är att de tillverkade spikproteinerna syns på ytan av cellerna och då kommer kroppens immunsystem att märka att de där cellerna ser inte ut som de ska så vi ska förstöra dem.
Däremot när man blir sjuk i covid så får man virus med spikproteiner i blodet och det kommer då att cirkulera runt i kroppen och kan då orsaka stora problem i en del människor, dvs. allvarlig covid och postcovid.
Covid 19 är en uttalad svår sjukdom. Varför många avstår handlar också om frihet alltså att det ska vara ett fritt val att avstå om man vill och önskar det. Problemet är att covid 19 används för att nu försöka ta makt och skjuta undan demokrati och fria val i hela världen genom bestraffningar av olika slag. Ex covid mandat, utegångsförbud, fängelse och hot om att förlora arbete mm.
Massmedia typ TV4 Nyheterna, Rapport mm visar typ inte längre vad som egentligen händer i värden och andra länder när det gäller mycket som ex covid-19. Det dom däremot gör är att göda rädslan med hur farligt det är nya versioner och ändrade förutsättningar hela tiden i egna landet för att skrämma folk till sprutorna. Gissar att de är mutade och sänder det de har tillåtelse att sända förmodligen. Vill man se vad som faktisk händer i övriga länder protester, demonstrationer, kaoset i Australien, Afrika, Italien, Spanien mm behöver man titta på nyheter som visas på youtube eller andra liknande kanaler annars får man inte veta ett skvatt om vad som försegår.
Två Ex Saker som faktiskt händer.
Massmedia typ TV4 Nyheterna, Rapport mm visar typ inte längre vad som egentligen händer i värden och andra länder när det gäller mycket som ex covid-19. Det dom däremot gör är att göda rädslan med hur farligt det är nya versioner och ändrade förutsättningar hela tiden i egna landet för att skrämma folk till sprutorna. Gissar att de är mutade och sänder det de har tillåtelse att sända förmodligen. Vill man se vad som faktisk händer i övriga länder protester, demonstrationer, kaoset i Australien, Afrika, Italien, Spanien mm behöver man titta på nyheter som visas på youtube eller andra liknande kanaler annars får man inte veta ett skvatt om vad som försegår.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 961 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 961 inlägg
Det är väl på samma sätt som att det är ett fritt val att ta körkort och busskort. Man blir bestraffad om man inte tar dem genom att det då är förbjudet att köra bil resp. buss. Om man blir av med körkortet så riskerar man att förlora jobbet som busschaufför. Anser du att det är att skjuta undan demokrati och fria val?L LiteForce skrev:Varför många avstår handlar också om frihet alltså att det ska vara ett fritt val att avstå om man vill och önskar det. Problemet är att covid 19 används för att nu försöka ta makt och skjuta undan demokrati och fria val i hela världen genom bestraffningar av olika slag. Ex covid mandat, utegångsförbud, fängelse och hot om att förlora arbete mm.
Du verkar missa väldigt mycket om vad som rapporteras i vanlig media. Jag vet t.ex. att det finns protester, demonstrationer osv. i en massa länder utan att titta på Youtube och andra liknande kanaler. Du kommer alltså med obefogade beskyllningar.L LiteForce skrev:Massmedia typ TV4 Nyheterna, Rapport mm visar typ inte längre vad som egentligen händer i värden och andra länder när det gäller mycket som ex covid-19. Det dom däremot gör är att göda rädslan med hur farligt det är nya versioner och ändrade förutsättningar hela tiden i egna landet för att skrämma folk till sprutorna. Gissar att de är mutade och sänder det de har tillåtelse att sända förmodligen. Vill man se vad som faktisk händer i övriga länder protester, demonstrationer, kaoset i Australien, Afrika, Italien, Spanien mm behöver man titta på nyheter som visas på youtube eller andra liknande kanaler annars får man inte veta ett skvatt om vad som försegår.
