4 368 333 läst · 32 113 svar
4368k läst
32,1k svar
Vad har ni gjort med era hus idag?
Då verkar vi klara oss tack för input
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Kan mycket väl vara detta jag fick anmärkning på, många år sedan så jag minns inte varför jag fick påpekande om den men stegen ligger ännu kvarF Fluxor skrev:
Nagelbitare varje besiktning om det skall göras om eller inte
Jag köpte kopplade steg från Benders som var godkända över 4m. Där fäster man det översta steget i ett plattjärn som i sin tur fästs i minst två takåsar.M Mickebandsåg skrev:
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Bytt filter i FTX systemet. Konstaterar att det var helt rätt att satsa på förfilter på båda sidor av aggregatet. Helt svart resp grått...
Vad har du för typ av förfilter?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 841 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 841 inlägg
Påbörjat dränering och upptäckt att grunden sugit fukt och börjat vittra sönder.
Har startat en tråd i desperat behov av tips hur man säkrar upp och löser detta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Har startat en tråd i desperat behov av tips hur man säkrar upp och löser detta.
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Kanske får ta mig en funderare på att eftermontera sådana. Bytte nyligen filter i vårt FTX för första gången efter installation i våras. (ca 7 månader)
Hur långa bytesintervaller kör du med på filtren i FTXen och byter du förfiltren samtidigt?
Hur långa bytesintervaller kör du med på filtren i FTXen och byter du förfiltren samtidigt?
Husägare
· Trelleborg
· 630 inlägg
Satte spotar i trädäcket
Dom har legat och mognat sedan i somras
Men frun tyckte att det kunde vara fint med lite ljus
Dom har legat och mognat sedan i somras
Men frun tyckte att det kunde vara fint med lite ljus
Självbyggare
· Stockholm
· 9 884 inlägg
Byter förfilter var 6mån och roterar då huvudfiltren.A Anderscurl skrev:
Det som suttit på från sidan sätter jag på till och det som suttit på till slänger jag.
Började förbereda för golvbyte med att kolla över konstruktionen som är okänd. Bara misstanke om att det är gjuten platta, men är det MED isolering? Det visade sig efter ett par borrhål att det var som jag misstänkt...Ingen isolering här inte utan enbart betong. Tillbyggnaden uppfördes -73 så det var ingen tanke på uppvärmningskostnader då inte.
Och när jag skulle lysa med stavlampan så insåg jag definitivt att det var inget annat än grus under betongen. Lade ifrån mig lampan och swoosch! sade den och försvann in i gapet på dammsugaren Och beviset är tydliggjort då den lyste fint upp i sin nya boning.
Så nu återstår bara vad som ska göras med tanke på den befintliga konstruktionsdelen.... Hmm. Lyfter nog upp det i en egen tråd framöver.
Logga in
Skapa konto
Och när jag skulle lysa med stavlampan så insåg jag definitivt att det var inget annat än grus under betongen. Lade ifrån mig lampan och swoosch! sade den och försvann in i gapet på dammsugaren Och beviset är tydliggjort då den lyste fint upp i sin nya boning.
Logga in
Skapa konto
Så nu återstår bara vad som ska göras med tanke på den befintliga konstruktionsdelen.... Hmm. Lyfter nog upp det i en egen tråd framöver.
Noramasen skrev:Började förbereda för golvbyte med att kolla över konstruktionen som är okänd. Bara misstanke om att det är gjuten platta, men är det MED isolering? Det visade sig efter ett par borrhål att det var som jag misstänkt...Ingen isolering här inte utan enbart betong. Tillbyggnaden uppfördes -73 så det var ingen tanke på uppvärmningskostnader då inte.
[bild]
[bild]
Schyst med självlysande damsugare