R
Maskintok skrev:
Nä det var inte avsätt till dig alls.
Och om du tagit åt dig av det så ursäkta min fumlighet i text.. jag har inte haft den avsikten alls om du kör i diket eller ej, det vet du nog bäst själv.

utan den biten med sluta ligg i diket var om att dubbdäck ej behövdes och att jag varje år får dra upp folk ur diket när de halkat av vägen, och den största delen har dubbfria däck på sina fälgar...
Du citerade mig när du skrev det. Förstår du inte ens hur citat fungerar på forumet efter över 10.000 inlägg?

Men dåså, då var inte det du blev så upprörd över menat till dig, trots att jag citerade dig. Det var en uppmaning till någon annan :rolleyes:
 
  • Haha
13th Marine
  • Laddar…
A
R RoAd skrev:
Du citerade mig när du skrev det. Förstår du inte ens hur citat fungerar på forumet efter över 10.000 inlägg?

Men dåså, då var inte det du blev så upprörd över menat till dig, trots att jag citerade dig. Det var en uppmaning till någon annan :rolleyes:
i ett inlägg med citat så kan jag väl skriva andra saker än att bara kommentera dig eller hur?

Jo jo... Den bortförklaringen kan du lura i någon annan... Jag må vara en idiot för dig.. Men i verkligheten är jag allt annat än det..
 
P
C cpalm skrev:
:rofl:
Håller med om att det blir absurt att prata om självkörande bilar när man inte ens lyckas få till en sådan relativt sett enkel grej. Tesla eller inte, men det är klart är att man förväntar sig mer av den som håller en hög profil.
Mörkerkörning kanske man vänta tills buggen är fixad? Om autonom körning fungerar bra dagtid så kan man ju använda den då.

Det är ganska vanligt att allting inte fungerar perfekt från början i tekniska sammanhang.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
P pmd skrev:
Mörkerkörning kanske man vänta tills buggen är fixad? Om autonom körning fungerar bra dagtid så kan man ju använda den då.

Det är ganska vanligt att allting inte fungerar perfekt från början i tekniska sammanhang.
Ja vissa saker behöver tid och kalibrering innan de fungerar hyfsat.. Sedan kommer mer utveckling och då kan de fungera riktigt bra.
 
  • Gilla
pmd
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Ja, vilken motbjudande inställning, möter den oftast hos människor som överskattar sin egen del av deras förhållandevis blygsamma framgång. Ligger bakom uttalanden som "vad får man för pengarna", svaret till dessa är oftast "allt", de förstår inte att deras framgång beror till allra största del på miljön och att den kommer av att andra gjort ansträngningar, och betalt sin skatt, så att de kan nå mer av sin potential.

Man kanske inte orkar att aktivt göra samhället bättre men det minsta man kan göra är att passivt bidra med lite skattepengar.

Jag tjänar mycket och betalar väldigt mycket skatt, det är en förmån att kunna göra bägge delarna. Det finns långt bättre människor än oss, som inte haft turen att födas under våra omständigheter och att då inte vilja vara del av att ge andra samma chans är sniket.
Jag tycker att det är rimligt att de som har det lite bättre ställt delar med sig till gemensam välfärd (läs sjukvård, grundläggande utbildning, polis och försvar samt kanske lite till), men det är inte rimligt med "fördelningspolitik".
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
R
Maskintok skrev:
i ett inlägg med citat så kan jag väl skriva andra saker än att bara kommentera dig eller hur?

Jo jo... Den bortförklaringen kan du lura i någon annan... Jag må vara en idiot för dig.. Men i verkligheten är jag allt annat än det..
Idiot <- detta menar du då skulle tolkas vara till någon annan?

Och först här kommer svaret till dig. Verkar det vettigt?

Jag skakar på huvudet och backar återigen sakta ur en diskussion med dig :)
 
A
R RoAd skrev:
Idiot <- detta menar du då skulle tolkas vara till någon annan?

Och först här kommer svaret till dig. Verkar det vettigt?

Jag skakar på huvudet och backar återigen sakta ur en diskussion med dig :)
Det var en reflektion över hur det verkar vara så du ser på mig.
Är den fel kan man ju möta den eller avstå, ditt val.
Men sista meningen kanske ger svaret.

med det skrivet, så avslutar jag min OT med dig..
 
P
J JohanLun skrev:
Det är egoismen. Heljuset har samma princip som tex stänkskydd. Förut satt de på bakhjulen för att skydda bakomvarande. Om de finns sitter de fram för att skydda egna bilen. Suvar med hela bakhjulet exponerat har inte ens stänkskydd.
Det är EUs fel …
Jag har mött ovanligt många Tesla 3 som verkar ha fel på framljusen, bländar eller bara ena sidan lyser. Fantastiskt roliga att köra men hur är egentligen kvalitén?
Jag tycker att det är extremt svårt att identifiera en mötande bil som bländar mig. Hur gör du?
 
P pmd skrev:
MS? Menar du däck av kategorin Mud & Snow? Sådana är väl sämre än odubbade vinterdäck i vinterväglag?
Nja,har kört mycket på M&S däck och de fungerar bra...på en lättare bil skulle jag inte vilja ha dem men på tyngre bil typ pickuper fungerar de bra
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
P
D djac skrev:
Vi har gett upp, det var länge sedan jag blinkade, tänker att förarna inte kan hjälpa det och att min blink inte når hela vägen till utvecklingsavdelningen..
De flesta jag blinkar åt bländar av.
 
  • Gilla
Tullen127 och 1 till
  • Laddar…
P
F frasen_36 skrev:
Och?? Var i länkarna hänvisades till kärnvapen?
Ingen som blandar ihop kärnkraft med kärnvapen är speciellt trovärdig.
 
  • Wow
sonabr4000
  • Laddar…
D djac skrev:
Vi har gett upp, det var länge sedan jag blinkade, tänker att förarna inte kan hjälpa det och att min blink inte når hela vägen till utvecklingsavdelningen..
Du har för dåligt helljus ;)
 
  • Haha
djac och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
R RoAd skrev:
Lugna ner dig. Du gjorde ett helt ogrundat påstående när du bad mig "sluta ligga i diket". Jag hämtade inspiration från den retoriskt kluriga frågan "har du slutat slå din fru" när jag svarade.
Jajo ... Den där retoriska gyttjebrottningen, eller vad nu man nu ska kalla den retoriska figuren, den är inte helt okänd, och just "har du slutat slå din fru" verkar vara ett mycket vanligt exempel.
T.ex. långt ner på denna sida, typ 6 sista paragrafen.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentationsfel
Eller sista på denna sida.
https://www.omretorik.se/category/fula-knep/?sfw=pass1639517230

Men i vilket fall, på detta forum bör vi kanske avhålla oss från denna lägsta nivån på fulretorik, och om man som du RoAd skriver sådär utan att samtidigt på något vis hinta om hur du menar, så blir det ju faktiskt som att du verkligen angriper din motpart på det viset.
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Sysselsättning är ett ganska luddigt begrepp. Det betyder inte samma sak som arbetande så det blir lite konstigt att använda det i samma sammanhang som arbetslöshet.

Använder andra EU-länder samma terminologi som Sverige?
Sysselsättning är inte det minsta luddigt, i alla fall inte ur ett svenskt perspektiv. Att använda det i samma sammanhang som arbetslöshet är heller inte konstigt alls.
 
  • Älska
djac
  • Laddar…
A
skoge skoge skrev:
Du har för dåligt helljus ;)
Du är ju en ljusets herre.. ;)
du kan ju ge honom lite råd om varde ljus:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.