Jag har själv tagit vaccinet för att jag själv valt det min kropp mitt val. Jag har också valt att ta körkort för både bil och mc det också mitt val. Är det något man bör få bestämma över så är det väl i vart fall sin egen kropp och vad som sprutas in i den eller hur. Min åsikt är doc att det ska vara ett demokratiskt fritt val att ta eller inte ta sprutan. Vad bra att du är informerad jag vet många som inte har en aning om vad som händer genom vanlig media faktiskt. Angående din liknelse körkort & bussen är den rätt dålig tycker jag. Körkort har inget med ens egen kropp att göra över huvud taget utan har med trafiksäkerhet att göra.BirgitS skrev:Det är väl på samma sätt som att det är ett fritt val att ta körkort och busskort. Man blir bestraffad om man inte tar dem genom att det då är förbjudet att köra bil resp. buss. Om man blir av med körkortet så riskerar man att förlora jobbet som busschaufför. Anser du att det är att skjuta undan demokrati och fria val?
Du verkar missa väldigt mycket om vad som rapporteras i vanlig media. Jag vet t.ex. att det finns protester, demonstrationer osv. i en massa länder utan att titta på Youtube och andra liknande kanaler. Du kommer alltså med obefogade beskyllningar.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 808 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 808 inlägg
Självklart ska man inte tvinga någon och det är där liknelsen med körkort kommer in. För att få köra bil, MC eller liknande krävs att man tar körkort, för att inte riskera andras liv. För att få vistas på vissa platser just nu, inte för evigt, krävs ett vaccinpass för att minska risken för andras liv.L LiteForce skrev:
Väljer man att avstå från att ta körkort får man avstå från att framföra fordonet i fråga.
Väljer man att avstå vaccin får man avstå vissa aktiviteter.
Oro för de demokratiska friheten finns, och jag står i första ledet för att motarbeta tvångsvaccinering. Frihet är viktigt, väldigt viktigt, men jag ser inte att det är lika viktigt att folk får bete sig hur som helst och riskera att smitta andra. Hotet mot friheten och demokratin vi ser i samband med Covid-19 sker framförallt i de länder som saknat det innan. I västvärlden ser vi inte alls samma hot, vi ser folk som springer runt och demonstrerar, mot 5G, mot giftsprutor och allt möjligt, men det är något helt annat.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 5 557 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 5 557 inlägg
Ron Johnson är en total virrpanna som saknar all förmåga att skilja dikt från verklighet. Om det beror på medveten Trump-retorik eller han bara är korkad vet jag inte, men jag har följt honom (och många andra på andra sidan pölen) länge. Jag undrar om du verkligen sett/hört alla vansinnigheter som han kommit med?L LiteForce skrev:Covid 19 är en uttalad svår sjukdom. Varför många avstår handlar också om frihet alltså att det ska vara ett fritt val att avstå om man vill och önskar det. Problemet är att covid 19 används för att nu försöka ta makt och skjuta undan demokrati och fria val i hela världen genom bestraffningar av olika slag. Ex covid mandat, utegångsförbud, fängelse och hot om att förlora arbete mm.
[media]
[media]
Ann-Cathrin Engwall är molekylärcellbiolog (doktorerat), jobbat med immunologi och virologi, och som vågar gå sin egen väg.FG skrev:
Hon är kritisk mot barnvaccinering och kritisk mot att vaccinera gravida.P pmd skrev:
Till hennes försvar…hon får dementera väldigt många påståenden som intervjuaren på swebbTV kommer med.
Hon har varit med i en Folkets Radio podd
”Moderna pausas, men Pfizer fortfarande säkert?”
https://folketsradio.se/moderna-pausas-men-pfizer-fortfarande-sakert/
Hon och en läkare fick prata i en vaccinkritisk podd.
Det jag minns av den videon första gången jag såg den var att hon sade att hon inte kunde förstå varför vaccinindustrin valde spikproteinet som mål för vaccinen.
Fast hon förklarar egentligen varför också.
Det är ju enda metoden för att skapa antikroppar mot spiken. Antikroppar som fastnar på spiktoppen kan då bli immuniserande och förhindra att viruset kan ta sig in i och infektera en cell.
