D
MultiMan MultiMan skrev:
Om det hänt, var det under Reinfeldt:

[länk]

Lyssna inte för mycket för proffs-sossen djac, då gör du dig själv en stor otjänst.
Haha, kul, men jag gissar att har en minimal påverkan både på S och M, alltid roligt att bli kallad proffs iofs :) .Reinfeldt lever så det är under hans tid, det är ju aktuellt nu men jag såg att de började önska detta i februari även om de skärpt tonen på senare tid. Kanske har det att göra med sammangåendet med SD?

Jag tycker det är en rimlig hållning att arbete i första hand utförs av de som redan är här, istället för att vi flyger hit folk med samma profil som de arbetslösa vi redan har, mina 5 öre.

https://moderaterna.se/skarpta-krav-arbetskraftsinvandring

Alltid kul att kunna bidra med en riktigt proffsig sossevinkel på Moderat politik!

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
pmd och 1 till
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Det spelar roll för driftsekonomin. Hittills har elbilar krävt mindre underhåll än fossilbilar och det finns väl inte så mycket som tyder på att det kommer att ändras framöver.
Nu var det inte det som detta avsåg.
Så ska man blanda in andra saker så blir det skevt... Men det är klart.. du älskar att ta saker ur sitt sammanhang.

D
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
haha :D :heart:
Jag blev också glad, -proffsig, det är fint det! :heart::love::coffee:

• Gilla
pmd
  • Laddar…
D djac skrev:
Haha, kul, men jag gissar att har en minimal påverkan både på S och M, alltid roligt att bli kallad proffs iofs :) .Reinfeldt lever så det är under hans tid, det är ju aktuellt nu men jag såg att de började önska detta i februari även om de skärpt tonen på senare tid. Kanske har det att göra med sammangåendet med SD?

Jag tycker det är en rimlig hållning att arbete i första hand utförs av de som redan är här, istället för att vi flyger hit folk med samma profil som de arbetslösa vi redan har, mina 5 öre.

[länk]

Alltid kul att kunna bidra med en riktigt proffsig sossevinkel på Moderat politik!
Jag håller med om okvalificerat arbete, klassiska Lo arbetaren. Det jobbet kan min katt utföra.

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 1 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
"Elmotorer brukar ha en bättre prognos."
"Ja det har jag inte ifrågasatt."

lögn förbannad lögn och statistik..
Det får alltså inte skrivas, för då retar det dig.. oj då.

Men att plocka saker ur sitt sammanhang för att plocka poäng går bra tydligen...

Och sedan kommer du med ett påhopp..
med hejarklack,. grattis..
Skriver man inlägg utan sammanhang så går det väl aldrig att plocka nånting ur dem.

Ja, jag blir jävligt retad när man tar den lätta vägen ur diskussioner genom genom att dra till med sånna floskler.
Sitta och självgott tycka att man "vet" hur verkligheten fungerar och använda utryck som att "man kan bevisa vad som helst med statistik" som ett universellt sätt att förkasta verklig fakta.

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Och den som tror en elbil har en enda rörlig del i drivlinan blir nog förvånad om hen tar en titt i valfri elbil.
Valfri? Då väljer jag en Aptera. ;)

P
S Stuff skrev:
Bilterverkare som under många år har tillverkat miljontals bilar har givetvis stenkoll på hur deras bilar har mått och vad som har gått snett. De följer såklart upp med FAKTA som berättar hur ofta en viss del har behövt repareras och självklart också hur mycket reservdelar av en viss komponent de har sålt.
Ja, t.ex. så är tillverkarens serviceschema, med rekommenderade körintervall mellan servicetillfällen och vad som ska servas vid vilka miltal, baserat på insamlad statistik.
Det är inte baserat på gissningar.

P pmd skrev:
Valfri? Då väljer jag en Aptera. ;)

Här får du en titt i en Aptera:

Interiörvy av en Aptera-bil med futuristisk design, ratt, digital instrumentpanel och sidospeglar som bildskärmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag håller med om okvalificerat arbete, klassiska Lo arbetaren. Det jobbet kan min katt utföra.
Det finns gott om arbeten som du inte klarar...
Klassiska LO arbeten

• Gilla
  • Haha
sonabr4000 och 4 till
  • Laddar…
D
P pmd skrev:
Ja, t.ex. så är tillverkarens serviceschema, med rekommenderade körintervall mellan servicetillfällen och vad som ska servas vid vilka miltal, baserat på insamlad statistik.
Jag såg att den nya kinesiska elbilen har 10.000mils serviceintervall, det är längre än de ICE-bilar jag känner till.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
skoge skoge skrev:
[länk]

Spännande att vara bilskrotare
Varför pressar man en bil med batteriet kvar? Jobbar man som bilskrotare så borde man se att det sitter ett batteri där...

• Gilla
  • Haha
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Shysh!
Statistik är inte att lita på ;)

D djac skrev:
Jag såg att den nya kinesiska elbilen har 10.000mils serviceintervall, det är längre än de ICE-bilar jag känner till.
Om vi tar med ICE-fordon så har Volvo FH16 10000 mil serviceintervall...de går hårdare än elbil

• Gilla
djac
  • Laddar…
useless useless skrev:
Varför pressar man en bil med batteriet kvar? Jobbar man som bilskrotare så borde man se att det sitter ett batteri där...
Dumbommar utan att förstå att vidareutveckling är en del av sin kompetensutveckling.:crysmile::crysmile:

• Gilla
RoAd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.