3 780 967 läst · 12 846 svar
3781k läst
12,8k svar
Tips om verktyg till bra pris - den nya tråden!
Allvetare
· Västra götaland
· 9 107 inlägg
Bosch Professional 0601063S00 Laser Level GLL 3-80 (Red Laser, Working Range: Up to 30 m, 4x Battery, AA, in Carrying Case), Blue, 149.0 cm x 142.0 cm x 84.0 cm https://www.amazon.se/dp/B0768PD5DR/ref=cm_sw_r_cp_api_glt_i_PNYY2GJFTNQYPETCWWD4
Jag chansade, men det lär makuleras, lagerstatus ändrades inte efter beställning.
Jag chansade, men det lär makuleras, lagerstatus ändrades inte efter beställning.
X Xoolo skrev:
Jodå. Lagret gick ner. Och nu kostar den 2800 igen
X Xoolo skrev:
Min vart markulerad idag. Frågade efter anledningen men har inte fått svar ännu.
boschkenta
Verktygstokig
· Västra Götaland
· 421 inlägg
boschkenta
Verktygstokig
- Västra Götaland
- 421 inlägg
Ganska vanlig scam på Amazon att något dyker upp till fantastiskt pris men sedan är "på väg" hur länge som helst, fast verkar som Amazon tog tag i det innan det gick så långt i detta fallet
Om ni råkar ut för detta i framtiden, där Amazon inte tagit tag i det, så tänk på att du INTE får pengarna tillbaks per automatik utan måste kontakta Amazon, och det är vad själva grejen handlar om - folks lathet/ovisshet att inte be om pengarna tillbaka.
Om ni råkar ut för detta i framtiden, där Amazon inte tagit tag i det, så tänk på att du INTE får pengarna tillbaks per automatik utan måste kontakta Amazon, och det är vad själva grejen handlar om - folks lathet/ovisshet att inte be om pengarna tillbaka.
Jag är inte så säker på att det var ett scam, snarare ett fel i Amazons system.boschkenta skrev:Ganska vanlig scam på Amazon att något dyker upp till fantastiskt pris men sedan är "på väg" hur länge som helst, fast verkar som Amazon tog tag i det innan det gick så långt i detta fallet
Jag köpte flertal saker och när jag kollade på Amazon.se så stod t.ex. ett pris på 325SEK, ändrade jag till ".de" i adressen så kom jag till tyska sidan för samma vara med samma säljare och då stod det "€325", så i det här fallet verkar det mest vara något via Amazons konvertering av valutor som failade, inte att säljaren ville vara försöka scamma folk på massa billiga priser och snabbt dra iväg med pengarna.
SantX Xoolo skrev:Jag är inte så säker på att det var ett scam, snarare ett fel i Amazons system.
Jag köpte flertal saker och när jag kollade på Amazon.se så stod t.ex. ett pris på 325SEK, ändrade jag till ".de" i adressen så kom jag till tyska sidan för samma vara med samma säljare och då stod det "€325", så i det här fallet verkar det mest vara något via Amazons konvertering av valutor som failade, inte att säljaren ville vara försöka scamma folk på massa billiga priser och snabbt dra iväg med pengarna.
Det är nog en blandning av valutafel och scams
Säljaren kan välja att sätta pris i € och låta Amazon konvertera till lokal valuta, eller sätta ett eget pris. Brukar vara säljaren som sätter eget pris som strular. Jag har inte sett någonting där Amazon är säljare som har dessa valutaproblem.X Xoolo skrev:Jag är inte så säker på att det var ett scam, snarare ett fel i Amazons system.