295 599 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Av naturlig anledning kan jag inte hitta något om att elbilarna faktiskt var urladdade.Krilleman skrev:
Säg gärna till om du hittar de.
Jag kan starta min volvo på distans även dieselvärmaren så bilen är sådär go o varm när jag sätter mig i denA Alexn72 skrev:Det förutsätter
1 att nyckeln ligger kvar i bilen. (En tesla kan man starta på distans)
2 personen som tankar har koll på vilket bränsle som bilen går på.
3 nån betalar för denna tankning.
4 nån vaktar bilen tills ägaren hämtar den.
Om man tänker logiskt så faller era argument eller så finns det väldigt korkade människor.
Om man ser att energin oavsett bränsle är på väg att ta slut så bilen inte längre kan köras.... ger man inte sig av innan då?
Eller man måste vänta kvar även efter de är kört... tills sista droppen är slut?
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 439 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 439 inlägg
1 Har assistanskåren generatorer med sig och står kvar ett par timmar för laddning? Nej, men både diisel och bensin har dom med sig som tankas på ett par sekunder.A Alexn72 skrev:
2, har aldrig hittills varit några konstigheter om man råkat köra soppatorsk längst väggrenen i "vanliga tider".
3 försäkring för detta ingår nästan alltid via assistanskåren/falk/assistansbolaget när du servar din bil hos meca/mekonomen/märkesverkstad.
4 oavsett bränsle gäller detta.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 439 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 439 inlägg
Av "naturlig" anledning hos alla förnekare kan man inte hitta det.A Alexn72 skrev:
Men länk (av flera möjliga) har redan hänvisats till i tidigare tråd...
Vill man inte se, så kommer man aldrig se.
Senast idag:
https://www.gp.se/nyheter/göteborg/göteborgs-elbussar-kämpar-och-knäcks-i-snön-1.60743968
Redigerat:
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 439 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 439 inlägg
Guld bryts inte primärt i Afrika, däremot kobolt...A Alexn72 skrev:
Men det förnekar du väl också?
https://special.aftonbladet.se/blodsbatterier/
Eftersom nyckeln tills största sannolikhet inte finns kvar vid bilen så kan en utomstående person inte se hur mycket energi det finns i batteriet. I en bensintank kan man teoretiskt titta ner i tanken och se att den är tom eller slå på den om den låter tom...Krilleman skrev:
Vi får väl gräva fram reg nr på de elbilar som blev strandade och ringa runt för att fråga hur de ligger till