Hej,
Upptäckte nyligen när jag rensade golvbrunnen i duschen ett par sprickor. Ingen aning om hur länge det funnits där eller om det läcker tränger in vatten i dom. Svårt att avgöra om det bara är ytliga sprickor...
I övrigt är mattan jättefin.
Tätar man med något, eller måste mattan slitas bort?
Upptäckte nyligen när jag rensade golvbrunnen i duschen ett par sprickor. Ingen aning om hur länge det funnits där eller om det läcker tränger in vatten i dom. Svårt att avgöra om det bara är ytliga sprickor...
I övrigt är mattan jättefin.
Tätar man med något, eller måste mattan slitas bort?
Produkter som diskuteras: "fuktmäter"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Nej, något gör ju att våtrumsmattan spricker, och det behöver åtgärdas innan det blir värre. Det kan vara att spånskivan under svällt av fukt. Har du kollat tätningen i brunnen?M martyyyyy skrev:
Sen är ju troligen inte mattan godkänd (det finns speciella som är det) för fästmassa och man ska förstärka bjälklaget samt byta brunn (troligen för gammal) och av sprickorna att döma sitter brunnen inte monterad i monteringsplatta.
Ska snart slita bort våtrumsmatta och tapeten som är uppsatt 2006 när huset byggdes. Visst fungerar dessa som tätskikt?
Dvs när jag tar bort dessa så kommer jag i stort sett se limrester på gipsskivor?
Funderar på om jag måste byta gipsskivorna innan jag sätter nytt kakel?
Dvs när jag tar bort dessa så kommer jag i stort sett se limrester på gipsskivor?
Funderar på om jag måste byta gipsskivorna innan jag sätter nytt kakel?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 40 900 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 40 900 inlägg