1 135 681 läst · 11 023 svar
1136k läst
11,0k svar
Saker som vi glömt bort att de har funnits
Jonas Persson
Intresserad
· Stockholm
· 2 711 inlägg
Jonas Persson
Intresserad
- Stockholm
- 2 711 inlägg
https://www.riksbank.se/sv/betalnin...italiseras/kontantfritt----inte-problemfritt/hsd skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 18 347 inlägg
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 324 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 324 inlägg
Prova mötande korsning där en (jag) ska svänga vänster och mötande inte visar om de också ska svänga (vänster) eller köra rakt fram - jag blir hysterisk ett par, tre gånger varje vecka och ändå mer när det är Trafikskolebilar som fastnar i korsningen och "läraren" inte verkar kunna reglerna.... Grrrrrrrrrrrrrrrrr.AndersMalmgren skrev:
Att lära sig backa med släp som @b8q föreslog vara obligatoriskt för att ett B-körkort skriver jag under på men låt även "blinkers" vara tvunget att användas när du ska 1) svänga eller 2) byta fil.
Och välj gärna en körskola som vet hur bilen ska placeras och blinkers användas vid mötande vänstersväng - alla verkar inte ha koll på det!
Låter som att du precis varit ute på en tur med bin. Värre är det med de som blinkar i exakt samma stund som de byter/inkommer/kör om/eller kört om. Ungefär som att de behöver bekräftelse på vad de själva håller på med för att kunna fortsätta färden, istället för att visa andra vilken avsikt det är med att använda körriktningvisarfunktionsapparaturen. Och där är inte de tre ovannämnda modellerna representativa då de troligtvis anser det varit självklart att de har företräde likväl. Helt åbbvioslyAlfredo skrev:
Njae, det är så att många bilar är trögstyrda och då behöver bilen lite hjälp för att komma runt i kurvan/korsningen. Då kan man ta hjälp av blinkersen. Det är därför som många blinkar precis när de påbörjar svängen eller, oftare, strax efter att de har påbörjat svängen.
(Eller så handlar det om för låg nivå av blinkersolja).
(Eller så handlar det om för låg nivå av blinkersolja).
Allvetare
· Västra götaland
· 9 106 inlägg
Jag upptäckte att jag glömt bort vilket grymt solitt debutalbum Metallicas "Kill 'Em All" är.
Finns inte 10 tråkiga sekunder på skivan.
Finns inte 10 tråkiga sekunder på skivan.