297 449 läst · 8 036 svar
297k läst
8,0k svar
Vad väntar oss bilister?
Skogensvägar men då snackar vi inte vanliga bilar igen utan special fordon för ett särskillt ändamål.Maskintok skrev:
Kan vi hålla oss till att prata generellt i Sverige eller dina egna special behov?
När blev en vanlig personbil ett specialfordon?Forlowt skrev:
att inte elbilarna klarar detta är självklart..
plast högar..
Jag kör ofta på skogsvägar och behövs inga specialbilar bara lite högre markfrigång.
Och räknas det som specialbil så är alla SUVar i städerna specialare.
Är nog mera att vi har olika synsätt och behov. Även statistik kan visa på att "själve hinhåle" är religiös och ibland visar/tolkas subjektivt utifrån vad man vill få se och bekräftat.
Då kan det vara bra att fråga sig själv "men tänk om det är tvärt om?"
Och räknas det som specialbil så är alla SUVar i städerna specialare.
Är nog mera att vi har olika synsätt och behov. Även statistik kan visa på att "själve hinhåle" är religiös och ibland visar/tolkas subjektivt utifrån vad man vill få se och bekräftat.
Då kan det vara bra att fråga sig själv "men tänk om det är tvärt om?"
Dom är likvärdiga vanliga bilar på alla sätt i det avseendet, faktiskt till och med bättre då man inte är bunden till en dum drivlina.Maskintok skrev:
Elbilen är en smartphone medans fossilbilen är lite en Doro, en dummare variant för som som inte kan eller vill
näpp det är mer sattyg ner till..Forlowt skrev:
bland annat plastbitar undertill..
A AndersS skrev:Jag kör ofta på skogsvägar och behövs inga specialbilar bara lite högre markfrigång.
Och räknas det som specialbil så är alla SUVar i städerna specialare.
Är nog mera att vi har olika synsätt och behov. Även statistik kan visa på att "själve hinhåle" är religiös och ibland visar/tolkas subjektivt utifrån vad man vill få se och bekräftat.
Då kan det vara bra att fråga sig själv "men tänk om det är tvärt om?"
Nä men så är det ju, men påpekandet var att det inte gick så min antagande var att skogsvägen maskintok åker på är väldigt speciell
Sa den som inte behöver dra hästsläpet längre sträckor och till "rätt" kostnadForlowt skrev:
Åter igen, är inte emot andra drivmedel så vi får se den dagen det ska bytas vad som passar.
Nä det var och är ditt antagande som var specielltForlowt skrev:
frågan rörde dessutom inte mig.. Utan mer den som körde runt många mil om året..
Och som jag uppfattat det kör på otrevliga vägar för låga bilar... vilket en elbil oftast är...
Precis behovet och vad vill vill betala för är helt olika. Jag kan bara ge min bild av ägandet och min använding vilket faktiskt gör att jag ger upp bekvämlighet med att ha fossilt med drag.
Plast är många ggr ett bra alternativ till hårda mtrl om det är tålighet man vill ha, det kan flexa flera 100 gånger mer än metal utan att gå sönder, relativt billigt att byta ut, lätt att hantera, håller vikten nere bl.a
Plast är många ggr ett bra alternativ till hårda mtrl om det är tålighet man vill ha, det kan flexa flera 100 gånger mer än metal utan att gå sönder, relativt billigt att byta ut, lätt att hantera, håller vikten nere bl.a
Jo det finns ju idioter som hävdar att en telefon eller dator är smart... Det är den inte... Så den behöver ha någon som styr vad den ska göra eller ge kommando..Forlowt skrev:
Inte som en tränad hund som hämtar en öl när man kommer hem
Ska jag ändå tala om för dessa vad de ska göra så duger en äldre modell gott...
metal får en buckla... plasten sprids i naturen.. skär sönder djur mm.. i väg diket.. Eller så kommer det en fågel som tror detta är mat..Forlowt skrev:Precis behovet och vad vill vill betala för är helt olika. Jag kan bara ge min bild av ägandet och min använding vilket faktiskt gör att jag ger upp bekvämlighet med att ha fossilt med drag.
Plast är många ggr ett bra alternativ till hårda mtrl om det är tålighet man vill ha, det kan flexa flera 100 gånger mer än metal utan att gå sönder, relativt billigt att byta ut, lätt att hantera, håller vikten nere bl.a
Sedan har jag fått byta tillräckligt med stötdämpare i plast hos kunder så nej tack...
skört när det är kallt... Det är enda likheten..
Men då har du alltså bara haft den under helger, sen har du kört väldigt långt vid varje tillfälle?F FC_Bygg skrev:
Det är ett ganska smalt körmönster, det är inte många som kan härma dig för sitt bilbehov...
Jag tror att det blir allt vanligare, det blir bara svårare att hålla bil i städerna och att parkera vid arbetsplatserna både svårt och dyrt. Så att använda olika delningslösningar vid de relativt få tillfällena man behöver bilen, oftast på helgen, ökar väldigt mycket.Mikael_L skrev:
En genomsnittlig bil används bara 4% av sin livstid så det finns ganska god marginal där.