295 599 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Beror ju på vad du menar med överlever. Det finns ju fortfarande folk som kan laga och serva ett ånglok, även om de är få.Maskintok skrev:
Självklart kommer mängden mekaniker som kan laga en fossilbil styras av hur många fossilbilar det finns i drift. När de är väldigt få kommer också mekanikerna vara väldigt få. Något annat tror väl ändå inte ens du?
Kostnaderna? Vilka speciella kostnader tänker du på som skulle vara unikt stora för elbilar?Maskintok skrev:
För dig kanske. Jag ser inte att en elbil skulle vara svårare att felsöka. Snarare tvärtom.Maskintok skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Väldigt trist det här med tvättmaskin, var mycket bättre känsla i handtvätt.
Fyfan för SSD, knattrar mycket trevligare om en mekanisk disk.
Kom ni ihåg innan diskmaskinen var mysigt det var, hela familjen samlades runt diskhon.
Penicillinet, var det ändå inte trevligare när generna testades lite?
Osynkad låda, tycker det är lite trist när man inte måste dubbeltrampa
Kom ni ihåg innan diskmaskinen var mysigt det var, hela familjen samlades runt diskhon.
Det är just felsökning på el som kostar pengar då tiden oftast blir lång..R RoAd skrev:Beror ju på vad du menar med överlever. Det finns ju fortfarande folk som kan laga och serva ett ånglok, även om de är få.
Självklart kommer mängden mekaniker som kan laga en fossilbil styras av hur många fossilbilar det finns i drift. När de är väldigt få kommer också mekanikerna vara väldigt få. Något annat tror väl ändå inte ens du?
Kostnaderna? Vilka speciella kostnader tänker du på som skulle vara unikt stora för elbilar?
För dig kanske. Jag ser inte att en elbil skulle vara svårare att felsöka. Snarare tvärtom.
Det är ju därför så få idag vill hålla på, de får inte betalt för de timmarna de lägger ner..
klart att fler ställer om till att laga elbil om det är de som är i majoritet på marknaden..
AndersMalmgren skrev:
Och när rikemans folket kunde tänka lite mer själv...
sluta ligg i diket dåR RoAd skrev:
Sedan vad ni har för huliganer eller våldtäktsmän därnere vet inte jag..
Men här har vi inga såna problem..
Mest andra..
som elfel som skall åtgärdas och motorhaverier som skall lösas...
För att inte tala om hur trevligt det var före de giriga uppkomlingarnas tid som försökt gå i "pappsens" fotspår..AndersMalmgren skrev:Väldigt trist det här med tvättmaskin, var mycket bättre känsla i handtvätt.
G
gone_fishing
Husägare
· Stockholm
· 2 913 inlägg
gone_fishing
Husägare
- Stockholm
- 2 913 inlägg
När vi gick med i EU togs väl stänkskyddskraven bort? De stör ju aerodynamiken... själv har jag både fram och bak och hatar stenskott.J JohanLun skrev:Det är egoismen. Heljuset har samma princip som tex stänkskydd. Förut satt de på bakhjulen för att skydda bakomvarande. Om de finns sitter de fram för att skydda egna bilen. Suvar med hela bakhjulet exponerat har inte ens stänkskydd.
Moderna bilar har så skarp gräns på ljusbilden att är den bara lite felställd så bländar det som fan.
Jag har mött ovanligt många Tesla 3 som verkar ha fel på framljusen, bländar eller bara ena sidan lyser. Fantastiskt roliga att köra men hur är egentligen kvalitén?
En betydande del av dessa 400 till 1 milj. lär inte vara förbrukade utan finns kvar i ett andrahandsvärde, eller så är det en räntekostnad. Soppan däremot, där är pengarna uppeldadeR Rkarlsson skrev:
Möjligt att elfel på 25 år gamla bilar kan vara kluriga att felsöka, och att det blir dyrt i förhållande till bilens värde är ju inte så lustigt. Du pratar ju om bilar för några fåtal tusenlappar. Men det finns gott om kostsamma fel som rör fossilmotorn också. Håller du inte på att bygga en ställning för din frus motor just nu Så att något kan ta tid känns inte så unikt för just elen i bilen.Maskintok skrev:
Det är väl ingen hemlighet att om man köper en gammal billig bil brukar det istället bli dyrt att hålla dem rullande (ja jag räknar även med all tid som måste tillbringas med skruvandet som en kostnad även om man gör det själv). Så återigen är det inte direkt breaking news du kommer med.
Att det skulle bli fler svårdiagnosticerade elfel på en elbil när de är lika gamla ser jag inte som orimligt men å andra sidan slipper man alla problem med slitdelarna i drivlinan i fossilbilen, så jag tror att en gammal elbil kommer att vara driftsäkrare än en fossildito.
Redigerat av moderator:
Ja elräkningen var högre än soppakostnaden denna månaden, nästa och nästa lär vara samma. Vilken tur vi snart har 1,5 veckas ledigt så jag kan ställa in bilen i garaget och hoppas på barmark så kan jag cykla en del på ledighetenW witten skrev:
det som är av betydande del för mig är att jag inte binder upp mig på en svindyr bil.
Var en som skojade till det om att vi skulle ju köra snöröjningen med eldrivet istället. Men jag var inte så imponerad, körde väl drygt 6-7 timmar i sträck i helgen utan att stanna. Undrar om en lastare med batterier hade fixat det.
R RoAd skrev:Möjligt att elfel på 25 år gamla bilar kan vara kluriga att felsöka, och att det blir dyrt i förhållande till bilens värde är ju inte så lustigt. Du pratar ju om bilar för några fåtal tusenlappar. Men det finns gott om kostsamma fel som rör fossilmotorn också. Håller du inte på att bygga en ställning för din frus motor just nu Så att något kan ta tid känns inte så unikt för just elen i bilen.
Det är väl ingen hemlighet att om man köper en gammal billig bil brukar det istället bli dyrt att hålla dem rullande (ja jag räknar även med all tid som måste tillbringas med skruvandet som en kostnad även om man gör det själv). Så återigen är det inte direkt breaking news du kommer med.
Att det skulle bli fler svårdiagnosticerade elfel på en elbil när de är lika gamla ser jag inte som orimligt men å andra sidan slipper man alla problem med slitdelarna i drivlinan i fossilbilen, så jag tror att en gammal elbil kommer att vara driftsäkrare än en fossildito.
Sluta slå din fru
"Sluta slå din fru "
där gick gränsen.
Detta var det jävligaste inlägg jag har fått emot mig..
Hoppas du är jävligt nöjd med dig själv ditt låga helvete till fanskap.
Jag kan skämta om mycket men hustrumisshandel där drar jag gränsen..
Men tack för att du visar din sanna sida ditt jävla as.
Nu vet jag vart förtalets ansikte lyser..