Är man nyfiken på vem Ann-Cathrin Engwall är och hennes bakgrund så rekommenderar jag första 5 min av
Vaccin mot Covid19: detta bör du veta (med cellbiolog Ann-Cathrin Engwall), länk YouTube
Eftersom jag är en självmordsbenägen jävel varje vinter på grund av SAD så skiter jag faktiskt i vilket. Blir jag sjuk så OK. Då får jag stå mitt kast.
Världen har ändå blivit alldeles för svår att leva i med dessa jävla appar skit och mög. Jag vill ha en gammal bakelit telefon som faktiskt fungerar bara man lyfter luren. En kamera som man tar foto och framkallar. Snart drar jag ut pluggen ur datorn med. Och nej jag tar inte livet av mig. Jag är bara så jävla förbannad på allt just nu. Får fn inte ut bilderna ur mobilen till datorn. Låst!! På grund av nya uppdateringar som jag inte vill installera. Varför orka bry sig om någon ting längre. OBS! ni behöver inte kommentera detta jag åker bort över julen UTAN datorn. GoD Jul.
Världen har ändå blivit alldeles för svår att leva i med dessa jävla appar skit och mög. Jag vill ha en gammal bakelit telefon som faktiskt fungerar bara man lyfter luren. En kamera som man tar foto och framkallar. Snart drar jag ut pluggen ur datorn med. Och nej jag tar inte livet av mig. Jag är bara så jävla förbannad på allt just nu. Får fn inte ut bilderna ur mobilen till datorn. Låst!! På grund av nya uppdateringar som jag inte vill installera. Varför orka bry sig om någon ting längre. OBS! ni behöver inte kommentera detta jag åker bort över julen UTAN datorn. GoD Jul.
Det sjuka är väl att det främst är de som vaccinerat sig som blir sjuka .. i covid! (men även i många andra sjukdomar)Fairlane skrev:
Men man kan ju leva i bubblan att de smittar mindre än andra, de är ju uppenbarligen skyddade från svår sjukdom och plågsam död (då ingen har dött av de 4 covidsjuka vaccinerade på mitt jobb.).. ett försäkringsbaserat sjukvårdssystem skulle det baseras på levnadsvanor eller bara på viljan att testa experimentella mediciner?
Det är inte hela utan bara delar, fragment av spiken kallade antigen, som syns på cellens yta. Det räcker för att immunförsvaret ska plocka upp dem och bilda antikroppar som fungerar mot spiken och då gärna mot just spiktoppen.BirgitS skrev:Men det finns inget spikprotein i vaccinet utan en mRNA-sträng som beordrar kroppens celler att tillverka ett spikprotein men detta kommer inte att lämna cellen eftersom det inte finns något som gör så att cellen går sönder. Det som händer är att de tillverkade spikproteinerna syns på ytan av cellerna och då kommer kroppens immunsystem att märka att de där cellerna ser inte ut som de ska så vi ska förstöra dem.
Det är väl ganska givet att det kan bli så, när dom är 5 gånger fler.K Kallebo skrev:
Att vacinerade smittar mindre, är väl ganska vedertaget vid detta laget,Men man kan ju leva i bubblan att de smittar mindre än andra, de är ju uppenbarligen skyddade från svår sjukdom och plågsam död (då ingen har dött av de 4 covidsjuka vaccinerade på mitt jobb.).. ett försäkringsbaserat sjukvårdssystem skulle det baseras på levnadsvanor eller bara på viljan att testa experimentella mediciner?
Hur kom experimentella mediciner in i bilden, vilka mediciner är det du menar?.
Jag har vaccinerat mig tre gånger faktiskt. Har aldrig tidigare tagit sprutan mot säsongsinfluensa men detta är något annat.
Ser det som en plikt (faktiskt) att vara solidarisk mot vården. Tycker att man idag mest ser till sig själv och skiter i vilka konsekvenser detta får för andra.
Ser det som en plikt (faktiskt) att vara solidarisk mot vården. Tycker att man idag mest ser till sig själv och skiter i vilka konsekvenser detta får för andra.
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg
Demmpa skrev:
Byggveteran
· Åland
· 2 035 inlägg