296 976 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Tycker du inte att du är snett ute om du måste ignorera motståndarens argument (d.v.s. inte ens kan bemöta dem)?Maskintok skrev:
Speciellt när motståndarens argument är den samlade forskarkårens.
skiter fullständigt i forskarkåren...R RoAd skrev:
Att man ens behöver dra upp det hela tiden avspeglar att man tro det blir mer sant då..
klart att jag kan ignorera någons argument, faller de inte in i att alla får tycka och leva som de vill så hör de inte hemma i ett samhälle.
Här gäller även andra argument emot att äga eller köpa en ny bil driven av bensin.
eran verklighet med el kan ni behålla, för den är eran... försöker ni trycka den övertygelsen på andra som är ni som mp...
Nej det är spekulationer.S Styrman_jansson skrev:
Har du själv kört en bil från 60-talet i dåligt väglag och sedan gjort detsamma i en moden bil? Då vet du att moderna bilar blivit så pass mycket bättre att det krävs mindre skicklighet av föraren.
Generationen som växte upp med 60-talsbilar bör rimligtvis vara/ha varit skickligare än de som är unga idag och bara kört moderna bilar
Eller tvärtom, man får titta lite kritiskt på sig själv ibland.S Styrman_jansson skrev:Du förstår inte vad jag menar för fem öre. Åsiktskorridoren har nödvändigtvis inget med fakta att göra. Det är allmänhetens uppfattning om vad som är ok att tycka och ifrågasätta.
Om något kan användas som röstfiske så innebär det ju att det finns någon form av allmänt stöd för det, d.v.s. det ryms i åsiktskorridoren.
Ang. om 10 miljoner flugor har rätt så svarar jag i demokratisk anda, om de är i majoritet så ja.
Jag släpper en bomb och säger att åsiktskorridor nästan alltid står för något bra. De som känner sig hindrade av en upplevd åsiktskorridor gör det oftast av dåliga anledningar, de känner sig förhindrade att ljuga, sladdra, baktala, vilseleda, uttrycka sig fördomsfullt, osv. Jag utesluter inte att det motsatta kan hända eller har hänt men jag kan nog inte dra mig till minnes något exempel där någon inte kunnat uttrycka legitima åsikter.
Ett tips i all välmening då du trots allt är ganska ny i det här forumet men med väldigt många injägg.Maskintok skrev:
Ibland är det bättre att inte kommentera eller släppa vissa trådar, kanske halvera antalet inlägg och fokusera på sakfrågan. Bättre är det bättre med kvalité än mängd.
Så om någon ställer min 25 frågor i en tråd så ska jag välja 1, blir det bra..?A AndersS skrev:
Detta måste isåfall gå åt båda håll.
samt vems rätt är det att sätta klassning på inlägg?
Jag bryr mig inom er andras inlägg emellanåt, för de tilltalar inte... Men när man tror att man har rätt att förstöra folks liv för miljörappel då är man fel ute..
gör vad ni vill men lämna detta med att påtvinga andra er miljöreligion utanför...
Det blir självklart mer sant om ens argument är hämtad från forskning till skillnad från egna gissningar. Speciellt om man som dig gissar efter att inte ha läst på alls i ämnet.Maskintok skrev:
Det finns gott om regler i ett samhälle som gör att man inte får "leva som man vill". Så det är verkligen inget kontroversiellt med att vi (samhället) på olika sätt verkar för att fasa ut fossilbilar när vi konstaterat att de är dåliga för klimatet.Maskintok skrev:
Återigen, släpp MP. Fossilbilarnas klimatpåverkan är belagd genom mängder med forskning. Det blir inte mindre sant för att du vägrar läsa den forskningen.Maskintok skrev:
Vet inte om vi är skickligare, men bilen var nog viktigare för oss då det var ett stort steg i livet. Men jag håller med om att en gammal bakhjulsdriven bil från den tiden krävde sin träning för att ta sig fram vintertid, där man fick träna sin egen halkkörning då det inte fanns halkbanor.S Stuff skrev:Nej det är spekulationer.
Har du själv kört en bil från 60-talet i dåligt väglag och sedan gjort detsamma i en moden bil? Då vet du att moderna bilar blivit så pass mycket bättre att det krävs mindre skicklighet av föraren.
Generationen som växte upp med 60-talsbilar bör rimligtvis vara/ha varit skickligare än de som är unga idag och bara kört moderna bilar
Så det är stora förändringar från den tiden "bilkörande" mot dagens "bilåkande", det speglas kanske också av ts syfte med tråden att vi flyttar ännu mera från köra till att åka. Så trenden går mot ännu mera "åkande".