M mxjolle skrev:
Jaså? Bil finns iaf. Finns säkert billigare någon annanstans.

tillbehor-dammsugare-och-rengoring/munstycke-dammsugare-och-andra-tillbehor/10120/nilfisk-borstarrengoringskit-for-bil-107417190

[bild]
Förlåt uttryckte mig slarvigt. Menade medföljande tillbehör. 500 för några små plastmunstycken är ju hutlöst.

• Gilla
Teletubbie och 2 till
  • Laddar…
A ason skrev:
Har behov av en bra grovdammsugare,
Är det här något att ha?
Ska användas vid slipning,
kap och ger såg + grovstädning
Den vann testet här på BH. Jag har inte hunnit använda min än då renoveringen startar till våren

B breakman skrev:
Och en länk [länk]
Troligen inte varianten gjord för tändstål om man nu önskar det.

A ason skrev:
Har behov av en bra grovdammsugare,
Är det här något att ha?
Ska användas vid slipning,
kap och ger såg + grovstädning
Den har sina fördelar, men också en för mig helt avgörande nackdel:
Det går inte att på ett enkelt sätt ta av böjen/handtaget från slangen, så att man kan sätta på en lämplig adapter som passar ens verktyg. Böjen måste alltså sitta kvar vilket är mycket irriterande. Speciellt vid slipning och sånt.
Den är "bra" till stationära maskiner. "Värdelös" till batteri-diton.

• Wow
  • Gilla
hobbs och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Den har sina fördelar, men också en för mig helt avgörande nackdel:
Det går inte att på ett enkelt sätt ta av böjen/handtaget från slangen, så att man kan sätta på en lämplig adapter som passar ens verktyg. Böjen måste alltså sitta kvar vilket är mycket irriterande. Speciellt vid slipning och sånt.
Den är "bra" till stationära maskiner. "Värdelös" till batteri-diton.
Ja just ja, jag hade glömt böjen.
Troligtvis för att jag tog bort den och inte orkade sätta tillbaka den för ganska länge sedan.
Inte en särskilt genomtänkt detalj, men för övrigt har jag varit mycket nöjd med köpet under de 5(?) år jag ägt den.

Lostmoose Lostmoose skrev:
Ja just ja, jag hade glömt böjen.
Troligtvis för att jag tog bort den och inte orkade sätta tillbaka den för ganska länge sedan.
Inte en särskilt genomtänkt detalj, men för övrigt har jag varit mycket nöjd med köpet under de 5(?) år jag ägt den.
Hur får du själva slangen att sitta fast i maskinen då?
Det är ju inte som på Kärcher WD6 t.ex där det är ett bra fäste när man tar bort böjen.

Förlåt för off topic.

C Chentin skrev:
Hur får du själva slangen att sitta fast i maskinen då?
Det är ju inte som på Kärcher WD6 t.ex där det är ett bra fäste när man tar bort böjen.

Förlåt för off topic.
Antar att du menar hur jag får slangen att sitta fast ordentligt i teleskopröret, svaret är att det får jag inte.
Ska jag dammsuga mycket golv hämtar jag silvertejp, är det inte så mycket fumlar och svär jag tills det är klart.

U
Finns slangar att köpa också om man inte vill ha böjen. Festool slangar passar också Nilfisk

• Gilla
saiter
  • Laddar…
I
Har varit på gång att köpa Nilfisk maskiner par gånger men alltid hittat på tok för många negativa kommentarer runt deras produkter även om de fått bra i tester.

Men visst är det dags att separera tråden nu moderator?

• Gilla
Riala och 1 till
  • Laddar…
J JSE skrev:
Makita DJR187 18V tigersåg 1100:-
Riktigt bra pris (y)
[länk]
Tackar för tipset.
1007:- med prismatchning på Hornbach, lite tandgnissel och några extra telefonsamtal sen begav man sig mot kassan(y)

• Gilla
Etnoy och 3 till
  • Laddar…
LoweW
Swedendro har en helt OK rabatt på UJK Parf guide MKII denna veckan för den som är sugen på att tillverka sina egna MFT (y)

• UJK Parf Guide System för exakt hålbearbetning i trä med tillhörande verktyg och tillbehör, rabatterat pris visas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
LoweW
Vet inte vad denna modellen brukar ligga på men Proffsmagasinet brukar väl ha relativt bra priser?

• Bosch bandsåg GCB 18V-63 utan batteri och laddare på Proffsmagasinet hemsida, rabatterat pris.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.