297 176 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Kopplingen mellan socioekonomiska faktorer och brottslighet är mycket högre, än mellan invandring och brottslighet. Enda anledningen till att du tror att invandrare begår mer brott är för de hamnat på botten av stegen och således tryckt tidigare kriminella "svenskar" uppåt.Grizzlybjörnen123 skrev:
Kan man tjäna pengar på elen som tillverkas i oljeeldade kraftverk till utlandet och samtidigt göra en vinst på det så är det klart man exporterar
Det tror jag inte stämmer. Botten med svenskar finns kvar.Dan_Johansson skrev:
Är man i utanförskap så ökar självfallet de sociekonomiska och vägen till att skaffa sig gratis mat och boende i ett fängelse är inte långt bortDan_Johansson skrev:
Jajemän.K Nils Andersson1 skrev:
Och detta skulle gå att fixa till..
Men som vid mycket annat så skulle det bli en enorm förlust... Eller för att få upp själva hastigheten på hjulet så skulle flödet behöva vara så starkt att jag måste ha något externt som driver på och bildar tryck...
vilket i sig är en förlust... Då detta inte drivs av spispannan... batteri möjligen..
Men då ska de också laddas... förlust...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Jadu, jag har inte sett någon forskning på det, men jag skulle gissa att andelen personer som hellre sitter i fängelse än lever ett halvtorftigt liv i migrationsverkets omsorg, alternativt tar kontakt med försörjningsstöd i den kommunen man blir placerad i, är försvinnande liten.Grizzlybjörnen123 skrev:
Brottsuppklarningsprocenten har minskat men det kan ju bero på många faktorer. Dödsskjutningar och våldtäkter har ökatDan_Johansson skrev:
Blir nog...Grizzlybjörnen123 skrev:
Vad kostar alla inkompetenta verk som ingen ens kan förklara vad det finns till för? Jag tror lite mer.
Vi har bara en fungerande myndighet i Sverige som levererar vad som kan förväntas, och det är Skatteverket.
Självklart är det så men då är det bättre om man använder pengarna till försörjningsstöd att omvandla dessa till ett återuppbyggnadsstöd i ursprungslandetDan_Johansson skrev:
Men även om botten med svenskar finns som vanligt, varför skulle brotten öka? Denna botten har brott men det är ganska begränsat ändå. Mest knark och inbrott och det jobbar inte polisen med längre.Dan_Johansson skrev:
tänker inte ge mig in mer i denna fråga än så här...Dan_Johansson skrev:
Det finns för lite utredande statistik för att kunna dra denna slutsats, polisen har för dåliga siffror och domarna är få.
Så att kunna kartlägga att det är invandrandegrupper som ökat på eller att det mknskat överlag är inte att kunna resa ut förens polisen fått fram bättre statistik...
Det förklarades ganska bra i en intervju med chefen för polisens operativa avdelning, mord i allmänhet har minskat men de svårutredda morden har ökat, till stor del gängskjutningar. De flesta mord är enkla att utreda, polisen vet direkt vem det är och varför, då arbetar de för att bygga en bevisning som leder till en dom. I de andra fallen kan det vara någon helt orelaterad till offret och det är ett svårare utredningsläge, det leder till att det blir en lägre uppklarningsprocent över hela linjen och det beror helt enkelt på att "mixen" av mord har ändrats, även om volymen går ner.Grizzlybjörnen123 skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 126 inlägg
Nu är det här ganska OT, men menar du att polisens statistik blivit sämre?Maskintok skrev:tänker inte ge mig in mer i denna fråga än så här...
Det finns för lite utredande statistik för att kunna dra denna slutsats, polisen har för dåliga siffror och domarna är få.
Så att kunna kartlägga att det är invandrandegrupper som ökat på eller att det mknskat överlag är inte att kunna resa ut förens polisen fått fram bättre statistik...
För om polisen aldrig haft koll på brotten, och domarna är så få, så undrar man ju hur det ens kan uppfattas som ett problem?