Varför har ni inte vaccinerat er?

• Antal röster
    807
F frasen_36 skrev:
Så talar en sann egoist!
Till skillnad från vaccinatörerna som osjälviskt vaccinerar sig för att skydda sina medmänniskor, ovaccinerade oräknat, och vårdapparaten.

F frasen_36 skrev:
Så talar en sann egoist!
Och en som håller sig till trådens frågeställning.

• Gilla
Texan
  • Laddar…
F
M mickef skrev:
Man får väl hoppas att vaccinet gör sin nytta och håller insjukningarna nere. Jag avvaktar till dess vaccinet blivit effektivare och kanske distributionen. Om jag får.
Men för h..e... sluta tjafsa om diverse teorier. Lås in och isolera dig tills pandemin (kanske) är över. Träffa ingen och sprid smitta.

Eller ..alternativt.. använd dig av det av sakkunniga erkänt bästa skyddet och vaccinera dig. Naturligtvis vid behov i kombination med avstånd & munskydd.

• Gilla
  • Wow
Texan och 5 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Så talar en sann egoist!
Vad är man om man stigmatiserar eget tänkande till förmån för... logik? Om man ignorerar att vaccinerade fortfarande smittas och sprider virus, att unga aktiva människor löper större risk att fara illa av vaccinet än av sjukdomen samt omfamnar en mobb-mentalitet? Nyttig idiot, oansvarig rese/krogmänniska eller fascist? Verkar väldigt tryggt för en del att få sin åsikt färdigpaketerad utan att behöva undersöka något själv, det är ju jobbigt precis som att ta ansvar under en pandemi och skippa resande etc. Ser fram emot ett faktafattigt, känsloladdat svar med minst ett "foliehatt" som vass replik på ovanstående enormt provocerande argument.

• Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
Men för h..e... sluta tjafsa om diverse teorier. Lås in och isolera dig tills pandemin (kanske) är över. Träffa ingen och sprid smitta.

Eller ..alternativt.. använd dig av det av sakkunniga erkänt bästa skyddet och vaccinera dig. Naturligtvis vid behov i kombination med avstånd & munskydd.
Jag utgår från att du kör alternativet. Vilka teorier syftar du på?

• Haha
Texan
  • Laddar…
Har besökt den här tråden och läst men inte velat gå in den, som blivit en riktig långbänk 9434 inlägg. Många säger vaccinera dig, andra gör det inte, VAR VÄNLIGA RESPEKTERA VARJE INDIVIDS ÅSIKT. Sen det med vaccin hjälper det, ingen som vet, syns i en massa rubriker och media att återfall för 2:a och 3:e gången sker. Det här går nog inte över på på flera år och det kanske kommer att talas om spruta 4, 5 eller 6. Sen inte att förglömma den mutation som har varit och kommer att bli, ser nu i dagarna en ny variant på gång. Skyddar det som givits för den, ingen som vet, men det man vet är redan att vaccinerade har fått den Detta inlägg är det enda jag gör i tråden, som jag skrev tidigare i inlägget, VISA RESPEKT

• Älska
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
J
M mickef skrev:
Nej, och man undrar varför.
För att det helt enkelt inte är så lätt att avgöra hur mycket de åtgärderna skyddar. Det var svårt nog innan, men nu när de flesta är vaccinerade blir det såklart ännu svårare.

Det är ju inte heller alternativ som behöver ställas mot varandra.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
J
J jonaserik skrev:
Har besökt den här tråden och läst men inte velat gå in den, som blivit en riktig långbänk 9434 inlägg. Många säger vaccinera dig, andra gör det inte, VAR VÄNLIGA RESPEKTERA VARJE INDIVIDS ÅSIKT. Sen det med vaccin hjälper det, ingen som vet, syns i en massa rubriker och media att återfall för 2:a och 3:e gången sker. Det här går nog inte över på på flera år och det kanske kommer att talas om spruta 4, 5 eller 6. Sen inte att förglömma den mutation som har varit och kommer att bli, ser nu i dagarna en ny variant på gång. Skyddar det som givits för den, ingen som vet, men det man vet är redan att vaccinerade har fått den Detta inlägg är det enda jag gör i tråden, som jag skrev tidigare i inlägget, VISA RESPEKT
Jag har svårt att respektera det då valet att avstå vaccin har direkt negativa effekter för samhället.

• Gilla
Nyfniken och 9 till
  • Laddar…
Nissens
J jonaserik skrev:
Hur kan du påstå att man inte vet om vaccinet fungerar?
Åk till vilken akutmottagning som helst, ingen har stabsläge längre, väldigt få dör med covid i Sverige idag. Det är enbart tack vare vaccineringarna.

Men du har kanske en egen teori?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Nissens
M mickef skrev:
Inte mitt val än så länge.
Det kanske aldrig blir ditt val. Blir du svårt sjuk så har tåget gått.

J Jonobe skrev:
Jag har svårt att respektera det då valet att avstå vaccin har direkt negativa effekter för samhället.
Då ska du nog inte skriva i den hör tråden om du inte har respekt för andra, troligtvis är du nog lika mot andra med

• Gilla
SnickareHobb och 1 till
  • Laddar…
Nissens
J jonaserik skrev:
Då ska du nog inte skriva i den hör tråden om du inte har respekt för andra, troligtvis är du nog lika mot andra med
Det är väl snarare de som inte vaccinerar sig som inte respekterar andra…

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Det kanske aldrig blir ditt val. Blir du svårt sjuk så har tåget gått.
Den risken är på gränsen till obefintlig

• Gilla
garvin
  • Laddar…
P
M mickef skrev:
Absolut, men om du menar på ett "demokratiskt" sätt där en majoritet avgör vad som är det bästa sättet att undvika risken kan det påverka individers frihet på ett obehagligt sätt.
"Demokratiskt" är numera ett urvattnat ord. I många sammanhang betyder det helt enkelt "bra". Att det skulle betyda majoritetsförtryck avvisar jag bestämt.

P
F frasen_36 skrev:
Dåså - då menar du att alla antivaccers (utom givetvis de med medicinska skäl) ska beivras.
Det är en grundlagsfäst rättighet att inte utsättas för påtvingade kroppsliga ingrepp, så ingen ska åtalas för att inte ha vaccinerat sig. Fördelen med vaccination ska överföras med argumentation så att den tveksamme kommer till insikt.

• Gilla
Nyfniken och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.