295 641 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Renoverare
· Stockholm
· 18 326 inlägg
Självfallet tycker jag klimatet är viktigt. Men om Sverige ställer om till elbil räddar inte den. Men lokalmiljön blir det.P pmd skrev:Du prioriterar helt fel.
Klimatförändringen är det absolut besvärligaste problem som mänskligheten står inför nu.
Man må strunta i att massor av människor i sydligare områden riskerar att drabbas av långvarig torka eller översvämningar eller havsnivåhöjningar som gör att deras länder försvinner och att man själv inte kommer att drabbas så mycket av ett något varmare globalt klimat och därför hellre vill bekämpa buller, trafikstockningar och fula skyskrapor i innerstaden där man bor, men man ska inte vara så säker på att man inte blir drabbad när flyktingströmmarna väller in.
Dessutom tycker jag nog att det är smakligt att hysa en viss empati med folk som drabbas värre än en själv, orsakat av sånt som man själv har dragit nytta av för att få en bra levnadsstandard.
(Du skämtade eller driver med oss förstås, så ignorera ovanstående orerande. )
Försäljningspris är det jag betalar, listpris är vad man anger, är definitivt inte samma sak och vad man får i rabatt varierar mycket beroende av fordon, dig som kund och din vana att förhandla.D djac skrev:
Har dessutom inbyte, kan välja med eller utan diverse tjänster, t.ex. serviceavtal.
Men här har vi olika åsikter och syn på vad som är ekonomiskt fördelaktigt, kanske utifrån olika förutsättningar.
Du måste uppdatera programvaran och då har du viruset därP pmd skrev:
snacka om att bo i en låda..P pmd skrev:
Kolla de länder jag nämnde..
Och hur de skulle kunna driva aktiv terrorism med hjälp av detta... likvidera personer mm
ytterst enkelt...
Oljekraftverket i Karlshamn sätts i beredskapsläge enligt aftonbladet nu på morgonen. Anledningen är kylan och elbristen.
Svar på den?
Svar på den?
SD flaggade ut för en tid sedan att de avsåg att sänka skatterna "betydligt"K karlmb skrev:
vet inte riktigt vad de menar, för gräns då men det var överlag.
genom att stanna av integrationen helt kanske så kan de samtidigt öka på utgifterna i andra led..
M har velat sänka punktskatter... mest för att visa att de är i opposition...
Och kläder, det beställer du hem 5 storlekar av varje och skickar sedan tillbaka de 4 som inte passade?P pmd skrev:Jag ser inte någon större vits med att ta mig in till en stadskärna med obekväm kollektivtrafik när jag kan handla i stort sett allting med hjälp av min dator. Matvaror levereras hem till mig. Alkohol kan man också få hemkört. Det mesta kan levereras till min ytterdörr.
Om jag köper någonting skrymmande som inte kan levereras hem så tar jag mycket hellre bilen till ett köpcentrum än krånglar med att köra i en stadskärna. Jag ser inte riktigt hur butikerna i stadskärnor ska kunna överleva om de inte är specialbutiker för folk som bor i närheten.
Nä, du har fel även här, trenden är att återförsäljares provisioner blir allt tunnare och de flesta bilmärken har aviserat att återförsäljare försvinner inom kort, då köper du på webben efter att besökt ett event eller showroom.A AndersS skrev:Försäljningspris är det jag betalar, listpris är vad man anger, är definitivt inte samma sak och vad man får i rabatt varierar mycket beroende av fordon, dig som kund och din vana att förhandla.
Har dessutom inbyte, kan välja med eller utan diverse tjänster, t.ex. serviceavtal.
Men här har vi olika åsikter och syn på vad som är ekonomiskt fördelaktigt, kanske utifrån olika förutsättningar.
Du luras kanske av kampanjer, sen kan man ju använda inbyte för att sminka upp det hela men det ändrar inte fundamenta att en bilhandlare har mycket lite att leka med idag.
Bara snack. Verkliga sänkningar krävs det mer åtgärder än att bara blocka all invandring för.Maskintok skrev:SD flaggade ut för en tid sedan att de avsåg att sänka skatterna "betydligt"
vet inte riktigt vad de menar, för gräns då men det var överlag.
genom att stanna av integrationen helt kanske så kan de samtidigt öka på utgifterna i andra led..
M har velat sänka punktskatter... mest för att visa att de är i opposition...
Men det låtsas man inte om förstås.