296 910 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Ah.. det var många i media som fått för sig att kärnkraftverk är en början till atombomber. och att fukuchima var början på samma era...F frasen_36 skrev:
många trodde även att Sverige hade eller har planer på att börja tillverka atombomber för att vi har kärnkraftverk...
både SR och SVT slog hårt på detta ett tag om att det var samma tills att forskare gick ut och rättade upp detta.
Det är väl fritt att flytta??AndersMalmgren skrev:Vilket betyder att man betalar mer om man har hög lön. Så vulgärt med den svenska progressiva skatten, och att den börjar så lågt som 45k är skrattretande. I USA har man också progressiv skatt men marginalskatten där är 35 procent högst och för det måste du tjäna 250k SEK i månaden.
Samtidigt i Svedala har du 66 procent marginalskatt redan vid 54k månaden
Sådär gjorde en bekant till mig när hon provkörde min automatväxlade Fordpickup. Flera gånger under samma provtur. Om man inte är van vid att köra en automatväxlad bil så tar det lite tid att lära om.Maskintok skrev:
Det är likadant för den som inte är van vid en manuellt växlad bil. Jag hade en period en liten Nissan "sportbil" som hade manuell växellåda. Jag körde den inte så ofta eftersom jag använde min automatväxlade bil till vardags. Det hände oftare än sällan att jag fick motorstopp vid trafikljus med den lilla Nissan.
Ja det är inte bara.. jag skulle stanna vid korsning... Med stoppskylt.. skulle trycka ner kopplingen... Men det var bromsen..P pmd skrev:Sådär gjorde en bekant till mig när hon provkörde min automatväxlade Fordpickup. Flera gånger under samma provtur. Om man inte är van vid att köra en automatväxlad bil så tar det lite tid att lära om.
Det är likadant för den som inte är van vid en manuellt växlad bil. Jag hade en period en liten Nissan "sportbil" som hade manuell växellåda. Jag körde den inte så ofta eftersom jag använde min automatväxlade bil till vardags. Det hände oftare än sällan att jag fick motorstopp vid trafikljus med den lilla Nissan.
slog huvudet i ratten..tog bra den smällen..
träffade på säljchefen dagen efter... Hade en liten blånad i pannan... ganska pinsamt att berätta varför... Men båda skrattade gott över morgon kaffet
Det finns maskiner som både tvättar och torkar.R Rkarlsson skrev:
Jag tror inte att jag riktigt förstår vilken kabel du vill kapa.
Det är det inte heller.P pmd skrev:
Men man får se upp.. datan man får är inte alltid rätt.
Du kan få felkod p2446 men det är egentligen P244B.. Eller så ger det ursprungliga felet ingen kod men påverkar andra komponenter som får fel information..
Det är såna fel som tar en stund att reda ut..
Hade en ford inne för flera år sedan..
Den gick bra kall med så började den hoppa..
Lät man gasen vara så gick den bara lite ojämt..
felkoder fanns.. Men inga hade med själva felet att göra... Utan det var den elektroniska gasen som påverkade med en felsignal till insprutningen...tog inte flera dagar att nysta i men det tog en liten stund iallafall...
Jag har för mig att det helt enkelt inte fanns något stänkskyddskrav i de EU-gemensamma reglerna och vid harmoniseringen så ville/orkade inte Sverige begära ett undantag.G OMathson skrev:
Söder om Sverige är det ont om slask så stänkskydd är inte riktigt lika nödvändiga där. Spolarvätskeförsäljarna i Sverige jublar nog fortfarande.
Jaha, okunskap alltså...Maskintok skrev:Ah.. det var många i media som fått för sig att kärnkraftverk är en början till atombomber. och att fukuchima var början på samma era...
många trodde även att Sverige hade eller har planer på att börja tillverka atombomber för att vi har kärnkraftverk...
både SR och SVT slog hårt på detta ett tag om att det var samma tills att forskare gick ut och rättade upp detta.