295 641 läst · 8 036 svar
296k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Ja, de som tycker man kan ta bussen eller cykla har sällan ens något jobb att gå till, än mindre mer några hundra meter gångväg till nån T-bana som alltid går var 5e min. Ofta har de ärvt eller fuskat till sig någon central lägenhet som egentligen skulle kostat mer än en villa om det inte varit någon hyresrätt mormor hade från början.F FC_Bygg skrev:
Åka Lokaltrafik?F FC_Bygg skrev:
Jag har 3 mil till stan och bor i utkanten av en by, i tiderna ingår inte dom 5-10 minuterna det tar att ta sig till busshållplatsen.
Skulle jag inte ha kontoret hemma så måste jag åka på kvällen innan kl 18.30 för att vara på jobbet kl 7.00.
Ska jag sen hem är tillbaks i byn kl 17.10, förutsatt att jag kan sluta jobbet kl 15.45
Då hinner man inte med mycket hemma.
Mitt förslag vara att det är meningslöst att jämföra två helt olika produkter. Sprillans ny bil mot en gammal häck som funkar från A till B. Det är helt självklart att den äldre bilen är billigare om man kan mecka själv.F FC_Bygg skrev:
Efter det protesterar du och för in ytterligare ett alternativ, hyrbil. Hyr man bil bara en gång om året kostar det 300 spänn på OKQ8. Varken mer eller mindre. Jättebilligt.
Vad är poängen att jämföra helt olika "tjänster"?
Om du ska ha hyrbil 365 dagar om året är det dyrt. Dyrare än att leasa antagligen och definitivt dyrare än att köra skrotbil.
Återigen, vad tjänar prisjämförelserna till? Alla har ju olika behov.
Det är en villfarelse bland folk utanför storstan.D djac skrev:
Jag har 7-8 minuters rask promenad till Tunnelbanan. Det tar mig ändå 1 timme och 15minuter att ta mig till kontoret på andra sidan stan. Undviker jag rusningstrafik tar det 22minuter med bilen. Tur och retur gör det stor skillnad. I bilen kan jag dessutom jobba, det går inte på tunnelbanan.
14km enkel väg, cyklar, bor i Sthlm kommun. Har betalt allt i boendeväg själv inkl 1miljon till ett ex.K karlmb skrev:Ja, de som tycker man kan ta bussen eller cykla har sällan ens något jobb att gå till, än mindre mer några hundra meter gångväg till nån T-bana som alltid går var 5e min. Ofta har de ärvt eller fuskat till sig någon central lägenhet som egentligen skulle kostat mer än en villa om det inte varit någon hyresrätt mormor hade från början.
Har ingen bekant i Sthlm som ”ärvt” alla har tagit risk och jobbat hårt, tacksamma att de fått bra utbildning av staten.
D djac skrev:
Tja ja efter som det ena ersätter det andra eller kan ersätta till 99% så går det utmärkt att jämföra tycker jag. Behovet i sig bestämmer ju sen vilken men ska ha.
Min tanke är många ggr att man ratar vissa saker innan man ens testat eller vet hur det fungerar och ännu värre sprider lögner om det helt blint.
Min tanke är många ggr att man ratar vissa saker innan man ens testat eller vet hur det fungerar och ännu värre sprider lögner om det helt blint.
Eh?Forlowt skrev:
elcykel..
el moped ja va man nu vill..
Hur man läser är hur man tolkar saker..
springa till admin så de ska ta bort vissas inlägg medans andras ska vara kvar är isåfall cencur i denna fråga..
Och det trodde jag bara regeringen höll på med aktivt.