394 185 läst · 1 315 svar
394k läst
1,3k svar
Villa Ramnemark 2.0, Nytt hus och nya projekt
Här haar du en som plågat hornbach idagRamnemark skrev:
Proffsmagasinet har bra priser på exxact just nu vilket gjorde att de priserna blev väldigt överkomliga.
Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha . Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inteJ Jarlsgård skrev:
Var du i Helsingborg?Ramnemark skrev:Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha . Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inte
Får man fråga vad ni har i inköpspris ex moms? Känns som ni har ganska dåligt rabatt brevRamnemark skrev:Jag hörde från han som hjälpte mig prismatcha att någon hade varit och köpt ALL Schneider Renova de hade med prisgaranti. De tyckte jag var smidigare med bara 3 olika produkter att matcha . Priset på Plejd med prisgaranti slutade lägre än vad firman har i inköpspris ex moms. Så billigare än så blir det nog inte
Jag skulle nog inte påstå att vi har dåliga rabatter. Vi är Sveriges 3:e största installations firma och den upphandlingen sker nationellt. Däremot är det möjligt att där finns ytterligare rabatter i form av kick-back som jag inte ser….J Johnnysv skrev:
Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kan ju vara så att just plejd är en produkt med små marginaler för tillverkaren och kan således inte ge så bra rabatt till installationsföretagen i kombination med små inköpsvolymer jämfört med tex hornbach.
Jag själv jobbar bland annat med lås. Bauhaus utpris på yale doorman är 1000kr lägre än vårt inpris ex moms med rabatter..
Jag själv jobbar bland annat med lås. Bauhaus utpris på yale doorman är 1000kr lägre än vårt inpris ex moms med rabatter..
Mot tegel håller jag med om att den grå är snyggast, men vad är det för färg på tak och takutsprång?Ramnemark skrev:Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?
Så är det helt klart! Jag ger ca 320kr för en Plejd, men svårt att konkurrera mot ett företag som köper in i stora massor med små vinsterNjingan skrev:Kan ju vara så att just plejd är en produkt med små marginaler för tillverkaren och kan således inte ge så bra rabatt till installationsföretagen i kombination med små inköpsvolymer jämfört med tex hornbach.
Har kört med Alcro Bestå Rök till vår utbyggnad och trädelar . En varm färg.Ramnemark skrev:Där ser gamla sopskåpet är ska vi sätta lite panel istället. Dels har vi ingen användning av skåpet, dels har armeringen i teglet sprängt både fogar och sten. Jag tänkte såga ut bredden på skåpet och hela vägen upp till taket. Det kommer nog bli komposit-panel där. Frågan är vilken färg som passar bäst. Jag kände mig skeptisk till grått innan jag testade men tycker att den är bäst nu. Vad tycker ni?
[bild] [bild] [bild] [bild]
Sockel är grå som man ser på ena bilden. Takutsprång, fönster och dörrar är vita. Fönster och dörrar kommer fortsätta vara vita, träpanel kommer ev bytas färg men det dröjer ett par årKristinaRT skrev: